• پنجشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94070200661
  • خبرنگار : 90106

فاجعه منا/

سوءمدیریت عربستان، فاجعه‌ دیگری را رقم زد

سوءمدیریت عربستان، فاجعه‌ دیگری را رقم زد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه در روز عید قربان که خبر حاجی شدن زائران را باید به مردم کشورمان بدهیم، شاهد فاجعه‌ای بودیم که ناشی از سوءمدیریت دولت عربستان و عوامل امنیتی آن‌ها است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه در روز عید قربان که خبر حاجی شدن زائران را باید به مردم کشورمان بدهیم، شاهد فاجعه‌ای بودیم که ناشی از سوءمدیریت دولت عربستان و عوامل امنیتی آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی اظهار کرد: در اولین روز از برگزاری مراسم رمی جمرات که زائران از تمام کشورها به سوی محل برگزاری مناسک می‌روند، امروز در ساعت 9 صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم.

وی افزود: آمار کشته‌ها و زخمی‌ها همچنان رو به افزایش است، اما با توجه به اینکه این اتفاق در سه نقطه افتاده، تاکنون بیش از 350 نفر از زائران کشورهای مختلف کشته شده و آمار مجروحان نیز بیش از 1500 نفر است که البته این آمارها همچنان افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد، بعثه مقام معظم رهبری به همراه مرکز پزشکی حج و زیارت برای امدادرسانی به زائران ایرانی در حال تلاش هستند، اما امکان تردد حتی برای آمبولانس‌ها در رمی جمرات وجود ندارد که این نشان می‌دهد عربستان خود را برای چنین اتفاقی آماده نکرده است.

وی با تائید اینکه تعدادی از زائرین ایرانی نیز در این حادثه جان باخته‌اند، اعلام کرد آخرین اخبار در این رابطه به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۳:۵۶

بايد مديريتش را بدهند به ما ايرانيها. ايران در دنيا حرف اول مديريت را مي زند.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۲۷

خبر کشته شدن در هر جايي خوشحال کننده نيست چه در ايران و چه ديگر نقاط جهان و اما چرا ما فقط سوء مديريت ديگران را مي بينيم ولي از خودمان نمي بينيم؟همين چندروز پيش سوء مديريت ما باعث کشته شدن و ناپديد شدن چندنفر از هموطنانمان در پاکدشت و.... شد؟و يا تقريبا دو 3ماه پيش چندنفردرجاده ها بر اثر سوءمديريت ما کشته يا زخمي شدند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۲:۰۰

کشتار عمديه ، چرا ميگيد سوء مديريت!!!