• دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 94052614539

دلایل سولماز عباسی برای کناره‌گیری موقت از قایقرانی

دلایل سولماز عباسی برای کناره‌گیری موقت از قایقرانی

قایقران روئینگ ایران گفت: حضور مداوم و بدون وقفه در تمرینات تیم ملی بسیار طاقت‌فرسا شده بود و تصمیم گرفتم تا مدتی از قایقرانی کناره‌گیری کنم.

قایقران روئینگ ایران گفت: حضور مداوم و بدون وقفه در تمرینات تیم ملی بسیار طاقت‌فرسا شده بود و تصمیم گرفتم تا مدتی از قایقرانی کناره‌گیری کنم.

سولماز عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سختی تمرینات طولانی مدت باعث کناره‌گیری موقت او از اردوهای تیم ملی شده است، اظهار کرد: تصمیم گرفتن درباره کناره‌گیری موقت من از قایقرانی به یک باره نبود و خستگی عامل اصلی این تصمیم بود. یازده سال است که مداوم در اردوهای ملی هستم و این شرایط بسیار سختی است چرا که از نظر زمانی بسیار طولانی بود. شرایط اردوها و حضور بدون وقفه در تمام تمرینات طاقت‌فرسا شده بود به همین دلیل ترجیح دادم که مدتی از این شرایط دور باشم.

عباسی ادامه داد: این بدان معنا نیست که کاملا این رشته را کنار بگذارم اما فعلا برنامه‌ا‌ی ندارم و نمی‌توانم بگویم که چند وقت دیگر و برای کدام مسابقات برمی‌گردم. در مشورتی که با روانشناسان و مربیان داشتم تصمیم گرفتم مدتی فاصله بگیرم تا از لحاظ روحی بازسازی شوم تا بعد تصمیم دوباره بگیرم.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی را برای بازگشت به تمرینات انتخاب می‌کند، تصریح کرد: درباره زمان بازگشت و چگونگی برنامه‌هایم بسیار فکر کردم که در آینده می‌خواهم چه کاری انجام بدهم. همان‌طور که گفتم بنا به توصیه‌های اساتید که گفتند مدتی از قایقرانی فاصله بگیر تا ذهنت آرام شود این کار را می‌کنم و بعد از آن تصمیم می‌گیرم.

قایقران روئینگ ایران درباره حضورش در مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: من در فاصله زمانی تا آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک با این تصمیم ریسک بزرگی انجام دادم. هم مسابقات کسب سهمیه و هم مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و همان‌طور که همه می‌دانند این رقابت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. واقعیت این است که من چاره‌ای جز این تصمیم ندارم. سال‌هاست که این تصمیم را داشتم اما مدام اجرا کردن آن را به مسابقه آینده موکول می‌کردم اما بعد از اینچئون تصمیم گرفتم مدتی استراحت کنم.

او در ادامه افزود: هم‌تیمی‌های من خوب هستند و تمام تلاش خود را در تمرینات انجام می‌دهند، امیدوارم نتیجه خوبی بگیرند. من هم هر زمانی که فکر کنم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم به آنها ملحق می‌شوم اما فکر نمی‌کنم تا مسابقات قهرمانی آسیا برگردم و برای کسب سهمیه المپیک هم نمی‌توانم چیزی بگویم. بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون در پایگاه قهرمانی قایقرانی به عنوان مربی کار کردم اما من ترجیح می‌دهم وضعیت تحصیلی‌ام را پیگیری کنم و اگر شرایط فراهم شد به عنوان مربی ورزشکار فعالیتم را دوباره آغاز کنم.

عباسی درباره شرایط تیم ملی نیز اظهار کرد: در مسابقات دانشجویان جهان با وجود اینکه بچه‌های ما مدال نگرفتند اما نتایج آنها عالی بود. سطح مسابقات یونیورسیاد بسیار بالا بود چرا که روئینگ یک رشته دانشگاهی است به همین خاطر در این رقابت‌ها شاهد کیفیت خوبی بودیم. نتایج تمام قایقرانان در مقایسه با خودشان خوب بود و من مطمئن هستم در آسیا هم بهترین نتیجه را می‌گیرند.

او در پایان درباره شانس کسب سهمیه المپیک توسط قایقرانان ایران، گفت: کار سخت است اما همه تلاش‌شان را می‌کنند و زحمت زیادی می‌کشند تا به نتیجه لازم برسیم. با شرایطی که من در تمرینات از بچه‌ها دیدم امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha