• شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94062112909
  • خبرنگار : 71448

مدیرکل استاندارد استان تهران:

خط تولید یخچال فریزرهای سامسونگ تقلبی پلمب شد

خط تولید یخچال فریزرهای سامسونگ تقلبی پلمب شد

مدیر کل استاندارد استان تهران از کشف خط تولید یخچال و فریزر خانگی با برند سامسونگ که اقدام به جعل نشان + A می‌کردند خبر داد.

مدیر کل استاندارد استان تهران از کشف خط تولید یخچال و فریزر خانگی با برند سامسونگ که اقدام به جعل نشان + A می‌کردند خبر داد.

محسن بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بازرسی‌های این سازمان از مراکز تولید و نگهداری کالاهای مشمول استاندارد اجباری گفت: در جریان این بازرسی با همراهی نماینده سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 500 دستگاه یخچال و فریزر شناسایی شده است که به صورت مونتاژ در ایران و بدون مجوز استاندارد تولید می‌شده است.

به گفته وی این یخچال و فریزرها که به عنوان اصل و ساخت کشور کره جنوبی در نمایندگی‌های سامسونگ عرضه می‌شود مجوز استاندارد برای مونتاژ در ایران را ندارد و تاکنون از این اداره کل هیچ مجوزی بر استاندارد‌بودن و گرید انرژی دریافت نکرده است.

مدیر کل استاندارد استان تهران با بیان این‌که قطعات کالایی از خارج از کشور وارد می‌شدند، ادامه داد: این قطعات در کارخانه‌ای در جاده‌ی قدیم کرج ترکیب‌بندی و مونتاژ می‌شدند که تولیدات این واحد متخلف توسط بازرسان کل استاندارد توقیف، خط تولید آن پملپ و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیات در این زمینه به ایسنا گفت: تولید، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری نیازمند دریافت پروانه استاندارد است که برند سامسونگ برای عرضه در ایران این استاندارد را دریافت نکرده است.

وی با تاکید بر این‌که این یخچال فریزرها مرتبط به همان برند معروفی است که در حال حاضر در تهران در حال توزیع هستند، اظهار کرد: بر طبق ماده 9 سازمان ملی استاندارد این شرکت مکلف بوده از سازمان ملی استاندارد پروانه بهره‌برداری دریافت کند که این کار را نکرده است. از سوی دیگر برچسب گرید انرژی نیز نیاز به اخذ مجوز استاندارد دارد که این شرکت بدون اصل مجوز ادعا کرده که گرید انرژی این محصولات + A است.

به گفته وی مسوولان شرکت مذکور با مراجعه به سازمان استاندارد از این‌که این کالا مشمول استاندارد اجباری بوده و باید در این زمینه مجوز می‌گرفتند، اظهار بی‌اطلاعی کرده و اعلام کردند مدیر عامل سابق ما از این موضوع اطلاعی نداشته و ما در حال حاضر در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۶:۱۵

واقعا اينجور عملکرد سامسونگ ميبايست پيگيري شود تا به حال مبلغ ريالي خسارت مشترياني که فکر ميکردند پول کالاي خارجي ميدهند چقدر شده است ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۵

به اين ميگن کلاهبرداري ، اميدوارم با پرداخت پول و جريمه موضوع رو تموش نکن ، سرهم کردن کالا در ايران و فروش آن بعنوان کره اي خيانت است .

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۲:۳۶

لطفا مدل هاش را اعلام كنيد، لطفا پي گيري كنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۲:۵۹

محصولات ال جي را هم که به عنوان ساخت کره مي خريد در منطقه آزاد سيرجان سر هم بندي مي کنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۳:۰۱

الجي وسامسونگ جيب اين مردم بيچاره روخالي ميکنن وآشغالهايي که تو چين و هند و... توليد ميکنن با قيمتهاي بالا به ما مصرف کنندگان ميندازن.خدا باعث و باني اين دزديها رو لعنت کنه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۱:۰۳

من براي خودم متاسف هستم که به اين راحتي فريب خوردم و فکر ميکردم اين کالا در کره مونتاژ ميشده ، اينکار سامسونگ هم اسمش خيانت هست

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۷:۵۶

اينکه تقلب نيست اينو بهش ميگن قاچاق

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۰۷:۲۸

لطفا مدل يخچال ها اعلام شود تا محصولات توزيع شده به فروش نرسد. ضمن اينکه بايد خسارت محصولات فروخته شده هم به مردم برگردد و از مردم عذرخواهي کنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۲۱:۰۱

واقعا مدير عامل سابق چرا تخلف کرده؟