• سه‌شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94061710763
  • خبرنگار : 71060

رونمایی از نخستین خدمات زیرساختی رایانش ابری

رونمایی از نخستین خدمات زیرساختی رایانش ابری

همایش رایانش ابری و تاثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشور آغاز به کار کرد.

همایش رایانش ابری و تاثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این همایش صبح امروز با حضور وزیر و معاونان وزیر ارتباطات آغاز به کار کرد و در قالب این مراسم نخستین خدمات رایانش ابری که با تلاش مهندسان کشور عملیاتی شده رونمایی شد.

رایانش ابری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها و روش‌هایی اطلاق می‌شود که به ارائه‌ی منابع ذخیره‌سازی، شبکه‌ای و پردازشی به صورت متمرکز، با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و متناسب بنا به درخواست استفاده‌کنندگان می‌پردازد.

وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: مردم خواهان فعالیت در این بخش هستند و ما از نوآوری و ایده های جدید حمایت می کنیم.

او اظهار کرد: اگر بخواهیم کسب و کارمان را با سامانه رایانش ابری گره بزنیم، لازم است دستورالعمل روشنی در این زمینه وجود داشته باشد و همه نسبت به آن وفادار باشند.

واعظی ادامه داد:‌ اگر مردم و شرکتها را متصل به ابر می کنیم نباید اختلالی وجود داشته باشد و لازم است شبکه پهن باند کشور اصلاح شده و توسعه داده شود.

وی با بیان اینکه لازم است برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور فقط نگوییم دولت افزود: حمایت دولت لازم اما ناکافی است.

واعظی در خصوص حکم رهبری درباره فضای مجازی به دوبند این احکام اشاره کرده و گفت: دراین بند آمده است اهتمام ملی و همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملاً پیشرفته و رقابتی خصوصاً با استفاده و ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد،‌ متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محتوایی و خدماتی در تمامی ابعاد فضای مجازی به‌ویژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی سالانه کشور.

وی به بند هشت این حکم اشاره کرد و ادامه داد: احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی ونیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه نیز بسیار حائز اهمیت است.

واعظی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی داشته اند که با مطالعه بر روی همه تحولات صنعتی و فناوریهای جهانی هیچ عرصه ای را سراغ ندارم که تحولاتش این چنین بر سبک زندگی، مسایل اجتماع ، اقتصاد، امنیت و فرهنگ تاثیرگذار باشد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم همین اهتمامی که به صنعت هسته ای گذاشته ایم نسبت به صنعت فناوری اطلاعات نیز لازم است و این شبیه سازی بسیار معنی دار است و نگاه واقع بینانه و هوشمندانه نظام را نشان می دهد.

واعظی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تمام امور اجرایی در این زمینه را به وزارت ارتباطات محول کردند و این رویداد مسئولیت وزارت ارتباطات و بخش Ict کشور را سنگین تر می کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در هر کجا که هستیم و در هر مسئولیتی، چه دولتی و چه خصوصی، باید احساس کنیم نسبت به حرکت دنیا در زمینه فناوری های ارتباطی ، عقب هستیم.

وی به سیاست پسا تحریم دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: برنامه پسا تحریم دولت بر بستر سیاستهای اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده است.

واعظی ادامه داد: اساس اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی انتخاب مردم ، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تحقیق و پژوهش بومی از زنجیره ایده تا تولید برای تجاری سازی است.

وی بر حمایت از تحقیق در دانشگاهها تاکید کرد و ادامه داد: باید به مثلث دولت ، دانشگاه ، شرکتهای خصوصی برای گسترش خدمات حوزه ICT توجه کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیتا سنتر کارخانه حوزه ICT است افزود: هر چه دیتا سنتر افزایش یابد؛ رونق کسب و کار خدمات و سرویس ها بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در توسعه فناوری های ارتباطی، در مقابل دنیا منفعل نیستیم؛ افزود: ملت ما از نظر علمی پیش رو است.

واعظی بر حمایت از پایان نامه های دکترا و ارشد به سمت تحولات 2020 و 2025 در عرصه Ict تاکید کرد و ادامه داد : هدف گذاری از فناوری عظیم است و باید از این سرمایه گذاریها در جهت ایجاد اشتغال جوان ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha