• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94081207163
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مخالفت رئیس کانون شوراهای کار با ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: با ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت مخالفیم.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: با ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت مخالفیم.

اولیاء علی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت، در خصوص دلایل این مخالفت تصریح کرد: این کار در درجه اول خلاف اصل 44 قانون اساسی است که می گوید باید دولت کوچک شود و به بخش خصوصی اختیارات بیشتری داده شود.

وی ادامه داد: به علاوه بر اساس نص صریح قانون، سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی و غیردولتی است که منابع آن توسط حق بیمه کارگران تامین می‌شود و دولت هیچ نقشی در خصوص تامین منابع آن ندارد، پس نباید به این سازمان دست اندازی شود.

به گفته این مسئول، 30 درصد حق بیمه کارگران پیش از آنکه حقوقشان واریز شود به تامین اجتماعی داده می‌شود، پس کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران سهام داران و صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند و منابع این سازمان حق‌الناس و مربوط به این اشخاص است.

این مسئول اظهار کرد: اگر وزارت بهداشت می‌خواهد برای سلامت کشور کاری کند، نباید به منابع کارگران و تامین اجتماعی تعرض کند. حدود 40 درصد از افراد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. اگر بخش دولتی کمکی به این سازمان نمی‌کند، مزاحمتی هم نداشته باشد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار، وظیفه اصلی تامین اجتماعی را برقراری امنیت و آرامش برای مردم دانست و با اشاره به بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی، تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت اگر نگران درمان کارگران و بازنشستگان هستند، بخشی از بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

وی از رضایت نسبی کارگران از خدمات تامین اجتماعی یاد کرد و افزود: ما با دولت هم دل هستیم و امیدواریم دولت نیز با ما همکاری داشته باشد. ظاهرا هدف دولت و وزارت بهداشت از این کار یکپارچه سازی بخش درمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha