• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94061610104
  • خبرنگار : 71473

رییس کمیسیون کسب و کار اتاق مطرح کرد

پیش‌بینی بازار خودرو در آینده

پیش‌بینی بازار خودرو در آینده

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران ضمن انتقاد از کمپینی که برای نخریدن خودروهای داخلی راه افتاده است، پیش‌بینی کرد که قیمت خودرو در آینده به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد و امکان افزایش قیمت هم وجود دارد.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران ضمن انتقاد از کمپینی که برای نخریدن خودروهای داخلی راه افتاده است، پیش‌بینی کرد که قیمت خودرو در آینده به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد و امکان افزایش قیمت هم وجود دارد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: کمپین‌ها زمانی می‌توانند مفید باشند که به نفع منافع ملی کار کنند اما اگر برضد منافع ملی حرکت کنند مطمئنا فایده‌ای نخواهند داشت.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: مثلا اگر کمپینی برای کاهش با‌ آلوگی هوا ایجاد شود اتفاق مثبتی است و مطمئنا همه از چنین اقدامی استقبال می‌کنند اما اگر کمپینی به ضرر اقتصاد داخلی باشد مسلما قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: کمپینی که در مورد خودروی داخلی راه افتاده است دنبال این است که خودروی داخلی خریده نشود. باید دید اگر خودرو داخلی نخریم چه اتفاقی می افتد؟ شرکت‌های خودرو سازی و خط تولید داخل تعطیل می‌شوند. آن زمان است که باید خودروی مورد نیازمان را وارد کنیم. آیا چنین اتفاقی به نفع اقتصاد ملی و اشتغال خواهد بود؟

نجفی منش با انتقاد از کمپینی که برای نخریدن خودرو داخلی راه افتاده است، تصریح کرد: اگر انتقاد از خودروسازان نباشد پیشرفتی نخواهیم داشت چون انتقاد سازنده است اما تخریب نمی‌تواند سازنده باشد. البته این اتفاق تازه‌ای نیست؛ پیش از این در مورد بنزین چنین اتفاقی افتاده بود. زمانی که بنزین گران شد عده‌ای می‌گفتند نباید بنزین بخریم اما بعد از مدت کوتاهی همه چیز به حالت عادی بازگشت. در حال حاضر هم در مورد خودرو، نه به دلیل راه‌اندازی کمپین بلکه به دلیل افزایش تولیدی که در داخل وجود داشته است، مکانیزم‌هایی که بازار را تحریک کند و تقاضا را افزایش دهد، دچار مشکل شده است.

وی یادآورشد: در سال 1390 یک میلیون و 650 هزار خودرو در داخل تولید شد اما آن زمان هم مشکل تقاضا وجود داشت، مسئله ای که باعث شد تولید خودرو در سال 1391 به 990 هزار دستگاه برسد.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از تولید داخل حمایت شود، ادامه داد: اکنون فرض کنیم گندم یا جو را از خارج وارد کنیم، قیمت گندم و جو برای مصرف کننده ما نصف محصول داخل خواهد بود اما آیا باید تولید داخل و کشاورزی‌مان را تعطیل کنیم و با نصف قیمت، گندم وارد کنیم؟

وی همچنین با پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده گفت: به هیچ عنوان قیمت خودرو کاهش نخواهد داشت، حتی افزایش قیمت در بازار خودرو پیش‌بینی می‌شود. هیچ کالایی ارزان نشده است که خودرو ارزان شود.

نجفی منش اظهار کرد: خودروسازان داخلی درسال 1391 و 1392 بیش از 6000 میلیارد تومان زیان دادند و هنوز هم یکی از خودروهای خودروسازی با زیان، خودرو‌های خود را می فروشند، پس اصلا محلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۲

يني حرف، حرف ماست

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۶

اين كمپين بايد براي نخريدن خودروهاي چيني تشكيل شود

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۱

خداوکيل خودروی زير پات چيه ؟ باتشکر از خبرهاي جامع و کامل ايسنا

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۲

مسئله فقط قيمت نيست مشکل اصلي اينه که خودروهاي ساخت داخل هر سال چند هزار نفر رو به کشتن ميدن ، حالا سوال اينجاست که چندهزار نفر بيکار بشن بهتره يا هر سال چند هزار نفر فوت کنن؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۴

آياحمايت از صنعت خودرو طي اين سالهاي طولاني و اختصاص منابع ارزشمند ارزي و ريالي ملت و بانکهاي کشور چه ارمغاني جز آلايندگي بخاطر کيفيت نامطلوب توليدات کشتار سالانه 26000 نفر بعلت نقص فني و فقدان امنيت آيروديناميکي و خسارت قابل ملاحظه به منابع شرکتهاي بيمه و هزينه هاي اجتماعي ناشي از مرگ و مير تصادفات وآتش سوزي خودروهاي بي کيفيت و ... در راستاي منافع ملي بوده است آيا فساد ساختاري در صنعت خودرو که ناشي از تفکر کاذب حمايت از توليد داخلي که فاقد ارزش افزوده اقتصادي است و مانند اختاپوس به جان مردم افتاده رحم نمي کند تامين کننده منافع ملي است؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۵

از صحبتها چنين برمي آيد که خودرو سازان و حاميانشان نمي‌خواهند متوجه مطالبات بحق مردم مبنی بر افزايش کيفيت و خدمات پس از فروش واقعي به همراه قيمت مناسب و منطقي بشوند و مدام در حال به بيراهه کشاندن درخواست مردمند ! چرا ؟ معلوم نيست ! نه معلوم هست!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۸

کجاي دنيا خودرو با اين کيفيت به اين قيمت فروش ميره؟ گندم که مثال زدي کيفيتش تقريبا ثابته چه ربطي داره به ماشين . کلا يه پرايد با شايد يک سوم ارزش نداشته باشه !!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۶

حرف حرف مافياس

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۴:۴۴

آيا لازمه ما همچنان فكر كنيم كه بايد همه چيز را خودمان توليد كنيم وبا اين كيفيت؟ آيا به نظر شما نبايد ما هم براي خودمان برندي از يك سري صنايع داشته باشيم كه بگويند تنها توليد كننده مرغوب آن ايران و مثلا" تعداد معدودي از كشور ها هستندو از اين راه كسب درآمد كنيم وبجاي خودرو كه در عرض اين چند دهه اخير كه نتوانستيم كيفيت مناسبي ارايه دهيم و به كپي برداري و فيس ليفت رو آورديم خاتمه بدهيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۶:۱۲

بر پايه تحليل شما، خودروسازان هيچ قصدي براي پيشرفت ندارند و مردم هم همچنان بايد خريدار باشند، چرا که خودروسازي بر روي اقتصاد و اشتغال تاثير دارد و تنها چيزي که اهميت ندارد جان و مال مردم است که با اين خودروها به باد ميرود. در ضمن ، بنزين جايگزيني ندارد و گندم و جو استراتژيک ترين محصولات يک کشور هستند که امنيت ملي و غذايي آن کشور به آن وابسته است و نبايد به خودروهاي از رده خارج توليدي مقايسه شود که به راحتي مي توان خودرو هاي روز جهان را جايگزين آن ها و توليد کرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۹:۳۲

اكثر ماشينها در بودجه مرفهينه. كي به فكر اقشار ضعيفه ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۲۱:۱۱

تمامي اين اتفاقات انعکاس عملکرد چندين ساله و بسيار نامناسب خودروسازان است

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۷ ۱۰:۱۰

ايسنا لطفا يه مطلب بذار، توضيح بده که چرا ايران خودرو به جاي ساخت سمند ، خودروهاي روز ژاپن و کره رو مونتاژ نميکنه که هم کارگر بي کار نشه ، هم چرخ ايران خودرو بچرخه هم مردم ماشين 30 سال پيشو سوار نشن ....

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۲:۲۲

اين ادبيات عزيز که همه اش بوي تهديد ميداد. دوست من خودرو را بايد استاندارد بسازيد و به روزش کنيد، نه اينکه بگوييد هميني هست که هست و شما بايد بخريد...