• سه‌شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94091006385
  • خبرنگار : 71405

/تکمیلی/

اظهار امیدواری ولایتی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان

اظهار امیدواری ولایتی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان

ولایتی در در دیدار با نخست وزیر لبنان گفت: امیدواریم موضوع انتخاب رییس جمهور منطبق با منافع مردم لبنان محقق گردد.

ولایتی در در دیدار با نخست وزیر لبنان گفت: امیدواریم موضوع انتخاب رییس جمهور منطبق با منافع مردم لبنان محقق گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرده است روز دوشنبه با تمام سلام، نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و موصوعات منطقه ای و انتخاب رییس جمهوری در لبنان به بحث و تبادل نطر پرداخت.

در ابتدای این دیدار تمام سلام ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد ولایتی گفت: شما دارای جایگاه برجسته‌ای در زمینه‌های بین المللی و منطقه ای هستید و حتما اینگونه رفت و آمدها می‌تواند تاثیر مناسبی در تحکیم روابط دوجانبه و حل برخی از مشکلات منطقه‌ای داشته باشد و در این برهه حساس تاریخی نقش رهبری مقام معظم رهبری بسیار حایز اهمیت می باشد و امیدوارم با کمک جمهوری اسلامی ایران راه حل مناسبی برای خروج از بحران ها ایجاد گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایران تجربه ارزنده‌ای در همزیستی مسالمت آمیز گروه‌های مختلف و دموکراسی دارد که می‌تواند برای دیگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد و نتیجه مناسبی را برای حل و فصل بحران های فعلی به دنبال داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دولت و مردم لبنان جایگاه ارزنده‌ای در جهان عرب داشته و حتما با ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند در حل بحران پیش آمده به موضعی که منافع ملت لبنان را تامین نماید دست یابد و جمهوری اسلامی ایران نیز همچون گذشته از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مشاور مقام معطم رهبری در ادامه به اهمیت روابط دوستانه با کشورهای منطقه و از جمله عربستان اشاره و تصریح کرد: ایران همواره از برقراری ارتباط دوستانه و همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای همسایه و منطقه استقبال نموده و برای این مهم محدودیتی قائل نیست و برای حل و فصل موضوعات مختلف با عربستان نیز آمادگی دارد هرچند برخی اقدامات از جمله صدور احکام ناعادلانه و غیر موجه برای برخی از علما و فعالان مدهبی از جمله شیخ نمر می‌تواند آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را اعلام نموده که امیدوارم این موصوع به نحو مطلوب حل و فصل گردد.

وی در ادامه به مسایل منطقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به قراین موجود و پیروزی‌های به دست آمده امیدواری‌های فراوانی برای دستیابی به اهداف و پیروزی نهایی در منطقه و سوریه وجود دارد و ایران بارها اعلام کرده از هیچ طرحی که با خواست دولت و ملت سوریه در تعارص باشد حمایت نخواهد کرد.

ولایتی افزود: در مبارزه با تروریسم در منطقه حقانیت دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار شده است و معتقدیم خواب شوم توطئه گران تعبیر نخواهد شد.

در ادامه جلسه در خصوص روابط دو جانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی و حل و فصل برخی از موضوعات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار فتحعلی سفیر ایران در لبنان و امیر عبداللهیان، معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

مشاور مقام معظم رهبری از روز یکشنبه به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرد و با مقامات دو کشور دیدارهایی را داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha