• دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94071308571
  • خبرنگار : 71186

داستان بمب خبری ایران خودرو چه بود؟

داستان بمب خبری ایران خودرو چه بود؟

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه واژه "بمب خبری" اعلام شده تعبیر رسانه‌ای یک خبرنگار از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت بوده، از برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت محصولات و طراحی موتور ملی توربوشارژ خبر داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه واژه "بمب خبری" اعلام شده تعبیر رسانه‌ای یک خبرنگار از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت بوده، از برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت محصولات و طراحی موتور ملی توربوشارژ خبر داد.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به دنبال اقدامات صورت گرفته طراحی و تولید موتور سبک دیزلی در مراحل آخر قرار داشته و اواخر سال آینده اولین خودروی سواری دیزلی کشور عرضه خواهد شد.

طراحی موتور ملی توربوشارژ

وی با بیان اینکه موتور ملی توربوشارژ نیز توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است، خاطرنشان کرد: این موتور روی خودرو سورن نصب شده و به زودی عرضه آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: قدرت موتور و گشتاور سورن با موتور توربوشارژ معادل 40 درصد افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که قدرت خروجی این موتور معادل حجم موتور 2400 سی‌سی خواهد بود.

وی درباره قیمت این خودرو اظهار کرد: با توجه به افزایش قدرت موتور قیمت آن بالاتر از سورن فعلی خواهد بود.

کیفیت محصولات راضی‌کننده نیست

یکه‌زارع در رابطه با نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی گفت: مشتریان در کیفیت و خدمات پس از فروش خودروها ذی‌نفع هستند و باید رضایت آنها جلب شود. البته در دو سال اخیر در کیفیت رشد داشته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر درصد مراجعه خودروهای با کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر به شبکه نمایندگی‌ها معادل درصد مراجعات خودروهای تولیدی سالهای 1389 و 1390 و دوره‌ای است که بیشتر قطعات از خارج از کشور و به صورت سی‌کی‌دی‌ تامین می‌شد.

یکه‌زارع خاطرنشان کرد: البته وضعیت فعلی خودروها از نظر کیفی هنوز هم راضی‌کننده نیست و طبق برنامه، اسفند ماه امسال خودروی رانا به عنوان اولین خودرویی که در کمتر از 10 هزار کیلومتر کارکرد نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نخواهد داشت، عرضه خواهد شد.

اعلام رده‌بندی کیفی قطعه‌سازان و نمایندگی‌ها

وی ادامه داد: در این راستا برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی طرح معرفی بهترین و بدترین قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفته و به صورت دوره‌ای پنج قطعه‌سازی که بهترین خروجی کیفی و پنج قطعه‌سازی که پر ایرادترین خروجی کیفی را در محصولاتشان داشته‌اند معرفی خواهند شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در حوه خدمات پس از فروش نیز به صورت دوره‌ای سه نمایندگی خدمات پس از فروش که بیشترین میزان رضایت و سه نمایندگی که کمترین میزان رضایت مشتریان را کسب کرده‌اند معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۵:۲۶

فقط شعار ميدن و از مردم الکی پول می‌گیرن. همين. ادمين جرأت داشته باشو اين پيام رو فيلتر نکن

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۵:۴۶

وعده هاي تکراري، مثل هميشه اميدي به اين صنعت نيست!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۷:۲۹

فقط دنبال افزايش قيمت هستند. جاي اينکه توليد ملي باشه و قيمت پايين‌تر توليد ملي هست قيمت هم برابر با يه بي ام و هست. به خدا اگه واردات خودرو بدون گمرک بود هيچ کس هييييچ کس اصلا اسم خودرو ساز هاي داخلي رو حتي نمي اورد

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۸:۰۱

ما فقط و فقط منتظريم تا قيمت ها واقعي بشن والسلام

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۰:۴۷

منم دو سالي هست منتظر واقعي شدن قيمت ماستم!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۸:۴۸

کشورها دارن موتور ميسازن با آب کار ميکنه، ما 200 سيسي حجم موتورو زياد کردیم ميگیم بمب خبري! کبريتي هم نبود!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۸:۵۱

واقعا که خيلي خنده داره خودروساز خارجي ماشينشو تا چند هزار کيلومتر گارانتي ميکنه اونوقت افتخار اقايون اينه که تا ده هزار کيلومتر مشکلي واسه ماشين پيش نمياد. من خودم رانا دارم زير ده هزار چهار بار به دليل نقص فني رفتم نمايندگي. هر دفعه هم يه مشکل جديد واسش به وجود مياد. واقعا که جاي تاسف داره

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۷

بمب خبري همين بود .كشك

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۸

ما موتور ملي نخوايم،چه کسي رو بايد ببينيم؟ برادر من سرور من اينقدر ملتو موش آزمايشگاهي نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۲:۰۲

بازم...

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۲:۵۹

تا کي حرفاي توخالي، بسه ديگه

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۲۳:۳۰

در عجبم چرا اين دو خودرو سازی به بخش خصوصي واگذار نمي شود!!!!!!! مشروط به اشتغالزائي بيش از نفرات فعلي شاغل در صنعت خودرو!!!!! چرا نمي فروشيد!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۰۵:۵۲

باز خدا خيرت بده با اين بمب خبريت، چون همه فکر ميکردن خبرت کاهش قيمت بود

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۰۷:۰۶

شعار توخالي

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۰۸:۱۵

خودشون رو کشتن با قول و قرارهاشون . آخه 10 هزار کيلومتر مگه چقدره؟ مثلا 5 بار از تهران بري مشهد و برگردي . شرکت خارجي 160 هزار کيلومتر يا 5 سال گارانتي ميکنه اگر مسئله اي براي ماشين پيش اومد اول عذرخواهي ميکنن و بعدش هم مياد فراخوان ميزنه براي رفع ايراد تمامي ماشينهاش .

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۱

منظور از موتور ملي توربو شارژر دار همون EF7 با نکته انحرافيه ديگه !!! هنوز در تامين کيفيت و قطعات EF7 مشکل داريد يه نکته انحرافي هم به اون اضافه کرديد. بيچاره مصرف کننده

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۳:۴۸

بنده در سال 91 يک دستگاه خودرو رانا اسم نوشتم .در زمان تحويل جعبه دنده ماشين شديدا روغن ريزي داشت که همونجا ماشين موند و قرار شد جعبه دنده تعويض بشه. مسئول اون قسمت مي گفت شانس آوردي که جعبه دنده خراب بوده چون حالا شرکت بايد ي دونه نو بندازه روش يعني جعبه دنده اي که روش بود دست دوم بوده. کيفيت قطعات داخل ماشين هم که نگو اولا بوي بد قطعات بکاررفته و جنس نامرغوب(دسته پنجم) و خدا نکنه از کنارداشبورد يا تودري ها چيزي رد ميشد بلافاصله خط ضايعي روي اون مي افتاد. بعد از 300 کيلومتر متوجه سروصدايي در اتاق شدم به نمايندگي رفتم گفت عاديه. بعد از کلي بررسي و چک خودم متوجه شدم تمام پيچهاي بکار رفته در اتاق شله و يکي يکي سفت کردم و صداي اصل کاري مربوط به محل اتصال لوله کولر با بدنه اتاق بود که کاملا آويزان بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۷:۲۱

يه فکربکر ديگه برا افزايش قيمت

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۹:۳۰

بخدا خسته شديم از اين ماشينهايي تکراري بنده 15 سال پيش پرايد وپژو ...رابآ همين شکل وشمايل امروز که داره توليد ميشه سوار شدم يه ذره نوآوري يه ذره خلاقيت بخرج بدين ديگه دوران خالي کردن جيب مردم بسررسيد

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۶

بابا بمب خبري بود ديگه!!! براي خودروسازان اجراي همين خبر هم خيلي مشکل و سخت خواهد بود> انتظار توليد يا ورود خودروي باکيفيت با قيمت مناسب را داشتيد!؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۹ ۱۷:۱۰

بنده متولد سال شصت هستم، سي و چهار سال ناقابل. زماني که اول راهنمايي بودم، يعني حدود بيست و يکي و دو سال پيش، پدر بنده يک دستگاه پژو جي.ال.ايکس خريد. امروز بعد از گذشت دو دهه تنها تغييري که در توليد اين خودرو ايجاد شده، چراغها يک کم پررنگ شده و اسمش هم تغيير کرده!! البته ناگفته نماند کيفيت هم افت قابل تحسيني داشته!!! حالا شما جاي ما اقاي ايران خودرو، باز هم بدون اعتراض محصولات بي نظير شما را پيش خريد کنيم؟؟؟!!