• سه‌شنبه / ۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94080502498
  • خبرنگار : 71415

لاوروف: تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را تشدید می‌کنیم/ اطلاعی از مذاکرات پاریس نداریم

لاوروف: تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را تشدید می‌کنیم/ اطلاعی از مذاکرات پاریس نداریم

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو همه اقدامات لازم برای مبارزه با تهدید تروریسم و جلوگیری از گسترش آن در جهان را به کار خواهد بست.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو همه اقدامات لازم برای مبارزه با تهدید تروریسم و جلوگیری از گسترش آن در جهان را به کار خواهد بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت: مسکو تلاش‌هایش برای تسهیل حل وفصل درگیری‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه از جمله سوریه و عراق را تشدید خواهد کرد.

لاوروف گفت: من مطمئن هستم که ما به نتیجه خواهیم رسید و قصد داریم به طور همزمان تلاش‌هایمان برای حل وفصل سیاسی درگیری‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا را تشدید کنیم.

وی افزود: درگیری‌های این مناطق باعث جان بخشیدن به خطر مرگبار تروریسم بخصوص با وقوع بحران‌های سوریه، یمن و لیبی شدند. ما از تلاش‌ها برای با ثبات کردن وضعیت در دیگر کشورها و منطقه شمال عراق نیز حمایت خواهیم کرد.

لاوروف بعد از شرکت در یک نشست مقام‌های روسیه و بلاروس به خبرنگاران گفت: ما همه اقدامات لازم را برای مبارزه با تهدید تروریسم و جلوگیری از گسترش آن در جهان و در درجه اول در خاک کشورمان و همپیمانانمان را تشدید خواهیم کرد.

لاوروف گفت که اطلاعی از مذاکرات مربوط به مساله سوریه در پاریس ندارد زیرا طرف روسی برای شرکت در این مذاکرات دعوت نشده و در جریان قرار نگرفته است.

لاوروف گفت: باید اذعان کنم که چیزی راجع به این نشست نشنیده‌ام. ما به این نشست دعوت نشدیم و در جریان اینکه چنین مذاکراتی رخ می‌دهد قرار نگرفتیم.

این اظهارات لاوروف در حالی مطرح شده که براساس گزارش‌ها قرار است نمایندگان فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و دیگر شرکای منطقه‌ای در این نشست حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha