• چهارشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94082716280
  • خبرنگار : 71431

اولتیماتوم به 110 هزار مشمول جریمه ریالی

20 آذر آخرین مهلت پرداخت جریمه ریالی سربازی

20 آذر آخرین مهلت پرداخت جریمه ریالی سربازی

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که آن دسته از مشمولانی که در مرحله نخست طرح جریمه ریالی سربازی واجد شرایط تشخیص داده شده اما تاکنون اقدام به واریز وجه نکرده‌اند، تنها تا 20 آذرماه فرصت دارند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که آن دسته از مشمولانی که در مرحله نخست طرح جریمه ریالی سربازی واجد شرایط تشخیص داده شده اما تاکنون اقدام به واریز وجه نکرده‌اند، تنها تا 20 آذرماه فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار موسی کمالی افزود: در اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی که از بیستم آذرماه آغاز می‌شود علاوه بر مشمولان غایب دارای 8 سال غیبت و بیشتر از آن سربازان فراری که حداقل دارای 8 سال غیبت باشند مشمول طرح قرار گرفته‌اند.

کمالی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به عفو جرم غیبت از سربازی مشمولان دارای 8 سال فرار و بیشتر از آن اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا جرم ناشی از غیبت این دسته از سربازان بخشیده شد و آنان در حال حاضر دو راه پیش رو دارند. یکی اینکه همانند روال جاری و عادی کشور به سربازی بروند و یا اینکه با توجه به اینکه 8 سال یا بیشتر از غیبت‌شان گذشته نسبت به پرداخت جریمه ریالی و معافیت از سربازی اقدام کنند.

جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به محدودیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده برای مشمولان غایب و سربازان فراری خاطرنشان کرد: به موجب مواد 10 و 63 قانون خدمت وظیفه عمومی محدودیت‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شده است. از جمله اینکه آنان حق خروج از کشور یا ادامه تحصیل و ... را ندارند.

کمالی ادامه داد: همچنین موضوع محرومیت از دریافت وام و همچنین ممنوعیت به کارگیری این افراد در شرکت‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز از دیگر محدودیت‌هایی است که در قانون وجود داشته و باید اجرایی شود.

یک میلیون و 700 هزار مشمول غایب در کشور

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمارهای ارائه شده از مشمولان غایب اظهار کرد: طبق بررسی‌های نیروی انتظامی حدود یک میلیون و 700 هزار مشمول غایب در کشور داریم که پیش بینی ما این بود بین 10 تا 15 درصد از این افراد در طرح جریمه ریالی سربازی ثبت نام کنند.

کمالی با بیان اینکه در مرحله اول قریب به 287 هزار نفر اقدام به ثبت نام در این طرح کردند افزود: از این تعداد 167 هزار نفر تعیین تکلیف کرده و حدود 110 هزار نفر تاکنون نسبت به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام نکرده‌اند که این افراد تنها تا بیستم آذرماه فرصت پرداخت جریمه ریالی را دارند.

اولتیماتوم به 110 هزار مشمول جریمه ریالی

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه اگر این افراد تا بیستم آذرماه نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکنند چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از این تاریخ برای این افراد برگه اعزام به خدمت صادر شده و همانند مشمولان غایب با آنان برخورد خواهد شد.

کمالی تصریح کرد: ضمن اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای امکان ثبت نام مجدد این افراد در مرحله دوم طرح جریمه ریالی وجود ندارد و آنان امکان ثبت نام در مرحله دوم نخواهند داشت.

وی افزود: بدیهی است که با این افراد همچون دیگر مشمولان غایب برخورد شده از این رو بهتر است در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۰:۰۲

سلام ايسنا،ما که نفهميديم وقتي خود سردار مي گويند جرم غيبت بيش از هشت سال مورد عفو رهبري قرار گرفت چرا مبلغي از اين بابت از ما دريافت مي کنند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۳:۴۲

منظور سردار اينکه ديگه شما نيازي نيست بري دادگاه و بابت فرارتون جريمه بشيد، تا بعد بتونيد بخريد. قبلا سربازان فراري ابتدا بايد مي رفتن دادگاه نظامي و پس از پرداخت جريمه، نامه مي گرفتن و براي خريد اون اقدام مي کردن.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۲:۴۵

سلام باشه بابا پدرمون در آورديد همش خبر سربازي

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۳:۴۷

ما که نزديک سي و پنج ميليون سرفيديم بيکار شديم خونه نشين از بي پولي سرمايه کار و زندگيمون فنا رفت

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۴۱

سلام متولد 60 داراي 34 سال سن ديپلم ,متاهل و داراي فرزند شغل کارگر ساده و مستاجر و ماهيانه 200هزار تومان کرايه خانه پرداخت ميکنم با پانزده سال غيبت در مرحله اول ثبت نام کردم حدود 23ميليون جريمه من شد ولي متاسفانه توان پرداخت جريمه ندارم.شرايط و امکان رفتن به خدمت هم ندارم ماهيانه به غير اجاره خانه حداقل پانصد هزار تومان زندگيم هزينه داره. نميتوانم زندگيمو نابود کنم وبه خدمت بروم. من اگر حتي ده ميليون داشتم يه کاسبي کوچک راه مينداختم تا اينقدر بيکاري و کارگري نکشم از کجا بيارم اين مبلغ رويايي با اين سن و سال نه استخدامي نه گواهينامه موتور يا ماشين بالاخره تکليف امثال من چيه خواهشمندم شرايط ما بسنجيد و تدبير و چاره اي به حال ما بيانديشيد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۵:۱۴

الهي که خدا خيرت بده سردار کمالي که با فراري ها راه اومدين و از زمان غيبتشون حساب کردين ، خودمون و خانوادمون دعاتون ميکنيم تشکر از لطف شما. و همينطور عرض تشکر و خداقوت دارم براي بچه هاي ايسنا . خوش خبر باشيد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۶:۰۰

به جرمت بايد رسيدگي بشه اول. من مثه شما بودم. محکوم ب حبس شدم. ايشالا فقط جريمت کنه دادگاه

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۶:۱۵

سردار کمالي من از زمان اخرين فرارم 8 سال نمي گذره. من جريمه مشمولان غايب پرداخت کردم. ولي در دادسراي نظام محکوم به حبس شدم و الان در مرخصي هستم. تورو خدا يه فکري حال ما بکنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۶:۵۴

با سلام من متولد 62متاهل داراي يک فرزند ديپلمه شغل برق ساختمان توان پرداخت جريمه ندارم و همچنين شرايط لازم براي رفتن به خدمت ندارم به هيچ وجه نميتوانم زن و بچه بدون پشتوانه مالي به امان خدا رها کنم و به خدمت بروم خيلي هنر کنم بتوانم مخارج زندگيمو تامين کنم با گذشت 32 سال سن نه گواهينامه دارم ونه ميتونم جايي استخدام بشم يا وام يا کاري بکنم .والله ما جنايتکار و گناهکار نيستيم که به علت مشکلات نتوانستيم خدمت برويم الانم پاي زندگي و آينده فرزندم در ميان است خواهشمندم مسئولين تدبيري بيانديشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۶:۵۶

تورو خدا کساني که تا پايان سال بيشتر از 7 سال و نيم از غيبتشون ميگذره هم مشمول اين طرح کنيد.مگه نه اينکه بالاي 6 ماه 1 سال به حساب مياد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۰:۵۲

سرباز فراري هستم جريمه مشمولان غايب پرداخت کردم ولي بازم محکوم به حبس شدم

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۱:۰۵

سرباز فراري هايي که از زمان غيبتشون 8 سال گذشته ولي از زمان فرارشون 8 سال نميگذره عفو کنيد. جريمه مشمولان غايب به من تعلق گرفت وپرداخت کردم وسازمان قضايي منو محکوم به حبس کرد و الان مرخصي هستم. لطفا پيگيري کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۱۶:۳۸

من سرباز فراري هستم.جريمه مشمولان غايب به من تعلق گرفت. جريمرو پرداخت کردم. از تاريخ اخرين فرارم هشت سال نمي گذره. يه کاري کنيد ايعفو به من بخوره. الان محکوم به حبس شدم. الانم مرخصيم

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۵:۵۴

من فراري هستم از فرارم هشت سال نمي گذره. امکانش هست ما هم عفو بشيم که برگرديم به خدمت و مجازات نشيم

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۵:۵۵

جرم همه فراريهارو ببخشيد که برن سر خدمتشون. اربعين نزديک است

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۵:۵۶

من 8 سال غيبت دارم ولي از فرارم 8 سال نمي گذره. مجازات من بخشيده نمي شه

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۵:۵۸

لطف کنيد تمام سربازان فراري ببخشيد