• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94090100085
  • خبرنگار : 71368

حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای پایتخت

حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای معابر پایتخت خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای معابر پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام خبر حذف زبان خارجی از تابلوهای راهنمای نصب شده در سطح شهر گفت: یکی از انتقادات مردم همواره ناکافی بودن تابلوها و جانمایی بد آنها بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تصمیم بر آن است که تابلوهای هدایت مسیر اعم از ثابت و متغیر بدون قید زبان خارجی باشد ، گفت: از این پس تنها حروف فارسی بر روی تابلوها نوشته و حروف انگلیسی از آن حذف می‌شود و برای راهنمایی افراد غیرایرانی و توریست‌ها نیز از مدل شماره‌گذاری به عنوان روش مکمل استفاده می‌شود.

وی افزود: خیابان‌های پایتخت به کد معبر مجهز می‌شوند و در حال حاضر نیز کارشناسان در حال ایجاد مدل بازنگری معابر شهری بر اساس شماره گذاری هستند.

ایجاد اداره کل حمل و نقل عمومی در شهرداری

وی همچنین از ایجاد اداره کل حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با مصوبه شورای اداری و استخدامی شهرداری تهران، این اداره کل بدون ایجاد پست‌های جدید تشکیل شد و وظایف مربوط به حمل و نقل عمومی از این پس به این اداره کل منتقل می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ایجاد این اداره کل یک ضرورت بوده است گفت: شرکت هلدینگ مترو، بهره برداری مترو، اتوبوسرانی، پایانه‌ها و سازمان تاکسیرانی از این پس موضوعات ستادی خود را با این اداره کل هماهنگ می‌کنند.

تشکری هاشمی

وی همچنین با اشاره به توسعه سیستم هوشمند شهر گفت:‌ در راستای ارتقای ایمنی و کیفیت ترافیک توسعه سیستم هوشمند را در سال‌های اخیر در دستور کار قرار دادیم و اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفت. به گونه ای که دوربین‌های عبور از چراغ قرمز، کنترل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و همچنین نظارت تصویری شهر و کنترل تونل‌ها و پل‌ها مدنظر قرار گرفت و پوشش خوبی در سطح تهران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه توسعه این سیستم در اولویت اقدامات این معاونت قرار دارد، گفت: اطلاعات خوبی در خصوص تغییرات ترافیک تهران به دست آمده و مقرر شده تیم‌هایی برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات تشکیل شوند تا بتوانیم نسبت به برنامه ریزی ترافیک سطح تهران اقدام کنیم.

وی همچنین در خصوص سرانجام اجرای طرح LEZ‌ گفت: باید وزارت کشور اجرای این طرح را مصوب و ابلاغ کند و پس از آن ببینیم که چه تغییراتی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۹:۲۲

حذف حروف انگليسي از تابلوهاي راهنمايي رانندگي در راستاي جذب توريست نخواهد بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۹:۴۸

کشوري که قراره توريست پذير باشد حذف کلمات انگليسي واقعا چيز عجيب و غريبي است ايا در موارد فوق کار کارشناسي انجام مي شود يا سليقه اي ميباشد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۰:۲۷

واقعا تأسف آور است. يکي از مزيت هاي تهران، بين المللي بودن نام خيابان هاست که براي جذب توريست مزيت محسوب مي شود. آنوقت همين را هم از تهران مي گيريد؟ افسوس که قدر نمي دانيد. افسوس!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۱:۳۹

اين كار اشتباه چند سال قبل چند نفر مهمان داشتيم از اينكه راحت آدرسها رو ميخوندند إبراز رضايت ميكردند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۱:۴۱

به آين آدم بگيد هر کاري ي استانداردي داره. آخه که چي حروف انگليسي رو حذف مي کنيم. خيلي ملت انگليسي بلدن حرف بزنن دو تا توريست هم بياد ديگه هيچي

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۱:۵۱

تا چهارتا توريست پاشون به مملکت باز شد، شهرداري کارشکني هاش رو شروع کرد!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۲:۱۳

اين تصميمات واقعا باعث تاسفه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۲:۱۴

خيلي تصميم خوبي گرفته عکسش رو هم به اين گندگي گذاشتيد وسط خبر؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۱۵:۴۵

واقعا مشاور توريسم و جهانگردي شما چه كساني هستند ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۲:۴۳

تا ميتونيد چهره ايران رو عقب مانده و منزوي تر نشان بدهيد! با همين روش جلو برويد تا ديگه حتي يک زاير عرب هم پا به اين کشور نزاره .

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۲:۴۸

آيا اين بنده خدايي كه اين تصميم رو گرفته واقعا سواد دارد واقعا متاسفم كه همچين آدمايى در مورد پايتخت يك مملكت تصميمگيرى ميكنند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۲۳:۰۴

سلام ايسنا . ما نفهميديم يعني الان ترافيک درست ميشه يا نه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۰:۴۳

حيف که نميشه حرف دلتو به اين بنده خدا بزني

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۶

فرض کنيد يک نفر خارجي دنبال کوچه اي بنام "لاله" ميگردد و از شما ميپرسد : کوچه کد 13 کجاست؟ آن وقت شما هم به يکی از کارمندان آقاي تشکري هاشمي زنگ ميزنید و ايشان از جدول تطبيق نام کوچه را به شما ميگويد. بدین ترتيب کار آفريني شده و احتمالا تز پايان نامه يکي از آقايان به توان يک طرح پژوهشي تکمیل ميشود

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۴

بغل دست فرودگاه بين المللي يک آموزشگاه زبان فارسي درست مي کنند، خود ايشان مي رود به توريست ها فارسي ياد مي دهد. هر کس 20 گرفت راهش مي‌دهند بيايد توي تهران.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۱:۴۲

خيلي خنده دار است.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۲

آفرين. خيلي كار درستيه.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۵:۵۵

انگليسى كه زبان بين المللى است را حذف كنيم؟!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۵:۵۸

ميخواهيد اصلأ ميخى بنويسيم ديگه هـيچكي نميفهمه خيال اين آقا هم راحت ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۵:۲۱

خيلي خنديدم!!! کلا امروز روحم شاد شد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۶:۱۲

با سلام. تازه اقاي تشكري فهميده در ايران است؟ يك سوال دارم از آنان كه به خارج مي‌روند: در كدام كشور تابلوي فارسي براي ايرانيهاي به خارج رفته نوشته‌اند كه سنگ به سينه ميزنيد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۲۰:۰۱

مهندس، انگليسي زبان بين‌الملليه همه جاي دنيا ازش استفاده ميکنند اگه خارجي که شما ميگي رفته باشي ميفهمي که چه عرب‌زبان باشند چه ترک‌زبان يا هر زبان ديگري بازم در حد متعادل انگليسي بلد هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۷:۰۴

آقا نکنيد اين کارها رو. کي شما به حرف مردم اهميت ميدادي که حالا براي توجيه کارهاي ضد توريستي و کارشکني داريد از مردم شريف ايران مايه ميذاريد؟ هيچ کسي جز خودتان به تابلوهاي موجود و کمبود تابلو اعتراض نداشته. اصلا خودش تابلوئه. مردم ايران فهيم هستند. اين توجيه‌ها روقبول نميکنند. اين خط اين نشون

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۹:۵۴

اين کار درستي نيست خصوصا حال که توريستها به ايران مي آيند. اکثر ملتهاي دنيا الفباي آنها لاتين است نه عربي پس اين دليل که در کدام کشور تابلوي فارسي براي ايراني هاست اشتباه است. مگر چند در صد ايرانيها توريسم بين المللي را تشکيل ميدهند؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۰۰:۴۹

اگه اين چيزا خوب بود شهرداري پاريس هم اسم خيابون شانزه ليزه رو برميداشت!! ميدونيد توي اين کار چه سود کلاني براي کارخونه هاي تابلوسازي نهفته ست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۱۲:۳۴

واقعا کار خيلي خوبيست اگر اتفاق بيافتد اساسا بايد اين طرح در جهت حفظ وصيانت زبان ملي خيلي پيشتر از اينها انجام ميشد به اميد خدا هرچه زودتر در سراسر کشورمان شاهد حذف کلمات بيگانه و خط بيگانه غيرضروري از تابلوهاي راهنمايي باشيم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۲۰:۱۵

کاش ميتوانستيم اختلاس رو از ساختار کشور حذف کنيم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۲۳:۵۴

نظر مردم ؟ انتقادات مردم ؟ نظر مردم اينه كه كليه پرواز هاي خارجي ورودي به كشور رو ممنوع كنيد . مرز هاي كشور رو ببنديد ، هيچ بيگانه اي داخل نشه كه نياز به تابلو و علايم انگليسي هم نباشه . كدام نظر سنجي انجام شده كه مردم راي به حذف تابلو هاي لاتين داده اند ؟؟؟ واقعا جاي تاسف تاسف تاسف تاسف داره براي افرادي كه نون خور بيت المال هستن و به اسم مردم در حال نابودي اسم ايران از مقاصد توريستي گردشگران است . افرين به دولت تدبير

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۰۰:۳۸

هر دم از اين باغ بري مي رسد ،، نغز تر از نغز تري مي رسد !!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۰۸:۰۱

يک نفر در کامنت ها تقريبا" اشاره خوبي کرد. ماجرا اصولا" به توريسم ارتباطي ندارد. اصل قضيه به منفعت کندن و نصب تابلوهاي تک زبانه برميگردد که براي گروهي خاص درآمدزايي خواهد داشت. يکي دو سال بعد مجددا" و ظاهرا" به اشتباهشان پي ميبرند و دوباره روز از نو و روزي از نو. يعني آقايان دو بار منفعت ميبرند. همين!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۰:۵۶

همه مشکلات ترافيکي اين کلانشهر بحمداله حل شد ،فقط حروف انگليسي روي تابلوهاي راهنماي شهر تهران مونده بود که اينهم با تلاش عزيزان حل ميشه .