• یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071207804
  • خبرنگار : 71477

اردوغان: روسیه مرتکب "اشتباه سنگینی" در سوریه می‌شود

 اردوغان: روسیه مرتکب "اشتباه سنگینی" در سوریه می‌شود

رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) با غیرقابل قبول خواندن حملات هوایی مسکو در سوریه، گفت که روسیه مرتکب "اشتباه سنگینی" می‌شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) با غیرقابل قبول خواندن حملات هوایی مسکو در سوریه، گفت که روسیه مرتکب "اشتباه سنگینی" می‌شود.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیش از سفر به فرانسه در کنفرانسی خبری در فرودگاه استانبول گفت: اقدامات روسیه و حملات هوایی‌اش در سوریه در هر صورت از نظر ترکیه غیر قابل قبول است و متاسفانه روسیه مرتکب اشتباه سنگینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به روابط دوستانه مسکو با آنکارا اقدامات روسیه در سوریه نگران کننده و آزاردهنده است و این اقدامات ممکن است باعث انزوای روسیه در این منطقه شود.

روسیه و ترکیه مدت‌ها در خصوص بحران سوریه اختلاف داشته‌اند چرا که مسکو حامی اصلی بین المللی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است در حالی که آنکارا سرنگونی اسد را تنها راه حل بحران سوریه می داند.

اردوغان مدعی شد: نه تنها روسیه بلکه ایران نیز از اسد که "ترور دولتی" را به راه انداخته دفاع می کنند.

روسیه که حملات هوایی خود در سوریه را از چند روز اخیر آغاز کرده تاکید دارد که در حملات هوایی‌اش تنها مواضع داعش را هدف می‌گیرد.

اما ترکیه و چندین متحد غربی‌اش معتقدند که روسیه در این حملات هوایی مخالفان سوری میانه رو را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۵:۳۰

حضور نظاميان آمريکا و ناتو در ترکيه برای پشتيباني ترورييست ها درسوريه و عراق است. اين درحاليست که آمريکا و ترکيه متهم به حمايت از تمام تروريست‌ها سوريه وعراق و منطقه هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۵:۳۱

درسازمان هاي بين المللي کسي نيست که به اوباما بگويد اگر دخالت نظامي روسيه در اوکراين و سوريه مورد پسند شما نيست، پس چرا مشابه همين اقدام را بدون هيچگونه مجوز قانوني بارها در ديگر کشورهاي جهان مرتکب شده ايد و ميشويد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۶:۱۲

کشورهايی که به حملات روسيه در سوريه عليه تروريست ها اعتراض مي کنند، خودشان حاميان اصلي داعش جبهه النصره و القاعده و مخالفان سوري و ارتش آزاد سوري و شورشيان سوري هستند. درمدت پنج سال شاهد هستيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۷:۲۹

اقدامات ترکيه جنايتکار مدت پنج سال کمک و حمايت همه جانبه ازتمام تروريست ها دل ميليونها مسلمان را به درد آورد در سوريه نگران کننده و آزار دهنده است. داعش با ارتش آزاد شورشيان سوريه فرق ندارد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۸

مجامع بين المللي نبايد کمک هاي و حمايت هاي آمريکا و هم پيمانانش از تروريستها را ناديده بگيرند