• یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۰۲:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94081005076
  • خبرنگار : 71548

/صداوسیما؛ یک سال پس از تغییر/

مدیران شبکه حداقل ما را به یک چای دعوت کنند!

مدیران شبکه حداقل ما را به یک چای دعوت کنند!

عادل بزدوده با اشاره به راه‌اندازی شبکه کودک، این اتفاق را فرخنده دانست و درباره‌ی اینکه آیا مدیران شبکه کودک تاکنون از هنرمندان موفق و باتجربه‌ای چون خود وی برای همکاری دعوت کرده‌اند؟ گفت: مدیران شبکه در ابتدا لطف کرده و ما را حدقل به یک چای دعوت کنند!

عادل بزدوده با اشاره به راه‌اندازی شبکه کودک، این اتفاق را فرخنده دانست و درباره‌ی اینکه آیا مدیران شبکه کودک تاکنون از هنرمندان موفق و باتجربه‌ای چون خود وی برای همکاری دعوت کرده‌اند؟ گفت: مدیران شبکه در ابتدا لطف کرده و ما را حدقل به یک چای دعوت کنند!

بزدوده که سال‌هاست در حوزه‌ی کودک فعالیت کرده و با مجموعه‌هایی چون «خانه مادربزرگه»، «کلاه قرمزی» و «زی‌زی‌گولو» همکاری داشته است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیان کرد: پس از تأسیس شبکه کودک از من برای شروع همکاری با این شبکه هیچ دعوتی نشد. ممکن است که در جلساتشان اسمی برده باشند ولی تاکنون هیچ دعوت و هماهنگی صورت نگرفته است.

این عروسک‌ساز و عروسک‌گردان با بیان اینکه من انتظار زیادی از مدیران شبکه کودک ندارم، اظهار کرد: به این خاطر می‌گویم که این بزرگواران وادی کودک و نوجوان را خیلی جدی نمی‌گیرند و فقط می‌خواهند گزارش رقمی بدهند که ما به این تعداد کار انجام داده‌ایم؛ اما به بازده فرهنگی و تربیتی آثار بر روی جامعه و اینکه این بازده چه هست، چه بوده و چه خواهد بود اهمیت نمی‌دهند.

او با تأکید بر اینکه حساسیت من بیشتر بر روی بازده‌ آثار تولید شده بر روی مخاطبان است، گفت: در حال حاضر تمام انرژی‌ام را تا آنجا که توان دارم در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان متمرکز کرده‌ام‌؛ چرا که این کانون مسؤولیت حقیقی و حقوقی کارهایی که انجام می‌دهد را به عهده می‌گیرد و تنها جایی است که در آن احساس آرامش می‌کنم.

بزدوده همچنین با بیان اینکه در صورت وجود شرایط مناسب من حاضر به همکاری با این شبکه هستم، خاطرنشان کرد: من به عنوان یک کارگردان، نویسنده، طراح، سازنده و بازی‌دهنده عروسک سالیان سال است که جایگاه و حرفه‌ام مشخص شده است و خیلی دوست دارم آثارعروسکی برای این مملکت بسازم که حالا بخشی می‌تواند برای تلویزیون، بخشی برای سینما و بخشی در حوزه درس و دانشگاه باشد.

او ادامه داد: من بودجه و پول ندارم؛ اما در این حوزه توانمندی و مطالعه دارم. اگر قرار است با این شبکه همکاری صورت بگیرد، این طور نباشد که از من بخواهند برای مثال اسپانسر بیاورم. من فقط می‌توانم برنامه تولید کنم و سابقه‌ام نشان داده که این برنامه‌ها بسیار بر روی مخاطبان تأثیرگذار بوده‌ است.

بزدوده با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه کودک در همه جای این کشور تأثیرات مثبتی در پی خواهد داشت، افزود: ولی موضوع اصلی این است که این شبکه چه برنامه‌هایی قرار است تحویل گروه کودک جامعه بدهد. ظرف درست است اما باید محتوا هم درست باشد. منظورم برنامه‌هایی است که قدرت توانمندی، آسایش و آرامش به کودکان بدهد.

او با تأکید بر شباهت تلویزیون و دانشگاه خاطرنشان کرد: می‌توان در این دانشگاه با دعوت از اساتید به بهترین شکل ممکن این سازمان را اداره کرد و یا اینکه بالعکس می‌توان این دانشگاه را به دست چند دانشجو سپرد که به لحاظ جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، فرهنگ‌شناسی و روان‌شناسی کودک در فراز و نشیب‌های سختی قرار بگیرند. اینکه مدیران شبکه می‌خواهند سطح کمی و کیفی آثار را با حضور این دانشجویان چگونه بالا ببرند، بر عهده خودشان است.

این کارگردان با بیان اینکه هر کدام از ما به نوعی دانشجو هستیم، گفت: این موضوع همانند یک درخت است که هر چقدر سن آن بالاتر می‌رود سایه‌اش نیز گسترده‌تر می‌شود.

بزدوده با بیان اینکه در ساخت برنامه باید به این موضوع توجه داشت مرز و بوم فقط شامل تهران نمی‌شود و همه جای کشور را دربرمی‌گیرد، بیان کرد: شمالی‌ها، کردها، لرها، عرب‌زبان‌ها، آذری‌ها و ... هر کدام به نوعی متفاوت زندگی می‌کنند. این‌ها را باید دید و با برنامه‌ریزی کلان برایشان برنامه ساخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۴

خداييش يک گزارش تهيه کنين ببينين چرا نام شبکه پويا رو تغيير دادن؟ والا قبلش هم بچه ها اين شبکه رو متعلق به خودشون مي دونستن. آرم زيبا و مرتبطي هم داشت. حتي همين الان هم بچه ها ميگن شبکه پويا. مگه با تغيير نام چه اتفاق خاصي مي افته؟! حالا چون قرار نيست همش انيميشن باشه دليل نميشه نام تغيير کنه