• چهارشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94061812047
  • منبع : نمایندگی کردستان

تاکید مدیرعامل ایسنا بر بی‌طرفی در انتخابات پیش‌ رو

تاکید مدیرعامل ایسنا بر بی‌طرفی در انتخابات پیش‌ رو

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سیاست ایسنا در دوران انتخابات، رعایت اعتدال و میانه‌روی در پوشش اخبار و همچنین رعایت بی‌طرفی و تقسیم فضا و امکانات برای همه کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان است.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سیاست ایسنا در دوران انتخابات، رعایت اعتدال و میانه‌روی در پوشش اخبار و همچنین رعایت بی‌طرفی و تقسیم فضا و امکانات برای همه کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، علی متقیان، چهارشنبه - 18 شهریورماه - در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: ایسنا یک خبرگزاری مستقل، بی‌طرف و با صداقت است که می‌توان از آن به عنوان ظرفیت خوبی برای استان استفاده کرد.

متقیان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: اعتدال، میانه‌روی، صداقت و تقسیم فضا و امکانات برای همه کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان، سیاست اصلی و اساسی ایسنا در انتخابات پیش‌رو است.

مدیرعامل ایسنا عنوان کرد:در خطر قرار دادن آبروی دیگران، جانبداری و حمایت از افراد خاص و وابسته به جناح ها و گروه های سیاسی به هیچ عنوان در پوشش اخبار ایسنا جایی نداشته و همواره تاکید بر اصل بی‌طرفی است.

وی تصریح کرد: ایسنا در این رابطه اعتدال را اساس کار خود قرار داده است.

متقیان در ادامه با انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌های استان با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: با وجود اینکه ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران است، اما متاسفانه این خبرگزاری در کردستان جایگاه خاصی در دانشگاه‌ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایسنا در کردستان با حداقل امکانات فعالیت می‌کند، خواستار همکاری و مساعدت استاندار کردستان برای توسعه و پیشرفته‌تر کردن این خبرگزاری در استان شد.

مدیرعامل ایسنا در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه این خبرگزاری وابسته به هیچ نهاد و سازمان سیاسی نیست، به دلیل کمبود بودجه نمی‌توان اعتبار خاصی برای توسعه آن قرار داد و به همین دلیل حمایت از این خبرگزاری باید در استان صورت گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی بخش کُردی در این خبرگزاری، یکی دیگر از اهداف مورد نظر است که با هدف جذب مخاطبان کُردزبان صورت خواهد گرفت، که این امر نیازمند همکاری و حمایت‌های استانی است.

استاندار کردستان نیز در ادامه این دیدار از راه اندازی بخش کُردی ایسنا استقبال کرده و همچنین در رابطه با مساعدت و همکاری بیشتر با ایسنا و کمک به توسعه این خبرگزاری قول مساعد داد.

استاندار کردستان گفت: به منظور توجه به مباحث فرهنگی از راه اندازی بخش کُردی خبرگزاری ایسنا در کردستان حمایت می کنیم.

عبدالمحمد زاهدی اظهار کرد: به دلیل اهمیت توجه به مباحث فرهنگی و به منظور خدمت به مردم استان از راه اندازی بخش کُردی خبرگزاری ایسنا در کردستان حمایت می کنیم.

وی افزود: همه باید به اقوام به عنوان اساس توسعه فرهنگی کشور توجه کنیم و در این رابطه باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بویژه خبرگزاری‌ها نسبت به انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص در استان کردستان تلاش خود را مضاعف کنیم.

زاهدی عنوان کرد: استان کردستان دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و گردشگری است که باید این توانایی ها هرچه بیشتر به جهانیان شناسانده شود.

وی بر لزوم حمایت از خبرگزاری ایسنا در استان کردستان تاکید کرد و افزود: خبرگزاری ایسنا در کردستان نیز با توسعه فعالیت اطلاع رسانی خود می تواند نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان کردستان داشته باشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: نباید خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی را در کردستان نادیده گرفت و در این زمینه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی بایستی با بازتاب مثبت فعالیت‌های صورت گرفته و دوری جستن از انعکاس خلاف واقع خدمات و فعالیت ها تلاش کنند نگاه ها را برای تسریع در روند توسعه استان تغییر دهند.

وی بیان کرد: باید اقدامات صورت گرفته در بحث توسعه را به درستی به مردم اطلاع رسانی کنیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: بعضی به دنبال تخریب اذهان در مورد استان هستند که در اینجا باید متذکر شوم که کردستان در کمال امنیت مهیای جذب سرمایه و ورود بخش خصوصی در مسیر توسعه پایدار است.

وی در پایان یادآور شد: برای توسعه خبرگزاری ایسنا در کردستان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha