• سه‌شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94052011077
  • خبرنگار : 71021

کاهش تمایل ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه

کاهش تمایل ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه

پس از سه حمله تروریستی به مسافران ایرانی در خاک ترکیه و توصیه وزارت خارجه ایران برای خودداری از سفرهای غیرضروری به این کشور، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: آژانس‌ها برای اجرای تورهای ترکیه، به‌ویژه از مسیر زمینی تمایلی ندارند.

پس از سه حمله تروریستی به مسافران ایرانی در خاک ترکیه و توصیه وزارت خارجه ایران برای خودداری از سفرهای غیرضروری به این کشور، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: آژانس‌ها برای اجرای تورهای ترکیه، به‌ویژه از مسیر زمینی تمایلی ندارند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هفته پیش به دنبال حمله تروریستی به دو قطار حامل مسافران ایرانی، مسیر ریلی بین‌المللی غرب کشور را بست و اعلام کرد، تا اطلاع ثانوی هیچ قطار مسافربری در این مسیر حرکت نخواهد کرد.

جمعه گذشته (16 مردادماه) نیز به یک اتوبوس حامل مسافران ایرانی در خاک ترکیه تیراندازی شد که یک نفر جان باخت. اکنون بسیاری از تورهای زمینی ترکیه که با قیمت کمتری به نسبت تورهای هوایی انجام می‌شوند، لغو شده‌اند.

در بخش توصیه‌های مسافرتی پایگاه خبری وزارت امور خارجه کشورمان نیز به شهروندان کشورمان توصیه شده از مسافرت زمینی به ترکیه خودداری کنند.

در توصیه ایمنی وزارت امور خارجه آمده است: «با توجه به برخی تحرکات و ناامنی‌های اخیر در منطقه شرق ترکیه، وزارت امور خارجه به شهروندان محترم کشورمان که قصد عزیمت به ترکیه را دارند توصیه می‌کند تا اطلاع ثانوی از مسیر زمینی اجتناب کرده و حتی الامکان مسیر هوایی را برای سفر به آن کشور انتخاب کنند.»

این حملات تروریستی در حالی رخ داده که ترکیه اوج فصل سفر را می‌گذراند و ایرانی‌های زیادی این روزها راهی شهرهای جنوبی و شمال‌غربی آن شده‌اند، با این حال طبق اظهارات برخی مدیران آژانس‌های مسافرتی، بیشتر تورهای زمینی از ایران لغو و یا استقبال مردمی از آنها کمتر شده است.

رضا اباذری، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران به خبرنگار ایسنا می‌گوید: حوادث ترکیه باعث شده آژانس‌ها تمایلی برای اجرای تورهای زمینی به این کشور نداشته باشند.

او همچنین درباره اقدام برخی آژانس‌های مسافرتی برای لغو سفر به ترکیه اظهار می‌کند: مسؤولیت اعلامیه‌های امنیت شهروندان در همه جای دنیا وزارت امور خارجه است. اکنون که وزارت ایران با صدور بیانیه‌ای توصیه کرده از انجام سفرهای زمینی غیرضروری به ترکیه خودداری شود، ما هم بر همان اساس اگر مسافر سوالی داشته باشد، این توصیه را اعلام می‌کنیم.

محمد حسن کرمانی، رییس هیات‌مدیره دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز درباره خودداری برخی آژانس‌ها از اجرای تورهای هوایی به مقصد ترکیه به ایسنا می‌گوید: چنین موضوعی را نشنیده‌ام، اما اینکه اتفاقاتی در ترکیه می‌افتد و در بازار آنها تاثیر می‌گذارد، طبیعی است و اینکه برای سفر به این کشور احتیاط شود، طبیعتا پیش می‌آید.

او بیان می‌کند: منطقی نیست آژانس‌ها به خاطر حوادث اخیری که در مسیر زمینی ترکیه رخ داده، تورهای خود را لغو کنند؛ اما این که چنین شرایطی یادآور اتفاقات اخیر تونس باشد، خیلی دور و غیرمنطقی نیست که جانب احتیاط در سفر به ترکیه رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۸:۳۹

بنده چنذبار به ترکيه رفته ام .آنجا به محض اينکه متوجه شوند طرف غريبه يا مخصوصا ايراني است فوراٌ به فکر کلک بازي وجنگ ودعوا مي افتند و بهانه گيري مي افتند مثلا با تاکسي معامله ميکني 20ليره وقتي رسيدي ميگه 100 ليره انکار بکني مي کشنت پليس که حق را به آنها ميدهد .بهرحال توصيه ميکنم به هيچ عنوان به ترکيه سفر نکنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۱:۳۰

نمرديم و ترکيه هم برامون شاخ شد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۲۵

منم به ترکيه سفر کردم همين اتفاق برام افتاد به هموطناي عزيزم توصيه ميکنم اصلا به اين کشور سفر نکنن. ...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۲۵

موقعي که با زنان هموطن شما در فرودگاه چنان رفتار هايي کردند, رفتن به آنجا را تحريم کنيد تا رفتار خود را اصلاح کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۴۹

فقط يه دوست ندار وطن ميتونه ايران به اين زيبايي و پهناور رو ول کنه و سفر ترکيه بره توي اين اوضاع

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۵۳

سلام ان‌شاءالله که امنيت در همه جاي دنيا حکمفرما شود و اميد است مسافران زيارتي به حرم حضرت زينب(س) از راه ترکيه به سوريه نروند، چون زوار محترم در ترکيه صحنه هاي اجتماعي نامناسب و به دور از يک شأن زوار را مشاهده ميکنند، اي کاش با آرامش و امنيت در عراق زوار ايران و همچنين کشورهاي شرق ايران از راه عراق راهي سوريه شوند با اين روش زوار بيشتري مشتاق به عتبات در عراق و سوريه خواهند شد. با اين روش کمک بزرگي به دولت و مردم عراق در توسعه زيرساختهاي ايران و همچنين عراق خواهد شد. با آرزوي آن روز. مرداد94

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۷:۰۰

خدارا شکر اميدوارم سفر به اين کشور کلا قطع شود