• سه‌شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94090301741
  • خبرنگار : 71184

با تصویب نمایندگان؛

اخذ گواهینامه رانندگی بدون نیاز به کارت پایان خدمت امکان‌پذیر شد

اخذ گواهینامه رانندگی بدون نیاز به کارت پایان خدمت امکان‌پذیر شد

با تصویب نمایندگان و در صورت تأیید نهایی از سوی شورای نگهبان اخذ گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت و یا معافیت امکان‌پذیر شد.

با تصویب نمایندگان و در صورت تأیید نهایی از سوی شورای نگهبان اخذ گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت و یا معافیت امکان‌پذیر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس و در ادامه بررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث ماده 55 را به تصویب رساندند که بر اساس آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز نظیر سوابق تخلفات رانندگان از طریق سامانه الکترونیکی برای مراجع قضایی، صندوق تأمین خسارت بدنی و بیمه مرکزی فراهم شود. ضمن آنکه با الحاق یک بند به این ماده متقاضیان می‌توانند بدون کارت پایان خدمت گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

همچنین بر اساس ماده 56 شرکت‌های مجاز بیمه‌ای نیز مکلف می‌شوند ظرف سه ماه از تاریخ اجرای قانون اطلاعات مورد نیاز بیمه مرکزی در مورد مشتریان خود را در چارچوب سامانه الکترونیکی و به صورت آنلاین برای بیمه مرکزی در دسترس قرار دهند و بیمه مرکزی نیز با تصویب مجلس و بر اساس ماده 57 خدمات مشابهی را برای دسترسی به اطلاعات بیمه‌ای افراد برای مراجع قضایی، شرکت‌های بیمه ذیربط، نیروی انتظامی و صندوق تأمین خسارت بدنی فراهم کند.

به گزارش ایسنا، به دلیل حجم پیشنهادات بالا و به واسطه آنکه در صورت عدم اتمام این لایحه مجلس باید فردا نیز تشکیل جلسه دهد با تصویب هیأت رئیسه و موافقت نمایندگان مواد 58 و 59 این لایحه برای بررسی‌های بیشتر و گنجاندن پیشنهادات فراوان نمایندگان به کمیسیون ارجاع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۲:۱۵

خدارو شکر. همش با ترس با موتور ميرفتم بيرون که نکنه اتفاق بدي بيفته و خدايي نکرده به کسي بزنم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۳:۰۱

بيچاره قشر مستضعف که پول نداره خدمت سربازي رو بخره..... خدمت به ميهن وظيفه بي پولا و استفاده از مملکت حق پولداراست. باعث تاسفه...

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۴:۲۱

هنوز يادمون نرفته که چند مدت پيش و يا حتي همين دو روز پيش مقرر شد که براي کساني که خدمت سربازي نرفته اند محدوديتهايي درنظر بگيرند.پس کساني که خدمتشان را خريدند کلاه سرشان رفته

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۰:۳۳

مهم پاسپورته که کارت معافيت نباشه تو خواب بايد ديدش عزيزم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۵:۰۳

واقعا ممنون

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۰

يني الان درست شده يا بايد تاييد بشه؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۲:۱۸

اميدوارم شوراي نگهبان هرچه سريعتر اين طرحو تایید کنه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۷

دست گل نمايندگان درد نکنه واقعا تصميم بجايي گرفتن انشاالله شوراي نگهبان هم تاييد خواهد کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۱

اين ديگه آخر بي عدالتيه من به خاطر خريد خدمت و گرفتن گواهينامه رفتم زير نزول بعد حالا که من بيچاره شدم آزادش کردن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۱:۱۶

دوست عزيز شما با کارت پايان خدمت مطمئنا کارهاي ديگه اي مثل گرفتن پروانه کسب - پاسپورت - شغل اداري و .. هم ميتوني بکني که خيلي از اين دوستاني که کارت خدمت ندارن نميتونن انجام بدن ! واسه اون دسته از هموطنانت که شرايط خدمت کردن ندارن و الان با اين طرح حداقل گره کوچکي از زندگيشون باز ميشه خوشحال باش

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۰

واقعا ممنون. ممنونم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۵

خدايا هزار بار شکرت

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۰:۱۷

اين مصوبه در کنار موارد مثبت، موارد منفي هم داره که خيليها ديگه خدمت سربازی نميرن. اون از مصوبه قبلي در مورد پايان خدمت که هر کسي پايان خدمت نداره ميتونه نقل و انتقال اسناد رسمي انجام بده، اينم از گواهينامه. فردا هم پاسپورت بدون پايان خدمت باشه احتمالاً. بهترين مصوبه بايد اين باشه که محدوديتها رو براي افرادي که به خدمت سربازي نرفتن بيشتر کنن و بين شخصي که پول داره و ميتونه سربازيش رو بخره با کسي که نداره و نميتونه تفاوتي نباشه تا همه عزيزان طعم خدمت و انجام وظيفه رای کشورشون رو حس کنن. با روشهاي ديگه اي هم ميشه به کشور خدمت کرد ولي سربازي چيز ديگه‌ایست.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۴

تا شوراي نگهبان تاييد نکنه فايده اي نداره.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۲

خدا رو شکر. به اميد اجرايي‌شدن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۰:۴۱

مطمئن باشيد که کسي که نخواد بره خدمت نميره. پس بهترين راه همينه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۹

خدا را شکر ميکنم که بعد از گذشت چند سال منم به آرزويم رسيدم و يک خانواده اي خوشحال شد. پس منم ميتونم گواهينامه بگيرم، اشک‌هايم بي اختيار از خوشحالي ميريزد، اميدوارم که هرچه سريع‌تر اجرا بشود. ان شاء الله

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۳:۲۲

اقا يعني مني که پايان خدمت ندارم يک هفته ديگه ميتونم برم گواهينامه ثبت نام کنم؟ خواهش ميکنم جواب بديد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۶:۰۱

نه نميشه.اول بايد شوراي نگهبان تاييد کنه که اين خودش ده روز ميکشه.بعد اگه موافق بودن طرح دو سه ماهي طول ميکشه که اجرا بشه.ولي اگه شوراي نگهبان تاييد نکنه معلوم نيست عاقبت طرح به کجا بکشه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۰:۵۵

اين بي انصافيه. چرا پس ما سربازي رفتيم، نوبت به اين دوره‌اي‌ها رسيد بجز فرار جايزه ميدن. بجاي اينکه سخت‌تر کنن راحت‌تر کردن. جاي تاسفه .....

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۲۲:۳۶

براي شما متاسفم که بخاطر گواهينامه رفتي خدمت.خدمت فراتر از اين حرفاس

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۰:۵۶

واقعا جاي تشکر داره چون بعضي‌ها مثل من توان خريدن پايان خدمت و تاوان تصادفات ناشي از مرگ رو ندارم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۲:۴۷

خدا کنه بدون کارت گواهينامه بدن. باز اگه شامل حال گروه مستضعف هم بشه خوبه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۶:۴۰

چرا اين طرح پارسال قبل از خريد خدمت تصويب نشد؟ دولت زرنگ است، واقعا که کلاه سر من و امثال من که با بدبختي خدمت را خريديم رفت.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۴

تشكر از نمايندگان مجلس بابت اين طرح جدي كه به يك‌سري از جوونها كمك كردين و آنها را از ترس و دلهره و تبعات آن نجات دادين.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۱

نصف کسايي که ثبت نام کردن واسه پرداخت جريمه خدمت پول ندارن و اين قانون ابزاري شد واسه پولدارا. تو رو خدا حداقل گواهينامه رو آزاد کنين يا پرداخت جريمه رو قسطي کنيد، خيلي‌ها مثل ما شرايط رفتن به خدمت رو ندارن. تو اين اوضاع اقتصادي چه کسي بايد خرج زن و بچه آدم متاهل رو بده تا بره سربازي؟ چطور من کارگر زن و بچه رو به امان خدا ول کنم برم خدمت؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۱

سلام من شخصا خودم دو سال است كه به سن قانوني رسيدم و بدون گواهينامه رانندگي ميكنم‌اما شرايط زندگيم طوري است كه نميتوانم به خدمت سربازي بروم يا اينكه معاف شم و منم مجبورم كه از ماشين استفاده كنم اما بدون گواهينامه اگر اين طرح اجرا بشه منم مثل ساير افراد گواهينامه دريافت ميكنم و كاملا در چاچوب قانون زندگي ميكنم و خطري براي خود و ساير افراد در جامعه نميشوم. يا حق

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۲

ممنون. واقعا خيلي لطف و بزرگواري کرديد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۱:۱۳

الان اشک شاديم بي اختيار سرازير شد. خدا از بزرگي کمتون نکنه. واقعا بهترين خبر زندگيم بود

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۲۹

خدايا خودت درستش کن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۵

واقعا بايد از مجلس بابت اين مصوبه تشکر کرد . اگه شوراي نگهبان هم تصويب بکنه که ديگه عالي ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۲:۰۷

درود بر نمايندگان ملت انشاالله شوراي محترم نگهبان هم در راستاي خدمت به ملت گام برداره و با اين طرح موجبات ايجاد کار براي گروهي از جوانان رو فراهم کنه من مي‌تونم در صورت تصويب اين طرح در آژانس کار کنم تا کمک خرج خانواده‌ام باشم.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۰:۴۰

لطفا اطلاعات بيشتري در مورد اين طرح بدين

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۱:۰۷

14/5 ميليون صرفا براي گواهينامه پول خريد خدمت دادم.خداروخوش مياد حالا يک عده بيان مفت ومسلم بيان گواهينامه بگيرند. بقران 6 ميليون قرض کردم، طلاهای زنم رو فروختم. يعني درسته؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۹:۵۰

دست مريزاد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۱۹:۱۲

دست دستندر کارا درد نکنه واقعا گل کاشتن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۲۳:۳۹

اگر اين قانون حتي يک روز هم زودتر اجرايي بشه مطمئن باشيد حداقل يک نفر زندگيش نابود نميشه. دست نمايندگان درد نکنه. همه منتظرتاييد شوراي محترم نگهبان هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۰۷:۵۷

سلام.ب نظر من طرح خوبيه چون گره از کار خيلي از جوونامون باز ميکنه ايشالا يه فکرخوب ديگه برا ازدواج جووناي کشور

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۵:۵۹

کسي نميدونه چقدر طول ميکشه شوراي نگهبان تاييد کنه؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۹

کی ازاد میشه