• چهارشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 94091106961
  • منبع : نمایندگی مازندران

هشدار هواشناسی به مسافران مازندران

هشدار هواشناسی به مسافران مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار به این استان، گفت: مردم مازندران و مسافران تمامی نکات ایمنی را برای کاهش خسارت احتمالی رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار به این استان، گفت: مردم مازندران و مسافران تمامی نکات ایمنی را برای کاهش خسارت احتمالی رعایت کنند.

علی‌اصغر احمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، اظهار کرد: با توجه به افزایش نسبی دما و وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات مازندران، از پنج‌شنبه شب تا روز یکشنبه آینده با نفوذ سامانه ناپایدار شاهد بارش باران، مه‌آلودگی در جاده‌های کوهستان، وزش باد شدید و رعد و برق در استان هستیم.

وی افزود: بارش در ارتفاعات به صورت برف است و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای از 6 تا 15 درجه و در ارتفاعات تا 20 درجه با کاهش محسوس دما روبه‌رو می‌شویم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: در این مدت بالاآمدن آب رودخانه، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست و دریای خزر نیز مواج و طوفانی می‌شود.

احمدی با توصیه به مسافران و مردم استان مازندران در خصوص رعایت نکات ایمنی، اظهار کرد: مردم و مسافران با توجه به پیش‌بینی وزش باد گرم و شدید در ارتفاعات مازندران، از روشن کردن در مناطق جنگلی خودداری کنند.

وی افزود: در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به ویژه در زمان مه‌آلود بودن، شب و بارندگی شدید با رعایت نکات ایمنی و توقف در مکان مناسب پس از دریافت اطلاعات از مسیر، حرکت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران هم‌چنین با بیان این‌که مسافران از اقامت و تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نقاط سیل‌گیر در هنگام بارندگی‌های شدید و رگباری خودداری کنند، گفت: به دلیل بارش برف در مناطق کوهستانی، مه‌آلودگی و لغزندگی جاده‌ها، به رانندگان توصیه می‌شود پوشاک گرم، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به دامداران و ساکنان بومی مازندران، اظهار کرد: دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در هنگام رعد و برق و بارندگی‌ شدید باید با رعایت نکات ایمنی در مکان امن پناه بگیرند.

وی با تاکید بر این‌که در زمان مواج بودن دریا از ماهیگیری و تردد شناورهای سبک خودداری کنید، خاطرنشان کرد: به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌کنیم آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی مانند گذشته به ویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha