معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی در همدان خبر داد و گفت: نخستین خط BRT(اتوبوسهای تندرو) با شروع مدارس در همدان راهاندازی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "عباس صوفی" چهارشنبه 8 مهر در شورای ترافیک شهرستان همدان، اظهار کرد: مباحث و مشکلات ترافیکی در همدان امسال به صورت جدی در حال پیگیری است و نیاز به نگاه و حمایت مردم در اجرای طرحها داریم.
وی ادامه داد: مدیریت ترافیک در همدان اگر برنامهریزی دقیق نداشته باشد و توسعه شهر متناسب با رشد جمعیت نباشد در بازه زمانی کوتاهی بروز مشکلات ترافیکی را شاهد هستیم.
صوفی ساماندهی دستفروشان و چرخیها در بازار همدان را یکی از مشکلات ترافیکی دانست و گفت: در طرح ساماندهی چرخیها میتوانیم امنیت بازار و توسعه اقتصاد را به میزان چشمگیری افزایش دهیم، ضمن اینکه این طرح آسان نبوده و مستلزم ورود شرکتهای خدمات باربری در محدوده بازار طبق برنامهریزیهای انجام شده است.
وی در ادامه از اجرای طرح BRT به صورت آزمایشی در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر یک خط سریعالسیر از میدان امام خمینی(ره) به سمت میدان بیمه راهاندازی شده که طبق استقبال مردم از این طرح به صورت رسمی در دستور کار قرار گرفته است.
صوفی اجرای طرح BRT را نیازمند یک زیرساخت کلی دانست و افزود: در حال حاضر میدان امام(ره) به عنوان پایانه در شهر همدان برقرار است که مبدأ و مقصد بیش از 90 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این محدوده فعالیت میکنند.
وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل به دنبال انبوهبر شدن سیستمها در سطح شهر است، عنوان کرد: با توجه به عرض کم معابر و سیستم گردشگری همدان، بررسیهای لازم باید طبق نیاز شهری اعمال شود.
وی اصلاح خیابان بوعلی را در اولویت ثبات حمل و نقل اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 40 اتوبوس وارد میدان میشود که با اجرای طرح ساماندهی و جداسازی پایانه از میدان، بیش از 30 اتوبوس شرکت واحد از میدان خارج شده و در طرح موازیسازی ساماندهی میشوند.
صوفی با اشاره به طرح موازیسازی تصریح کرد: در این طرح اتوبوسهایی که تا حدودی مسیر مشترکی دارند، از خط حمل و نقل حذف شده و دسترسی مردم به خدمات به صورت چشمگیری گسترش میابد.
انتهای پیام
نظرات