• شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94071106967
  • خبرنگار : 71443

یک مقام روس: روسیه، ایران و سوریه در مرکز اطلاعاتی بغداد مسوولیت یکسان دارند

نماینده رسمی روسیه در مرکز هماهنگی اطلاعاتی بغداد گفت:‌ روسیه، ایران و سوریه از حقوق و مسوولیت‌های مشابهی در این مرکز برخوردارند.

نماینده رسمی روسیه در مرکز هماهنگی اطلاعاتی بغداد گفت:‌ روسیه، ایران و سوریه از حقوق و مسوولیت‌های مشابهی در این مرکز برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که کرملین پیش از این تشکیل یک مرکز هماهنگی مشترک میان روسیه، ایران و سوریه در بغداد را برای مقابله با داعش تکذیب کرده است، سرگئی کورالنکو، نماینه رسمی روسیه در این مرکز روز جمعه اعلام کرد، این سه کشور از حقوق و مسوولیت‌های یکسانی در این مرکز برخوردار هستند.

کورالنکو هم‌چنین گفت:‌ مسوولیت تمام طرف‌ها در این مرکز قرار است در یک منشور ویژه مشخص شود که به‌زودی تدوین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مسوولان نظامی این کشور در همکاری اطلاعاتی و امنیتی در بغداد با روسیه، ایران و سوریه برای مقابله با نیروهای داعش مشارکت می‌کنند.

حسن دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق نیز در واکنش به این گزارش با بیان‌ این‌که "ما هم این اخبار را شنیده‌ایم" گفت: انتشار مساله شایعه است و اخبار این‌چنینی موضوع جدی و اساسی نیست و با پخش این اخبار به دنبال پیاده کردن اهداف دیگری هستند. حدودا 10 روزی است که این اخبار به‌ شکل‌های مختلف بیان می‌شود اما به این صورت که رسانه‌ها منتشر کردند نیست.

وی درباره رویکرد ایران در مقابله با داعش و کمک به دولت عراق در این زمینه تصریح کرد: ایران به طور جدی برای مبارزه با داعش در کنار نیروهای عراقی در چارچوب مشاوره و آموزش و مسایل دیگر است چرا که داعش را موضوعی خطرناک می‌دانیم که توسط آمریکایی‌ها و دیگران در منطقه ساماندهی شدند. ایجاد و گسترش داعش چه از روی غفلت بوده باشد یا اشتباه محاسباتی به هر دلیل که به وجود آمده است باید از بین برود.

سفیر کشورمان در عراق در پاسخ به این پرسش که ایران از همکاری مشترک با کشورهای مختلف برای مقابله با داعش در عراق استقبال می‌کند، تصریح کرد: ما برنامه‌های خود را دنبال می‌کنیم و در این شرایط با برنامه‌ها و ضرورت‌هایی که تشخیص می‌دهیم کار را دنبال می‌کنیم. در این زمینه اتکاء ما به خودمان است نه دیگران. کمک ما به عراق در مقابله با داعش بر حسب هماهنگی و مطالبه‌ای است که از سوی دولت و حکومت عراق صورت گرفته است.

این در حالی است که سخنگوی نخست وزیر عراق با اعلام خبر تشکیل یک کمیته مشترک میان این کشور با روسیه، ایران و سوریه برای تبادل اطلاعات جهت مقابله با داعش، گفت: نماینده‌ای از سازمان اطلاعات نظامی عراق در این کمیته مشترک که با حضور نمایندگان سوریه، روسیه و ایران تشکیل خواهد شد شرکت خواهد داشت تا به جمع‌آوری اطلاعات برای هدف قرار دادن داعش بپردازند.

وی بر لزوم تلاش مشترک برای هماهنگی و همکاری جهت پیروزی بر داعش تاکید کرد و گفت: مرکز اطلاعاتی که قرار است تشکیل شود یک کمیته هماهنگی مشترک میان چهار کشور مذکور است و تعیین موعد آغاز به کار این کمیته به مسائل امنیتی بستگی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha