• جمعه / ۲۹ آبان ۱۳۹۴ / ۰۳:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94082917414
  • خبرنگار : 71498

مدیرعامل توانیر به ایسنا خبر داد

وجود ظرفیت صادرات 3000 مگاوات برق به عراق

وجود ظرفیت صادرات 3000 مگاوات برق به عراق

مدیرعامل توانیر گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ظرفیت صادرات 3000 مگاوات برق به عراق در صورتی که عراقی‌ها پای میز مذاکره بیایند وجود دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ظرفیت صادرات 3000 مگاوات برق به عراق در صورتی که عراقی‌ها پای میز مذاکره بیایند وجود دارد.

آرش کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خاموشی‌های عراق و امکان صادرات برق از ایران به این کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برای فصولی که اوقات پیک نیست به این کشور برق صادر کنیم.

وی ادامه داد: صادرات برق به عراق دو شرط دارد؛ اول این‌که شبکه عراقی پاسخگو باشد و ما نیز در شرایط غیر از پیک باشیم در این صورت می‌توانیم به عراق بدون هیچ محدودیتی صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: علاوه بر این، ما به دنبال جذب سرمایه خارجی‌ها هستیم. با توجه به اینکه تا سال 1400 نیاز ما به 30 هزار مگاوات می‌رسد؛ بنابراین باید با جذب سرمایه خارجی بتوانیم صنعت برق خودمان را ارتقا دهیم.

کردی با اشاره به قرار‌دادی که به تازگی بین ایران و ترکیه در حوزه تامین برق امضاء شده است، ادامه داد: این قرار‌داد تنها می‌تواند 10 درصد نیاز 30 هزار مگاواتی ما را برطرف کند.

وی با بیان این‌که 90 درصد ظرفیت را برای سیستم داخلی ذخیره کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر بحث تعامل و ورود تکنولوژی جدید و ترکیب آنها با تکنولوژی خودمان موضوع مورد تاکید صنعت برق است.

مدیر عامل توانیر با بیان این‌که بحث سرمایه‌گذاری و ورود فاینانس به صنعت برق به معنای تضعیف صنعت داخل نیست، افزود: هدف ما اهمیت بخشیدن به بخش خصوصی داخل کشور است و در این زمینه نیز حمایت‌های خود را دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۵:۲۹

دولت بايد بجاي صادرات مازاد برق، نيروگاههاي مازوت سوز را از چرخه توليد انرژي خارج کند تا گاز کربنيک کمتري در اتمسفر آزاد شود.اين امر در راستاي سياست جديد سازمان محيط زيست مبني بر کاهش گازهاي گلخانه اي نيز هست.