• دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94081106032
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌ها خبر داد

حضور 1350 کتابدار در دوره‌های آموزشی کتابدار

حضور 1350 کتابدار در دوره‌های آموزشی کتابدار

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تا پایان دوره دهم 1350 کتابدار در دوره‌های آموزشی کتابدار شرکت خواهند کرد.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تا پایان دوره دهم 1350 کتابدار در دوره‌های آموزشی کتابدار شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علی رمضانی که در آیین افتتاحیه هشتمین دوره آموزشی کتابدار در محل هتل خورشید تابان مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: تا کنون 1000 نفر در دوره‌های ما شرکت کرده‌اند و در ادامه با برگزاری دو دوره دیگر این طرح 1350 نفر در کشور در این دوره شرکت خواهند کرد. این در شرایطی است که 6000 کتابدار در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: هشتمین دوره آموزشی کتابدار را در شرایطی برگزار می‌کنیم که در زیر سایه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستیم و در ادامه نیز در استان‌های دیگر کشور شاهد برگزاری این دوره خواهیم بود.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: مجبور هستیم این دوره را در شرایطی برگزار کنیم که بسیاری از دوستان ما به دلیل مشغولیت در مسئولیت خود در کتابخانه‌ها نتوانستند در آن کنند.

رمضانی خطاب به حاضران عنوان کرد: تلاش کنید که در این دوره به عنوان سفیر دوستانی شرکت کنید که نتوانستند در این دوره شرکت کنند.

وی با تشکر از حسن میزبانی خراسان رضوی از این دوره گفت: زحمت اصلی این برنامه به عهده این استان بوده است و نهایت سپاس را از این عزیزان داریم.

مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: بسیاری از ما می‌پرسند که آموزش به اداره کل منابع چه ربطی دارد؟ و ما باید بگوییم که هر چقدر منابع خوب داشته باشیم اما نتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم بی فایده است و بنابراین ما آموزش را ادامه روند تامین منابع می‌دانیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد از کسانی که به کتابخانه می‌آیند نمی‌دانند چه کتابی می‌خواهند و ما

باید بدانیم با این مراجعه‌کننده چگونه برخورد کنیم که او را راضی نگه‌ داریم.

وی افزود: کتابدار باید بازخورد مخاطبان را بگیرد و کتاب را به جریان بیندازد و چیزهایی را در مورد کتاب بداند، اما لازمه ارائه موفق کتاب این است که آن را بشناسیم و دفترچه نورسیده‌های ما در همین راستا تدوین می‌شود و دوره‌های آموزشی کتابدار نیز قدم دیگری است که در این مسیر برداشته می‌شود.

مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: این نهاد در سالیان اخیر توجه ویژه‎ای را به کودکان و نوجوانان آغاز کرده است و ما معتقدیم بخش کودک و نوجوان قلب کتابخانه است و ما نهایت تلاش را خواهیم داشت که به اندازه اهمیت این موضوع به آن بپردازیم.

رمضانی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در پایان دوره شاهد بازخوردهای مثبت و تاثیرگذاری خوبی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha