• شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 94083018169
  • منبع : نمایندگی کرمان

عضو هیات رییسه اتاق کرمان:

رفع بروکراسی اداری، مهمترین نیاز بخش بازرگانی

ایسنا/کرمان عضو هیات رییسه اتاق کرمان رفع بروکراسی اداری را مهمترین نیاز بخش بازرگانی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بانکی، قوانین دست و پاگیر زیادی وجود دارد که متاسفانه برخی فعالان اقتصادی تنها راه حل خروج از این مشکلات را تعطیل کردن کار خود می دانند.

عضو هیات رییسه اتاق کرمان رفع بروکراسی اداری را مهمترین نیاز بخش بازرگانی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بانکی، قوانین دست و پاگیر زیادی وجود دارد که متاسفانه برخی فعالان اقتصادی تنها راه حل خروج از این مشکلات را تعطیل کردن کار خود می دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محسن رشید فرخی" در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان گفت: وابستگی کامل فعالیت‌ها و امور مختلف به دولت، مقاصد و راهبردهای کشور را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات مختلفی ایجاد کرده است.

عضو هیات رییسه اتاق کرمان با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پیشانی پیشرفت و رشد اقتصاد کشور باید مدنظر دولت و مسئولین قرار گیرد، افزود: تعدد مراجع تصمیم‌گیری و برخی مسایل اقتصادی و فرهنگی، مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از نمونه‌گیری دو مرحله‌ای محصولات کشاورزی صادراتی به ویژه پسته و خرما به منظور صدور گواهی قرنطینه نباتی، اظهار کرد: نظارت بر صادرات محصولات استاندارد و سالم نشان دهنده یک مراوده سالم اقتصادی است اما نمونه‌برداری از محصولات توسط چند دستگاه دولتی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند.

رشید فرخی، دوران پساتحریم را به شمشیری دو لبه که می‌تواند هم خطرناک و هم ارزشمند باشد، تشبیه و تصریح کرد: در این دوران برای گسترش بازارهای جهانی و فعالیت در سازمان توسعه تجارت جهانی باید بتوانیم در تلاطم‌های ارزی، حاشیه های اقتصادی و سایر مسایل، تصمیم گیری صحیح انجام دهیم.

عضو هیات رییسه اتاق کرمان در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مدیرکل گمرکات استان کرمان در حل مشکلات بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در حالی که فعالان اقتصادی در برخی استان‌های کشور به دلیل پیچیدگی فعالیت های گمرک دست از کار کشیده اند، اما گمرک کرمان همراه بخش خصوصی بوده است.

وی رفع بروکراسی اداری را مهمترین نیاز بخش بازرگانی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بانکی، قوانین دست و پاگیر زیادی وجود دارد که متاسفانه برخی فعالان اقتصادی تنها راه حل خروج از این مشکلات را تعطیل کردن کار خود می دانند.

رشیدفرخی، ضمن ابراز تاسف از اینکه عده‌ای بهترین شیوه کسب درآمد را سپرده گذاری بانکی می دانند تا اینکه بخواهند به بازرگانی و تجارت بپردازند، گفت: گاهی برخوردهای نامناسب با تولید کنندگان باعث می‌شود تولید کننده تصمیم به تعطیلی برخی فازهای تولیدی واحد خود بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha