• یکشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94060804981
  • خبرنگار : 71474

نرخ جدید عوارض آزادراهی اعلام شد+جدول

نرخ جدید عوارض آزادراهی اعلام شد+جدول

وزارت راه و شهرسازی نرخ جدید عوارض استفاده از آزادراه‌های مشارکتی با بخش خصوصی را اعلام کرد.

وزارت راه و شهرسازی نرخ جدید عوارض استفاده از آزادراه‌های مشارکتی با بخش خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام این وزارتخانه نرخ جدید عوارض آزادراهی پس از یک و سال نیم به طور متوسط افزایشی 20 درصدی را نشان می‌دهد.

امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره این موضوع گفته که با توجه به اینکه آزادراه‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند٬ وزارت راه و شهرسازی مکلف است بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت‌های احداث٬ نگهداری و بهره‌برداری آزادراه‌های مشارکتی٬ اصل و سود سرمایه‌ سرمایه‌گذاران را در تعیین نرخ سقف عوارض مد نظر قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه استفاده‌کنندگان از آزادراه‌ها افراد محدودی هستند و برای استفاده از خدمات مناسب باید هزینه آن را هم پرداخت کنند٬ ادامه داد: درآمد حاصل از اخذ عوارض به اقتصاد ملی بازمی‌گردد و منفعت آن به عامه مردم می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها پس از یک سال و نیم ثابت نگه‌داشتن قیمت‌ها ابلاغ شده است اظهار کرده است: در مجموع متوسط افزایش نرخ عوارض کمتر از ۲۰ درصد است؛ ضمن اینکه در کنار این افزایش قیمت‌ها برای اولین‌بار در ضوابط تعیین نرخ عوارض، افزایش سطح خدمات نیز ابلاغ شده است و در جریان آن شرکت‌های احداث٬ نگهداری و بهره‌برداری آزادراه‌های مشارکتی ملزم به ارتقای سطح خدمات خود هستند.

در نرخ‌های جدید اعلام شده از سوی وزارت راه، عوارض آزادراه تهران - شمال در قطعه چهارم نیز اعلام شده که حرف و حدیث‌های موجود در این باره را پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، جدول نرخ جدید عوارض مهمترین آزادراه‌های مشارکتی به شرح زیر است:

نام آزادراه سواری (تومان) وانت و مینی‌بوس (تومان) کامیونت (تومان) اتوبوس و کامیون دومحور (تومان)
زنجان- تبریز 5000 10000 13500 16000
قزوین- زنجان 3500 6000 8000 8500
تهران- ساوه 2500 3500 4500 5500
قم- کاشان 1500 3000 3500 4500
کاشان- نطنز- اصفهان 3000 4500 6000 7000
قزوین- رشت 5500 8500 11500 13000
ساوه- همدان 3000 4000 6500 8000
تهران- پردیس 3000 4500 6500 7000
ساوه- همدان (قطعه ۲- کربلا) 4000 6500 8000 13000
تهران- شمال (قطعه ۴) 5000 10000 12500 15000

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۳:۵۲

اجحاف به ساکنين شمالي کشور از چالوس تا مرزن آباد و بلعکس در اين قسمت کم درايتي شده است. ملزم به بازنگري دارد .کار کارشناسي دقيق صورت نگرفته است.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۴:۱۶

آخه چرا؟ ما چه گناهي کرديم مگه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۴:۲۹

قزوين زنجان 2000 تومان بوده شده 3500 اونوقت اين ميشه كمتر از 20% ؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۴:۳۰

تهران قم چي؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۴:۵۷

افرين به اين منطق!!! يعني کسي که از ازاد راه استفاده ميکند بايد هزينه ان را پرداخت کند؟ يعني يا خطر مرگ يا ازاد راه يعني يا مصرف سوخت يا ازاد راه يعني يا سرعت و سبقت و انحراف يا ازادراه با اين منطق خوب چند برابر هم کنيد خرده اي نيست تهران پرديس هم تافته جدا بافته است با چندین کيلومتر بدون روشنايي با جهار دهنه تونل وحشت و شيبهاي سرسره عوارض برابر ساوه همدان

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۵:۱۴

متاسفانه اتوبان تهران شمال در واقع تنها كمربندي دو شهر شمالي مرزن آباد چالوس است كه داراي محدوديت سرعت 80 كيلومتري نيز هست. مبلغ 5000 تومان در حالي كه از دريافت و تصويب مبلغ 3000 توماني تنها دو ماه مي گذرد غير قابل قبول است.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۵:۵۱

خرم اباد انديمشک چي از همه اينها بيشتره

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۵:۵۲

1-اولا درصد اعلام شده دروغ محض است و حتي كمترين نرخ افزايش يافته نيز بيش از 20% است 2-بزرگراه رشت-قزوين در كمتر از يكسال با دو مرحله افزايش عوارض و جمعا 100% افزايش مواجه بوده است 3-توجيه خاص بودن استفاده كنندگان از بزرگراه نيز توجيهي نخ نما و غير واقعي است 3-وقتي بزرگراهها با مشاركت بخش خصوصي است لابد منظور از بازگشت پول به منفعت عامه نيز همان بخش خصوصي است 4-متوليان امر كدام خدمات ويژه را در بزرگراهها به صورت مجاني ارائه مي دهند كه بابت آن مرتبا نرخ عوارض را افزايش مي دهند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۷:۵۰

اگر در قبال مبالغ دريافتي خدمات متناسب ارائه بشه خوبه اما متاسفانه صورت نميگيره، اکثر آزاد راه هاي کشور داراي آسفالت بي کيفيت و گاهاً چاله هايي در حد چاله هاي قنات هستند بايد اين مشکل رفع بشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۸:۱۰

خرم اباد انديمشک براي سواري شده 15000 و سالي 20 درصد اضافه ميشه با اين سير نزولي چند سال ديگه بايد ماشينو بديم جاي عوارض اخه بعد هم ميگن مبارزه با تورم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۸:۳۲

البته اين يه امر جهاني هست و در تمام جهان در بزرگراه ها بين دو شهر عوارض گرفته ميشود اينكه خورده بگيريم چرا عوارض ميگيريد كار منظقي نيست، وقتي چيزي ساخته ميشه توسط بخش خصوصي اون بخش هم بايد درامد خودشو داشته باشه، اگر دوست نداره كسي سودي به اون بخش برسونه ميتونه از مسير جايگزين استفاده كنه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۲۳:۴۳

لطفاً تعداد عوارضيهارو زياد كنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۰۰:۱۶

سلام و خسته نباشيد . شما مي دونيد که مسير هاي قزوين و شمال انقدر طرفدار داره که به همين خاطر کرايه هاش اون رو انقدر گرون کردين نه ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۰۷:۳۹

بيست درصد اينا بالاي 50 درصد است

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۰:۰۸

آزاد راه تهران شمال به طول 20 كيلومتر كه فقط دو سه ساله افتتاح شده بيش از يكسالشو مسدود بوده. اخيرا هم كه از 2500 تومان به 3000 تومان افزايش پيدا كرده. نميدونم چه طوري 20 درصد افزايشو حساب كردن كه عوارض واسه 20 كيلومتر آزاهي كه حداكثر سرعتش 80 كيلومتر در ساعته به 5000 تومان رسيده!!!