• دوشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۴ / ۰۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94072012739
  • خبرنگار : 71523

کسری بودجه 40 میلیاردی دانشگاه تهران

کسری بودجه 40 میلیاردی دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران از کسری بودجه 40 میلیارد تومانی این دانشگاه خبرداد.

رییس دانشگاه تهران از کسری بودجه 40 میلیارد تومانی این دانشگاه خبرداد.

دکتر نیلی احمدآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با تاکید بر این نکته گفت: در سال تحصیلی 91-90 تخصیص به دانشگاه به طور کامل صورت نگرفت و این بدهی انباشته همچنان وجود دارد.دولت در سال قبل این کسری بودجه را پذیرفت اما شرایط مالی به دولت اجازه پرداخت نداد،امیدواریم امسال شرایط فراهم شود.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه افزایش بودجه دانشگاه تهران در کل ردیف‌ها 19 درصد بوده است،اظهار کرد: بودجه دانشگاه تهران دو بخش است،بخش اول بودجه جاری که دولت می دهد و بخش دیگر درآمدهای اختصاصی است.میزان بودجه عمومی حدود 360 میلیارد تومان، بودجه اختصاصی 2460 میلیارد و بودجه عمرانی حدود 494 میلیارد است.نسبت درآمد یا بودجه اختصاصی دانشگاه تهران به بودجه جاری ما نسبت خوبی است و نشان می دهد دانشگاه تهران توانسته است تا حدی کسب درآمد کند اما کل مبلغ بودجه بسیار پایین است و اگر با نرم جهانی مقایسه شود، بودجه دانشگاه تهران با 55 هزار دانشجو معادل بودجه یک دانشگاه 8 هزار نفری است.

دکتر نیلی در پایان با اشاره به ظرفیت استفاده از خیرین در دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران از لحاظ وقف و خیرین بهترین وضعیت را دارد اما تا استانداردهای جهانی فاصله دارد.تجربه دانشگاه های معتبر در دنیا درمورد واقفین و خیرین بیش از چیزی است که در ایران اتفاق می افتد.باید توجه خیرین را در حوزه‌های دیگر به آموزش عالی بیاوریم زیرا سرمایه گذاری در حوزه آموزش عالی می تواند همه حوزه های دیگر را نیز پوشش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۰:۴۳

اول گرنت اعضاي هيات علمي رو کم کنيد و بدهي براي دولت ايجاد نکنيد. يک نفر بياد بررسي کنه چرا تعداد قبولي هاي کارشناسي دانشگاه تهران زير 15 نفر در هر کد رشته است؟؟؟؟ آيا اين کار بهانه اي براي کيفيت بخشي و در اصل کم کاري حرفه اي نيست؟؟؟؟ بهتره ليست هزينه کرد سال 93 دانشگاه تهران رو ارائه بدن. ليست حقوق و دستمزد کارکنان رسمي و پيماني رو که دولت ميريزه به حساب شون و تعرفه هر دانشجو هم رديف بودجه مجزايي داره! پس شفاف سازي کنن لطفا.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۲:۲۶

داتشگاه هاي ما کي قرار هست نسل سه بشن!؟؟ و بودجشون رو از انجام پروژه هاي تحقيقاتي بدست بيارن

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۳:۵۳

اگه اين دانشگاه تمام هزينه هاش رو از طريق شهريه کسب ميکرد اونوقت براي يه رشته 100 نفر پذيرش ميکرد نه 15 نفر . حالا هي بياييد و از دانشگاه آزاد انتقاد کنيد .

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۲۰:۳۲

دانشگاه بوعلي هم ..لطفا رسيدگي شود

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۲۳:۰۸

دانشگاه تهران نهادي عريض و طويل است که ساختار اداري کارآمدی ندارد و در طول 10 سال گذشته به سمت رابطه‌مندي رفته است. اهداف آموزش عالي فراموش شده و ضعف نظارتي منجر به اتلاف بودجه هاي کلان شده است