• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 94070704654
  • منبع : نمایندگی کرمان

کرمان، بهشت گردشگری و باستان شناسی

کرمان، بهشت گردشگری و باستان شناسی

ایسنا/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:خوشبختانه نگاه خوب، زیبا و جذابی از سوی رییس جمهوری و استاندار کرمان در زمینه جذب گردشگر وجود دارد که این امر نشان دهنده طلوع خورشید صنعت گردشگری و توجه ویژه به میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:خوشبختانه نگاه خوب، زیبا و جذابی از سوی رییس جمهوری و استاندار کرمان در زمینه جذب گردشگر وجود دارد که این امر نشان دهنده طلوع خورشید صنعت گردشگری و توجه ویژه به میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمود وفایی" امروز 7 مهرماه در گردهمایی بزرگ صنعت گردشگران استان کرمان تصریح کرد: حقیقت این است که کسانی که پا در صنعت گردشگری می‌گذارند و سرمایه‌ای می‌آورند خوب می‌دانند که این صنعت هیچ‌گونه نفع اقتصادی برای‌شان ندارد.

وی با بیان این‌که نفع اقتصادی صنعت گردشگری قابل قیاس با هیچ فعالیت اقتصادی دیگری نیست، تصریح کرد: کسانی در صنعت گردشگری هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که عشق به این آب و خاک و زیبایی‌های این سرزمین کهن دارند، زیرا اگر بر مبنای محاسبه اقتصادی بخواهیم حساب کنیم، می‌بینیم حداقل در استان کرمان فعالیت‌های صنعت گردشگری وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان این‌که متاسفانه در سال‌های گذشته چرخ حرکت صنعت در گردشگری در کشور از کار افتاده بود، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در شرایط امیدبخشی قرار داریم و شرایط امروز کشور، سبب شده است که خورشید اقبال گردشگری در کشور طلوع کند.

وی با اشاره به ابلاغ کلی سیاست‌های برنامه ششم توسعه بر مبنای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای اولین بار است که در یک برنامه توسعه‌ای در کشور، 2 بند از این سیاست‌ها مربوط به حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است و مقام معظم رهبری تاکید جدی بر حمایت از صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی دارند و امیدواریم طبق سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه بتوانیم ظرفیت گردشگری داخلی و خارجی کشور را به 5 برابر وضعیت موجود برسانیم.

وفایی با بیان این‌که فرمان مقام معظم رهبری فرمانی است اعتقادی و قانونی و رسالت همه ما انجام تکلیف شرعی و ملی است، تصریح کرد: خوشبختانه یک فضای بسیار خوبی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و هم‌چنین توافق هسته‌ای در کشور ایجاد شده است و استان کرمان نیز از این امر مستثنی نبوده و باید بتوانیم استان کرمان را متناسب با آنچه که در شانف منزلت و سزاوار این مردم است به دنیا معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان فقط بهشت معادن کشور نیست، بلکه به غیر از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف، بهشت گردشگری و باستان شناسی کشور نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که استان کرمان در زمینه صنایع دستی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تصریح کرد: ریشه چندین صنایع دستی در استان کرمان است، ضمن آن‌که ردپای تاریخ ده هزار سال قبل از میلاد نیز در این استان دیده می‌شود.

وفایی با اشاره به وجود 3 اثر ثبت جهانی در استان کرمان گفت: استان کرمان از حیث ثبت میراث جهانی در رتبه اول کشور قرار دارد، ضمن آن‌که 2 اثر دیگر نیز در دستور کار استان برای ثبت جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که گردشگری، محور توسعه استان کرمان است، تصریح کرد: این حرف تنها یک شعار نیست بلکه یک حقیقت است و خوشبختانه با نگاه استاندار کرمان، شرایطی فراهم شده است که در استان یک جنب و جوش مثال زدنی ایجاد شده و استاندار کرمان هنرمندانه توانسته است فرهنگ و اقتصاد را در کرمان با یکدیگر گره بزند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های صنعت گردشگری تصریح کرد: با وجود همه زحمات صورت گرفته در سال‌های گذشته، اما باید بپذیریم که در توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشکل روبرو هستیم و باید بتوانیم فصل جدیدی در حوزه گردشگری استان ایجاد کنیم و اگر می‌خواهیم شعار توسعه استان را محقق کرده و از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم، باید به امر اقتصاد گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha