• شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94083018271
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

قطار درمان کارگران بر ریل تامین اجتماعی حرکت کند

قطار درمان کارگران بر ریل تامین اجتماعی حرکت کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطار درمان کارگران باید بر ریل تامین اجتماعی حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطار درمان کارگران باید بر ریل تامین اجتماعی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، "علیرضا محجوب" در مراسم گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار که به همت خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شد، افزود: از حقوق و اموال کارگران بویژه حقوق درمانی آنان طبق مصوبات و مفاد قانون کار حمایت می‌کنیم.

وی با یادآوری تکلیفی که به موجب ماده 148 قانون کار برای بیمه اجباری کارگران پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی تامین اجتماعی وظیفه دارد تا با همکاری کارگران برای آنها پرونده بیمه‌ای تشکیل دهد.

دبیرکل خانه کارگر گفت: ماموران و کارشناسان تامین اجتماعی نمی‌توانند اجرای قانون را کنار گذاشته و بر اساس ارزیابی اموال کارگران، برای آنها تشکیل پرونده دهند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه کلمه به کلمه قانون کار باید اجرا شود، افزود: سازمان تامین اجتماعی حقوق ملکی کارگران است و کارگران سهام‌دار سازمان هستند. کسی حق ندارد به عنوان مجلس، دولت یا هر نهاد دیگری به حقوق آنها تجاوز کند.

وی تصریح کرد: از سازمان تامین اجتماعی خواستاریم به گونه‌ای این اموال را اداره کنند که رضایت کارگران و بازنشستگان جلب شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، وزارت بهداشت باید گزارش هزینه‌کرد ارائه کرده و تکلیف هزینه‌های این نهاد را روشن کند و بعد موضوع ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی را پیش بکشد.

محجوب با بیان اینکه جامعه کارگری به هیچوجه موافق ادغام مساله درمان در وزارت بهداشت نیست، تصریح کرد: کسانی که موافق این طرح هستند بدانند که جامعه کارگری مقابل آنها خواهد ایستاد و از حقوق خویش دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha