• دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94062314542
  • خبرنگار : 71424

زمان ثبت‌نام مهدهای کودک برای مجوز «پیش‌دبستانی» اعلام شد

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش تاکیدکرد: تلاش برای کاهش آمار دانش‌آموزان مردودی

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش تاکیدکرد: تلاش برای کاهش آمار دانش‌آموزان مردودی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: کلیه مدیران مهدهای کودک دارای پیش دبستانی که کودکان پنج و شش سال دارند موظف‌اند از 30 شهریورماه به مدت 45 روز نسبت به درخواست صدور مجوز «پیش دبستانی» در سامانه مربوط اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: کلیه مدیران مهدهای کودک دارای پیش دبستانی که کودکان پنج و شش سال دارند موظف‌اند از 30 شهریورماه به مدت 45 روز نسبت به درخواست صدور مجوز «پیش دبستانی» در سامانه مربوط اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، محمد دیمه ور در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس، در پاسخ به پرسش ایسنا درباره چگونگی مدیریت یکپارچه مراکز پیش دبستانی سراسر کشور اظهار کرد: موافقت نامه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی از امروز بر روی سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی افزود: به استناد این موافقت نامه، کلیه مدیران مهدهای پیش دبستانی که کودکان پنج و شش سال دارند موظف‌اند از 30 شهریور به مدت 45 روز نسبت به درخواست صدور مجوز در سامانه مربوط اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال آن بودیم که مدیریت یکپارچه پیش دبستانی‌ها را با کمترین چالش انجام دهیم.

ارجاع والدین 275 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده به مراجع قضایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره کودکان بازمانده از تحصیل گفت: به استناد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سال گذشته والدینی را داشتیم که به لحاظ معیشتی و... فرزندانشان را از تحصیل منع می‌کردند و ما در همین راستا 275 ولی دانش‌آموز را به مراجع قضایی ارجاع دادیم و در سال گذشته موفق شدیم 35 هزار و 145 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره 47 هزار مردودی در اول ابتدایی و علت آن گفت: به غلط شایع شده است که ارزشیابی کیفی باعث ارتقای خودبه‌خودی می‌شود در حالی که اینچنین نیست. ما 32 هزار دانش‌آموز دیرآموز داشتیم که برخی از آنها در مناطق دور بودند و ممکن است معلم‌ها به آنها توجه نداشته و یا اولیا به روند آموزش آنها بی‌توجهی می‌کردند.

تلاش برای کاهش آمار دانش‌آموزان مردودی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی دیگر از این دانش‌آموزان در مناطق دو زبانه هستند که ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو باشند. همچنین در مناطقی نیز به علت کمبود از سرباز معلم‌ها و... استفاده کردیم و استفاده از معلمانی که توانمندی کافی ندارند، سبب افت کیفیت آموزش شده است؛ البته باید گفت این رقم در پایه‌های بالاتر کمتر است و در پایه ششم فقط 0.3 درصد دانش‌آموزان تکرار پایه دارند. تلاش می‌کنیم آمار دانش‌آموزان مردودی را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha