• چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94090402866
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک نماینده مجلس:

لایحه "شفاف‌سازی هزینه انتخابات" شائبه‌ها را از بین می‌برد

لایحه "شفاف‌سازی هزینه انتخابات" شائبه‌ها را از بین می‌برد

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین معتقد است که لایحه شفاف سازی هزینه های انتخابات در مجلس رای خواهد آورد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین معتقد است که لایحه شفاف سازی هزینه های انتخابات در مجلس رای خواهد آورد.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه چنین لایحه ای باید زودتر ارائه می شد، گفت: باید محل تامین منابع مالی کاندیداهای نمایندگی مجلس روشن و شفاف باشد تا برخی شائبه ها که در این خصوص در جامعه وجود دارد از بین رود.

وی افزود: در حال حاضر ابهاماتی در اذهان جامعه وجود دارد که مگر نمایندگی مجلس چه دارد که برخی کاندیداها هزینه های بسیار سنگینی بری ورود به مجلس می کنند که این لایحه می تواند باعث شفاف سازی هزینه های کاندیداها و رفع این ابهامات گردد.

احمدی با بیان اینکه برخی کانون های قدرت و ثروت بدنبال این هستند که با در اختیار گذاشتن منابع مالی کاندیداها را وامدار خود کنند تا در دوران نمایندگی بر اساس خواست آنها عمل کنند، افزود: این یک واقعیت است که فردی می تواند رسالت نمایندگی خود را به درستی انجام هد که تعهد و دینی به اشخاص و مراکز قدرت و ثروت نداشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم آنچه در این لایحه آمده بخش اعظمی از چنین مسائلی را می تواند پوشش دهد. نمایندگان نیز ممکن است نظراتی داشته باشند که در جریان بررسی این لایحه در مجلس به آن اضافه خواهد شد.

وی گفت: البته نباید فراموش کنیم که مهمتر از قانون نحوه اجرای آن است و اینکه اراده ای جدی برای اجرای آن بین مجریان وجود داشته باشد تا شائبه هایی که در شان نظام و مجلس ما نیست رفع شود.

احمدی ادامه داد: بر اساس این لایحه منابع مالی کاندیداها برای انتخابات باید در یک حساب مشخص واریز و ریز هزینه کرد کاندیداها در اختیار کمیته ای که در مراکز استانها مستقر می شوند قرار گیرد تا این کمیته ها بتوانند بر روند هزینه کرد کاندیداها نظارت داشته باشند.

وی گفت: پیش بینی من این است که این لایحه در مجلس تصویب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha