• شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94091407754
  • خبرنگار : 71290

قادری در گفت‌وگو با ایسنا،

جریان‌های سیاسی فضای انتخابات را به سمت امنیت پیش ببرند

جریان‌های سیاسی فضای انتخابات را به سمت امنیت پیش ببرند

یک نماینده مجلس اظهار کرد: تمام جریان‌ها و جناح‌ها باید توجه داشه باشند که فضای انتخابات را به سمت فضای امن پیش ببرند و ضمن ارائه دیدگاه‌های خود از تخریب دیگران و ایجاد مشکل برای امنیت کشور پرهیز کنند.

یک نماینده مجلس اظهار کرد: تمام جریان‌ها و جناح‌ها باید توجه داشه باشند که فضای انتخابات را به سمت فضای امن پیش ببرند و ضمن ارائه دیدگاه‌های خود از تخریب دیگران و ایجاد مشکل برای امنیت کشور پرهیز کنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه انتخابات در کشور ما حائز اهمیت بوده و باید توأم با آرامش و امنیت باشد، اظهار کرد: در این راستا هم انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان باید در فضای امنی برای رقابت حضور داشته باشند. گرچه اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق وجود دارد اما باید در رقابت‌ها مصالح و منافع ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنا نیست در انتخابات زمینه برای درگیری، حساسیت و تشنج در جامعه فراهم شود. انتخابات یک فرصت و امکان برای ترقی و تکامل جامعه نه فرصتی برای بهم ریختن نظم و اختلال در فضای آرامش مردم است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین همه جناح‌ها و جریان‌ها باید در نظر داشته باشند که فضای انتخابات به سمت یک فضای امن پیش برده شود و در بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود داشته‌ها و توانمندی‌هایشان را معرفی کنند و از تخریب دیگران و پایه‌های انقلاب و همچنین گرا دادن به دشمن و ایجاد مشکل برای امنیت کشور پرهیز کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: قرار نیست که در انتخابات زورآزمایی شود بلکه در یک فضای رقابتی توانمندی‌های گروه‌ها به مردم معرفی می‌شود و مردم هم به دور از تنش و حساسیت در فضای باز اقدام به انتخاب می‌کنند.

قادری افزود: همه طیف‌ها و جناح‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند که خدای نکرده برای پیشبرد اهداف خود اصول و پایه‌های انقلاب را زیر پا نگذارند و انتخابات شور و نشاط خاص خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم در داخل و هم در خارج از کشور نشان دهیم که هر انتخاباتی یک گام به سمت تحکیم دموکراسی است، گفت: انتخابات در کشور باید موید این باشد که انقلاب و نظام ما از قوام و استحکام کافی برخوردار است و حوادثی مانند گذشته پیش نمی‌آید ضمن اینکه همه در چارچوب قوانین به وظایف خود عمل می‌کنند و اگر کسی چارچوب قانونی را نمی‌پذیرد جایی برای حضور در رقابت‌ها نخواهد داشت.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه چارچوب و مبنای رقابت بین کاندیداها و جریانات باید قانون باشد، اظهار کرد: نباید در رقابت‌های انتخاباتی ابتدا دم از قانون بزنند و آن را ملاک و معیار ورود خود به انتخابات قرار دهند و بعد اگر نتیجه‌ دیگری رقم خورد از طرق غیرقانونی اهداف‌شان را دنبال کنند. زیرا قانون همه مسیرها و راه‌های اعتراض را در نظر گرفته و باید به عنوان فصل‌الخطاب مدنظر همه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha