• دوشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۴ / ۰۳:۴۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94072012745
  • خبرنگار : 71282

یک مقام مسئول کارگری مطرح کرد

اتاقی آراسته با حقوق میلیونی، تعریف جوانان از شغل!

اتاقی آراسته با حقوق میلیونی، تعریف جوانان از شغل!

رییس کانون شورای اسلامی کار استان البرز با بیان اینکه امروز تعریف جوانان از شغل داشتن اتاقی آراسته، مجهز به آخرین تکنولوژیهای روز ارتباطی و حقوق میلیونی است، گفت: متاسفانه در ترویج فرهنگ کار ضعیف عمل کرده‌ و ارزش کار در جامعه را پایین آورده‌ایم به نحوی که فرزندان از گفتن شغل پدران خود خجالت می‌کشند.

رییس کانون شورای اسلامی کار استان البرز با بیان اینکه امروز تعریف جوانان از شغل داشتن اتاقی آراسته، مجهز به آخرین تکنولوژیهای روز ارتباطی و حقوق میلیونی است، گفت: متاسفانه در ترویج فرهنگ کار ضعیف عمل کرده‌ و ارزش کار در جامعه را پایین آورده‌ایم به نحوی که فرزندان از گفتن شغل پدران خود خجالت می‌کشند.

علی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار کار همخوانی ندارد و نرخ بیکاری در میان اقشار تحصیلکرده 10 برابر بیشتر از افرادی است که دیپلم یا زیر دیپلم هستند.

وی گفت: دارندگان مدارک دیپلم و پایین‌تر به راحتی هر شغلی را که پیشنهاد بدهند می‌پذیرند و به سرعت وارد بازار کار می شوند اما جوانانی که در مدارک بالاتر تحصیل کرده و درس خوانده اند به سختی حاضر به انجام هر کاری می‌شوند به همین دلیل نرخ بیکاری در میان این افراد بیشتر است.

اصلانی درباره کاهش میانگین سن اشتغال به کار از 28 به 27 سالگی، گفت: این مساله برای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اولویت نیست بلکه آنها به حفظ اشتغال موجود می‌اندیشند. اگر ما صنعت و تولید خوبی نداریم و شرایط اشتغال و بازار کار مطلوب نیست مقصرش دولت نیست این رویه از دولتهای گذشته بوده و تا به امروز هم ادامه دارد. تحریم‌های خارجی، وضعیت بد کارگاهها، نبود نقدینگی و رکود تولید همه دست به دست هم داده و این شرایط را به وجود آورده است.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به فعالیت 260 کارگاه قطعه سازی خودرو در استان البرز اظهار کرد: در این واحدها 8000 کارگر مشغول کارند که متاسفانه به دلیل رکود حاکم بر این کارگاهها در یک قدمی تعدیل و اخراج قرار دارند لذا از وزارت کار و صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم که وضعیت بد این کارگاهها و مشکلات آنها را بررسی و از ریزش چندهزار کارگر جلوگیری کنند.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کار گفت: بسیاری از شغل‌های قدیمی در حال از بین رفتن است چون فرهنگ کار در کشور ضعیف شده است و کرامت شغل‌ها را حفظ نکرده‌ایم؛ امروز انتظار جوانان ما از شغل این است که یک اتاق آراسته و مجهز به تکنولوژی‌های ارتباطی روز، تلفن و کامپیوتر با حقوق دریافتی چندمیلیون تومانی داشته باشند. در شرایطی که بسیاری از شغل‌های قدیمی در حال از بین رفتن است جوانان به دنبال شغل‌های راحت‌تر و پر درآمدتر هستند.

رییس کانون شورای اسلامی کار استان البرز در پایان به وزارت کار پیشنهاد کرد سازمان یا نهادی ایجاد کند که به فرهنگسازی کار و کرامت شغل بیشتر بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۰۷:۴۲

در مملکت فرصتهاي اشتغال زياده منتها فرهنگ بهره وري و توليد جنس با کيفيت در وجود توليدکنندگان نيست! شما ازقطعه ساز ميگيد!! اما آيا اين قطعه ساز جنس با کيفيت توليد ميکنه بده دست مردم که طرفه ماشینش مشکل پيدا کرد با استفاده از قطعه بي کيفيت مشکلاتش اضفه نشه! طرف به اسم توليد و قطعه سازي وامهاي کلان گرفته برا توسعه کارش ! سرمايه را برداشته در جاي ديگري مثل ساخت و ساز و ملک و املاک بکار گرفته! بررسي کنيد ببينيد برخی صاحبان قطعه سازها در کجاها سرمايه گذاري کردن و چه ثروتهاي هنگفتي به جيب زدن!! اونوقت اين افراد به فکر کيفيتن!؟ اينا به کارگراشون يه حقوق بخور نمير ميدن !!مشکل بايد ريشه اي حل بشه! رانت و رانتخواري برچيده بشه! فرهنگ کار ژاپني بياد پاي کار نه زيرکاردرويي!!