• یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071207512
  • خبرنگار : 71290

هشدار تاجگردون درباره وجود نگاه سیاسی در تنظیم گزارش برجام

هشدار تاجگردون درباره وجود نگاه سیاسی در تنظیم گزارش برجام

یک عضو کمیسیون بررسی کننده برجام با انتقاد از گزارش این کمیسیون گفت: به دوستان تنظیم کننده پیشنهاد می‌دهم تعارف نکنید، طرح داده و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند.

یک عضو کمیسیون بررسی کننده برجام با انتقاد از گزارش این کمیسیون گفت: به دوستان تنظیم کننده پیشنهاد می‌دهم تعارف نکنید، طرح داده و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، غلامرضا تاجگردون در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: شما نمایندگان ما را برگزیدید تا در کمیسیون ویژه برجام حضور پیدا کرده و آن را بررسی کنیم. ابتدا از تلاش و دلسوزی همکاران تشکر می‌کنم و همچنین از این که با دقت برجام را بررسی کرده و حرف منتقدین را شنیدند متشکرم. همچنین از بیانیه‌ی مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تشکر می‌کنم.

وی افزود: واقعیتی که کمتر به آن پرداخته شد بر حسب وظیفه شرعی خود لازم می‌دانم که در جمع شما نمایندگان بیان کنم. به نظر من و جمعی از دوستان نگاه سیاسی، یک جانبه‌گری و هدایت شده و چشم پوشی از ظرفیت‌های برجام حاکم بر نتیجه‌گیری است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد خاطر نشان کرد: گزارش مذکور دادن سند به دشمن است و به نظر من از قرائت ایرانی برجام فاصله گرفته است. به دوستان تنظیم کننده پیشنهاد می‌کنم تعارف نکنید، طرح دهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند.

وی همچنین با بیان این که از حضور رهبرم عذر می‌خواهم که نتوانستیم شرایطی را فراهم کنیم تا برجام عامل وحدت شود گفت: دوست داشته و داریم موجب همبستگی مردم شده و مانع انشقاق نشویم و امیدواریم در عمل هم حاصل شود. گرچه می‌دانم پس از این آنچه که همراه با بی‌اخلاقی و انحصار‌گرایی است در باب این چند کلام من مطرح می‌شود ولی من به شما دوستانم خسته نباشید می‌گویم و مردم بهترین قاضی و قضاوت‌گر عادل هستند.

تاجگردون در ادامه شعری را با این مضمون قرائت کرد که هر کس بد ما به خلق گوید، ما دیده به بد نمی‌خراشیم، ما نیکی او به خلق گوییم، تا هر دو دروغ گفته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ملت عزیز ایران امروز مسئولین نظام در سایه رهنمودهای حکیمانه، دلسوزانه و برگرفته از خرد و آینده‌نگری رهبری در شرایطی قرار گرفته‌اند تا مهمترین تصمیم خود را در خصوص موضوع هسته‌ای و مسائل مرتبط با آن اخذ کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه داستان هسته‌ای ما با ماندگاری و عزت ما عجین شده است، گفت: مقاومت و پایداری شما ملت ایران نتیجه داده و موجب شد دولت غرب و تمامی قدرت‌های پوشالی امروز در برابر عظمت شما سر تعظیم فرود آورده و زیر سندی را امضاء کنند که نتیجه تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده بود.

تاجگردون با تأکید بر اینکه برجام متعلق به کلیت نظام است،‌ گفت: همه باید در حراست و صیانت از آن بکوشیم، از آن روزی که رهبری نرمش قهرمانانه را در حضور فرماندهان عزیز سپاه مطرح فرمودند تا به امروز که از ما می‌خواهند مانع از رسوخ سلطه شویم و پاسخ کوبنده به حاکمان غرب داده و روایت خود را از قرائت برجام مطرح کنیم و اینکه بدانیم مذاکره یعنی بده بدستان و حکایت از حاکمیت سایه رهبری بر کلیت مذاکرات بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: اینجا سیاه‌نمایی نمی‌شود، خانه ملت است و باید با مردم روراست بود، برجام واقیت رهایی از بن‌بست‌هاست. ما ایستادیم تا پذیرفتند که هسته‌ای شدن حق مسلم ماست،‌ ما بمب اتم نخواسته و نمی‌خواهیم. ولی تمایل داریم تمامی بمب‌های ساعتی درون کشورمان که به بهانه تحریم تنظیم کرده‌اند را خنثی کنیم. بمب‌های بی‌صدایی که پایه‌های اجتماعی ما را متزلزل می‌کند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: پرداخت هزینه بیش از این و بها دادن به کاسبان تحریم چه داخلی و چه بیرونی را کنار می‌گذاریم. ما و ملت ما باید بدانند چه از دست دادیم و چرا باید جلوی برخی هزینه‌های غیرضرور را که دیگر ضرورتی بر تداوم آن نیست بگیریم.

وی ادامه داد: آیا فکر می‌کنید پولی که ما به جیب آل سعود می‌ریزیم همین چند ده میلیارد ریالی است که حجاج ما پرداخت می‌کنند؟ آیا می‌دانید در چند سال گذشته با قیمت نفت 100 دلاری به دلیل کاهش سهم ما در بازار نفت سالانه قریب به 60 میلیارد دلار یعنی سه برابر بودجه ارزی امسال به جیب خاندان آل سعود ریخته‌ایم؟ آیا می‌دانید بدون اینکه بخواهیم به اجناس بی‌کیفیت و تکنولوژی‌های ضعیف دنیا که ایران را جولانگاه خودشان کرده‌اند توجه کنیم سالانه فقط حدود 6 میلیارد دلار پول توجیبی دلالان داخلی و خارجی را تأمین کرده‌ایم؟ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: آیا می‌دانید منافع ناشی از راه‌اندازی هر فاز میدان پارس جنوبی سالانه سه میلیارد دلار است که با راه‌اندازی نشدن 10 فاز پارس جنوبی سالانه حدود 30 میلیارد دلار از منافع خودمان را چشم‌پوشی کرده و به جیب دیگران داده‌ایم؟ ارقام فساد پرونده‌های امثال بابک زنجانی را هم به آن اضافه کنید.

تاجگردون تصریح کرد: به نظر من خیلی واقع‌بینانه قریب به آنچه که می‌خواستیم به شرط تیزهوشی در آینده به دست آوردیم. دانش هسته‌ای را در حد اکمل فرا گرفتیم و دنیا حق ما را پذیرفته و اذعان به ایران هسته‌ای کرده است و البته بنا به فرمایش رهبری باید مراقبت کنیم تا زمینه‌های رسوخ مجدد سلطه فراهم نشود. باید مراقبت کنیم در تله وازدگی نیفتاده و دوباره فریب استکبار را نخوریم.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه فضای امروز، فضای کار و تلاش و رهایی از بن‌بست‌های اقتصاد نیست و باید برای آن فکری کنیم، گفت: من از یک استان محروم هستم، از کهگیلویه و بویراحمد، شما هم مثل من هستید. کمرمان در مقابل پدری که 6 یا 7 جوانش را به سطح تحصیلات عالیه رسانده و امروز کمرش برای تأمین هزینه زندگی خم است دوچندان می‌شود. شما هم مانند من دلواپس این همه آسیب اجتماعی و بیکاری هستید. کلام ما این است حال که به حقوق خود دست یافته و عزت ایران را به رخ جهانیان می‌کشید دیگر هزینه بس است.

وی در پایان اظهار کرد: من هم چون شما کارشناس این مملکت و بزرگ شده خاک جبهه و جنگ هستم. جنگ امروز صیانت از سرمایه اجتماعی و انقلابمان است، نگذاریم جوانان ما یعنی بهترین سرمایه‌های کشورمان از ما رویگردان شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha