• چهارشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94080602973
  • منبع : مطبوعات

با رونمایی نسخه پنجم پارسی‌جو توسط وزیر ارتباطات

موتور جست‌وجوی ملی وارد مرحله‌ تجاری سازی می‌شود

موتور جست‌وجوی ملی وارد مرحله‌ تجاری سازی می‌شود

مدیر پروژه ملی موتور جست‌وجوگر پارسی جو از رونمایی نسخه جدید و آغاز مرحله تجاری سازی این جویشگر ملی طی چند روز آینده خبر داد.

مدیر پروژه ملی موتور جست‌وجوگر پارسی جو از رونمایی نسخه جدید و آغاز مرحله تجاری سازی این جویشگر ملی طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی محمد زارع بیدکی گفت: نسخه پنجم موتور جست‌وجوگر پارسی جو اوایل هفته آینده طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، معاونین وزارت و اعضای شورای راهبری جویشگر بومی رونمایی خواهد شد تا بدین ترتیب این موتور جست‌وجوگر وارد مرحله تجاری سازی شود.

وی تصریح کرد: از ویژگی های نسخه پنجم جستجوگر پارسی جو می توان به اضافه شدن سرویس اندروید خبر (خبرجو)، سرویس مکان محور (کافه کجا)، آسان ترین سرویس دانلود کشور، سرویس بازار، سرویس جامع آب و هوا و همچنین تغییرات ظاهری این جویشگر ملی اشاره کرد.

وی ادامه داد: سرویس مکان محور با نام تجاری (کافه کجا) الهام گرفته از موتور جست‌وجوگر "سزنم" کشور چک بوده و از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار است، تا جایی که نیمی از جمعیت این کشور اروپایی تنها برای استفاده از این سرویس، " سزنم" را جایگزین سایر موتورهای جست‌وجوگر کرده اند.

زارع بیدکی در تشریح امکانات این سرویس جدید ابراز داشت: سرویس مکان محور (کافه کجا) امکان ثبت، بررسی و پیشنهاد مکان های تجاری و تفریحی را برای کاربران فراهم می‌کند به طوری که افراد با بررسی نظرات و تجربیات سایر کاربران در استفاده از محصولات و خدمات صاحبان مشاغل قادر خواهند بود انتخاب های بهتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با استفاده از سرویسهای دانلود و بازار، کاربران قادر خواهند بود تا موارد مورد نظر خود را در اغلب سایتهای معتبر دانلودی و یا فروشگاه آنلاین ایرانی جستجو و مشاهده کنند.

مدیر پروژه موتور جست‌وجوگر پارسی جو با تاکید بر اینکه نسخه پنجم این جویشگر از لحاظ دقت رتبه‌بندی و پوشش صفحات فارسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: بی تردید با رونمایی نسخه پنجم جست‌وجوگر پارسی جو فصل جدیدی از تجربیات اینترنتی و مجازی در کشور ورق خواهد خورد چرا که این تعداد حجم و تنوع سرویس در یک جویشگر برای نخستین بار است که در کشور ارائه می شود.

زارع بیدکی در پایان خاطر نشان کرد: اضافه شدن محبوب ترین سرویس های اینترنتی دنیا به موتور جست‌وجوگر پارسی جو علاوه بر رونق بخشیدن به تجارت الکترونیکی کشور، باعث ایجاد انگیزه در بین صاحبان صنایع و خدمات برای حضور در فضای مجازی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha