• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072113646

کوچک‌زاده: رای به برجام نظر رهبری نبود/لاریجانی: رهبری در این قضیه نقشی ندارد

 کوچک‌زاده: رای به برجام نظر رهبری نبود/لاریجانی: رهبری در این قضیه نقشی ندارد

مهدی کوچک‌زاده در تذکری مطرح کرد که برآیند نظر مجلس در مورد برجام نظر مقام معظم رهبری نبوده است. علی لاریجانی در ادامه به این نماینده مجلس توضیح داد که رای به برجام تصمیم مجلس بوده و رهبری در این قضیه نقشی نداشته است.

مهدی کوچک‌زاده در تذکری مطرح کرد که برآیند نظر مجلس در مورد برجام نظر مقام معظم رهبری نبوده است. علی لاریجانی در ادامه به این نماینده مجلس توضیح داد که رای به برجام تصمیم مجلس بوده و رهبری در این قضیه نقشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، کوچک‌زاده در تذکر خود عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم و دانشیار دانشگاه که در طی مدت تحصیلم هیچ کار اجرایی نکردم می‌گویم که افتخار همه مجلس تبعیت از کسی است که به قول حضرت امام نایب پیغمبر (ص) می‌دانم.

او ادامه داد: در زمان رحلت آقای طالقانی حضرت امام فرمودند: می‌گویند چون طالقانی روشن فکر است برایش فاتحه می‌خوانند شما هم که روشن فکرید ببینید برایتان آن موقع فاتحه می‌خوانند؟ مردم برای او فاتحه خواندند چون او را نایب پیغمبر(ص) می‌دانستند.

او تاکید کرد:‌ تمام مجلس پیرو امام خامنه‌ای است. بی‌بی‌سی، وی او ای، من و تو و دست نشانده‌های داخلی‌شان بدانند که دویست و چند نفری که به این طرح رای دادند و چه کسانی که رای ندادند یک حجت داشتند. آنهایی که رای دادند به این باور رسیدند که آقایشان این طور می‌خواهد، اما ما که رای ندادیم به این باور نرسیدیم. دنیا بداند هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان این نظام وجود ندارد.

این نماینده مجلس خطاب به لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت گفت: شما هم باید این مطالب را می‌گفتید. رئیس مجلس اختیاراتی دارد که من واقعا با آنها موافق نیستم، اما این را نمی شود لاپوشانی کرد. همه دیدند که 200 پیشنهاد وجود داشت ولی ظرف مدت 20 دقیقه بررسی شد. آقای باهنر نیز اعلام کرد:‌ دیشب آقای لاریجانی، شمخانی و حجازی که هر سه محترمند در مورد برجام صحبت کردند ولی مایی که رای ندادیم فکر نمی‌کنیم مجموعه نظر این سه نفر نظر رهبری باشد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه تذکر کوچک‌زاده لاریجانی توضیح داد که بحث رهبری مطرح نبوده و رهبری در این قضیه نقشی ندارد.

او خطاب به کوچک‌زاده عنوان کرد: این موضوع تصمیم مجلس است؛ چرا آن را به رهبری ربط می‌دهید؟ همه کسانی که رای مثبت و منفی دادند افتخار می‌کنند ولی امرشان امام خامنه‌ای است و در این مساله تردیدی نیست. اما در مورد این موضوع ما خودمان صحبت کردیم و به جای دیگری ربط ندهید.

او افزود‌: ما نشستیم صحبت کردیم و دیدیم که این طرح به مصلحت کشور است و برجام را قید می‌زند.

لاریجانی درباره عدم طرح پیشنهادات نیز گفت: در بودجه نیز گاهی پیش می‌آید که دوستان از پیشنهادتشان می‌گذرند؛ ما در این جا محدودیت زمانی داشتیم و دوستان کمک کردند که از این موضوع عبور کنیم. اصل فرمایش درست است. ولی منوط کردن به نظر رهبری را نفرمایید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۱ ۱۰:۳۴

وقتي کم می‌يارن ایبن حرف رو می زنن