• چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94062515941
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

طرح «شهاب» باید به یک گفتمان جدید در آموزش و پرورش تبدیل شود

فانی: مخالف توسعه بی‌رویه مدارس سمپاد هستیم

فانی: مخالف توسعه بی‌رویه مدارس سمپاد هستیم

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه تغییر دانش، بینش و نگرش در اجرای بسیاری از طرح‌های ملی مانند طرح «شهاب» حائزاهمیت است گفت: طرح «شهاب» باید به گفتمان غالب مدیران و معلمان تبدیل شود تا اثربخشی این طرح در المپیادها قابل رؤیت باشد.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه تغییر دانش، بینش و نگرش در اجرای بسیاری از طرح‌های ملی مانند طرح «شهاب» حائزاهمیت است گفت: طرح «شهاب» باید به گفتمان غالب مدیران و معلمان تبدیل شود تا اثربخشی این طرح در المپیادها قابل رؤیت باشد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در جلسه توجیهی طرح شهاب که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تا چند روز دیگر شاهد بازگشایی 105 هزار مدرسه و شور و نشاط بیش از 13 میلیون دانش آموز در آنها هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش با اتکا به منابع دولتی نمی‌تواند ارتقای کیفیت را به نحو احسن اجرایی کند، تصریح کرد: با عملیاتی کردن سیاست توسعه مشارکتها و انعقاد تفاهم نامه با 21 دستگاه و نهاد دولتی و غیردولتی توانستیم کمکهای خوبی را برای آموزش وپرورش فراهم کنیم.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش دولت یازدهم مخالف توسعه بی‌رویه مدارس سمپاد است گفت: سیاست آموزش وپرورش کاهش تنوع مدارس خاص و گسترش مدارس دولتی است.

فانی ادامه داد: ایجاد مدارس خاص به ویژه نمونه دولتی برای کمک به دانش آموزان در مناطق محروم بود که متأسفانه در سال های اخیر با گسترش آنها در بیشتر مناطق باعث تضعیف مدارس عادی شد.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به مناطق تحت پوشش طرح «شهاب» خاطرنشان کرد: 32 منطقه آموزشی برای پایه چهارم و 32 منطقه دیگر برای پایه پنجم ابتدایی در طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر قرار گیرد تا گسترش بی ضابطه جمعیت موردشناسایی باعث از بین رفتن اهداف اساسی طرح نشود.

وی بازنگری در دستورالعمل اجرای طرح «شهاب» را ضروری خواند و گفت: طرح شهاب که ابتدا در سال 1386 تدوین شد پس از دو سال اجرا در دولت یازدهم و پی بردن به نقاط ضعف ، بایدبازنگری در روش ها و اهداف آن صورت بگیرد تا بتوانیم شرایط ادامه تحصیل دانش آموزان نخبه را پس از شناسایی استعدادها به درستی هدایت کنیم.

فانی درخصوص فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی گفت: با تصویب شورای عالی آموزش وپرورش شرایط تأسیس و فعالیت دانش آموزان دوره ابتدایی در پژوهش سراها که در گذشته مختص دوره متوسطه بود در دوره ابتدایی نیز فراهم شد تا دانش آموزان برگزیده جشنواره جابربن حیان نیز بتوانند به پژوهش های خود ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۲:۵۹

اقاي فاني لطفاحقوق معلمان روافزايش دهيد