• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94061609839
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد خراسان رضوی:

تاثیر لغو تحریم‌ها بر صنعت چاپ و نشر پس از 6 ماه دیده می‌شود

تاثیر لغو تحریم‌ها بر صنعت چاپ و نشر پس از 6 ماه دیده می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد خراسان رضوی گفت: تاثیرات لغو تحریم‌ها بر صنعت چاپ و نشر به شش ماه زمان نیاز دارد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد خراسان رضوی گفت: تاثیرات لغو تحریم‌ها بر صنعت چاپ و نشر به شش ماه زمان نیاز دارد.

یوسف امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر بخش چاپ و نشر اظهار کرد: با وجود تحریمات سخت به ویژه در دولت دهم مشکلات عدیده‌ای را برای صنعت چاپ و نشر به وجود آورد که گران شدن کاغذ از جمله این مشکلات بود.

وی ادامه داد: برداشته شدن تحریمات یقینا تاثیرات بسیاری را بر روی چاپ و نشر نیز خواهد داشت، البته تا کنون تغییرات چشمگیری مشاهده نشده است و به گفته دولتمردان به زمانی شش ماهه برای این تغییرات نیازمندیم.

امینی در رابطه با جایگاه صنعت چاپ و نشر استان در کشور، تصریح کرد: وضعیت بخش چاپ و نشر در استان خراسان رضوی در جایگاه خوبی قرار دارد و در کشور نیز جز سه استان برتر است، تهران و قم دو استان برتر دیگر هستند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوبیت فاصله زیادی دارد.

او در این زمینه ادامه داد: برتر بودن استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها به دلیل ظرفیت چاپخانه‌ها، تعداد شاغلین در این حوزه و به‌روز بودن ابزارآلات لازم است.

معاون فرهنگی ارشاد درباره ی تعداد چاپخانه‌های استان خراسان رضوی و تعداد شاغلین، گفت: خراسان رضوی دارای ۳۰۰ واحد چاپ و صنایع وابسته به آن است، که ۱۸۹ واحد چاپخانه، ۶۴ واحد چاپ سیلک، ۱۲ واحد چاپ دیجیتال و ۳۴ واحد تایپو گرافی است که حدود ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند.

امینی با اشاره به هزینه‌های بالای خرید تجهیزات چاپ و نشر، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش چاپ و نشر بسیار سنگین است و مسوولین نیازمند حمایت بانک‌ها با سبک کردن شرایط تسهیلاتی که در اختیار آن ها قرار میدهند، هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۵

خيلي خوب است ولي کافي نيست. مردم خودمان کتاب خواندن را تحريم کرده اند. براي يک پيتزا به راحتي دست به جيب مي شوند ولي براي يک کتاب 20 هزار توماني فکر مي کنند اگر پول بدهند سرشان کلاه رفته.