• چهارشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94080602990
  • خبرنگار : 71463

نماینده پیشین مجلس:

اعتقاد به خدمت باید از ویژگی‌های نمایندگان مجلس باشد

اعتقاد به خدمت باید از ویژگی‌های نمایندگان مجلس باشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد به خدمت گزاری به مردم باید از ویژگی‌های نمایندگان مجلس باشد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد به خدمت گزاری به مردم باید از ویژگی‌های نمایندگان مجلس باشد.

جهانبخش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره ویژگی هایی که باید یک نماینده مجلس داشته باشد اظهار کرد: مسئولینی که در راس قرار می‌گیرند حتما باید به شعارهای اصلی جمهوری اسلامی یعنی اسلامیت، جمهوریت و آزادی اعتقاد داشته باشند ضمن اینکه اعتقاد به خدمتگزاری به مردم باید از خصوصیت آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: فلسفه ایجاد نظام ما مردمی و در راستای ایدئولوژی و اعتقادات دینی است . مردم این نظام را به وجود آورده اند به همین دلیل باید فکر مسئولین خدمت به مردم باشد. علاوه بر این اداره امور در اسلام چارچوب خاص خود را دارد و به همین دلیل مسئولین باید خدمت به مردم را عبادت بدانند، اگر این خصیصه در آن‌ها وجود داشته باشد مطمئنا در راستای اهداف نظام قدم بر می دارند و با دید بهتری حرکت می‌کنند.

امینی با بیان اینکه خدمت به خلق فقط برداشتن بیل و کلنگ نیست یادآور شد: می توان با درست فکر کردن و تراوش اندیشه های نو و تصویب قوانین سهل و آسان که در راستای حل مشکلات مردم باشد به مردم خدمت کرد. اگر مجلسی که تشکیل می‌شود در راستای اهداف نظام باشد بی شک می توانیم از مشکلاتی که هم اکنون در کشور با آن روبرو هستیم عبور کنیم.

نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان باید بتوانند با فهم درست از اوضاع کشور و در چارچوب های نظام مصوباتی را تصویب کنند که در کشور آرامش ایجاد کند و راه های گریز از قانون را ببندد. باید درباره قوانین منطقی و اصولی در مجلس بحث جدی صورت گیرد تا گره ای از مشکلات کشور به این وسیله باز شود.

وی با اشاره به وجود فساد در برخی از ادارات تاکید کرد: اگر نمایندگانی وارد مجلس شوند که عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند اختلاس ، رانت،‌فساد ، پارتی بازی و ... به حداقل می رسد وگرنه فساد می تواند مثل موریانه اهداف بلند نظام را مورد تهدید قرار دهد و به اعتقاد مردم ضربه بزند. متاسفانه چالش اصلی امروز ما فساد اداری است و قانونگذاران باید در سطحی باشند که اولا از این مسائل دوری کنند و ثانیا با صداقت و پاکی عامل به مقابله با فساد باشند. به همین دلیل نباید سابقه فساد مالی ، اخلاقی و اندیشه های کج و انحرافی داشته باشند.

امینی همچنین گفت: نمایندگان مجلس باید با عقلانیت در پی اهداف نظام ، منویات مقام معظم رهبری و امام (ره) و اجرای قانون اساسی باشند و مجلس را به نحوی اداره کنند که تعصب ، تحجر و مقدس مآبی در آن وجود نداشته باشد و با عقلانیت اداره شود تا مردم امیدوار شوند و در جامعه آرامش به وجود بیاید.

این نماینده پیشین مجلس در پایان بیان کرد : وظیفه مجلس آینده این است که با عقلانیت و حمایت از دولت در راستای خواسته های مردم به گونه ای رفتار کند که درجامعه آرامش به وجود بیاید و در فضای آرامش چرخ اقتصادی کشور به خوبی بچرخد تا همه با جان ودل کارکنند. وقتی اختلاس های میلیاردی دیده می‌شود انگیزه مردم از بین می رود و به همین دلیل نمایندگانی باید در مجلس حضور پیدا کنند که سابقه خدمتی شان روشن باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha