• پنجشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94052916670
  • منبع : مطبوعات

نظارت بر اماکن اقامتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از واگذاری نظارت‌ها بر اماکن اقامتی توسط انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه مهمانپذیران، هتل‌داران و مجتمع‌های گردشگری قم خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از واگذاری نظارت‌ها بر اماکن اقامتی توسط انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه مهمانپذیران، هتل‌داران و مجتمع‌های گردشگری قم خبر داد.

به گزارش ایسنا، عیسی رضایی در جلسه‌ای با انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری، جامعه مهمانپذیران و هتل‌داران با اشاره به این‌که نظارت‌ها باید به‌صورت جدی در استان پیگیری شود، گفت: برای نظارت دقیق‌تر و تسلط انجمن‌های صنفی بر خدمات ارائه‌شده به زائران در تأسیسات گردشگری، کار نظارت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: ماندگاری مسافران در استان قم در گرو ارائه خدمات مناسب و در شأن زائران کریمه اهل بیت (ع)، حضرت معصومه (س) است، از این جهت در صورتی که خدمات مطلوب باشد، رضایت مسافران را جلب می‌کند و ماندگاری این افراد برای اقتصاد استان سودآور است. در همین راستا نظارت‌ها به انجمن‌های صنفی واگذار می‌شود، علاوه بر این‌که اداره کل نیز به صورت دوره‌ای از واحدها بازدید می‌کنند تا خللی در خدمات ارائه‌شده صورت نگیرد، چون نظارت امری حاکمیتی است و حق مسئولان است که نظارت عالیه بر تأسیسات گردشگری داشته باشند.

وی از درجه‌بندی هتل‌ها در استان خبر داد و گفت: این طرح توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفته که در استان قم آغاز شده است.

او با اشاره به این‌که واحدهای اقامتی باید به‌صورت آنلاین آمار پذیرش مسافران را ارائه کنند، اظهار کرد: این آمار باید درباره پذیرش زائران از کشورهای مختلف و ظرفیت پذیرش هتل باشد تا برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های استان و اسکان مسافران و اقتصاد بخش خصوصی دقیق‌تر صورت گیرد.

رضایی افزود: بیش از 400 واحد تأسیسات گردشگری و 9 هزار تخت از زائران پذیرایی می‌کند که با ارائه آمارهای این واحدها می‌توان تعداد ماندگاری مسافران و حضورشان در استان را تخمین زد و در این زمینه تصمیم‌ها اندیشیده شود.

وی به برگزاری دومین جشنواره مشارکت مردمی گردشگری با رویکرد همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این جشنواره را در راستای مشارکت های مردمی برای معرفی آثار ناشناخته و کمتر شناخته‌شده تاریخی و طبیعت‌گردی فراخوان کرده است تا مردم در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: برگزاری این دوره جشنواره در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قابل تحسین است، چراکه باعث جذب مردم به جاذبه‌ها در قالب تصاویر، فیلم‌سازی، ایده‌های خلاقانه و خاطره‌نویسی می‌شود، از این رو انجمن‌های صنفی تأسیسات گردشگری می‌توانند با توزیع و نصب پوسترهای این جشنواره در مشارکت مردم قدم موثری بردارند.

وی افزود: این جشنواره تا 15 شهریورماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سایت www.Irantourismfestival2.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha