• جمعه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94051608983
  • منبع : نمایندگی لرستان

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش:

ملاک گزینش افراد مصلحت و منفعت آموزش و پرورش است

ملاک گزینش افراد مصلحت و منفعت آموزش و پرورش است

پنجمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش و با محوریت تبیین برنامه‎های این مرکز در سال تحصیلی آینده به ویژه تبیین جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی در مدارس متوسطه و طرح شهاب در دوره ابتدایی برگزار شد.

پنجمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش و با محوریت تبیین برنامه‎های این مرکز در سال تحصیلی آینده به ویژه تبیین جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی در مدارس متوسطه و طرح شهاب در دوره ابتدایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش، در این جلسه با اشاره به اجرای جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و طرح شهاب در مدارس گفت: این طرح‎ها به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان محول شده و تلاش می‎شود تا دانش‎آموزان خلاق، مبتکر و مستعد شناسایی و هدایت شوند.

حسین شجاعی افزود: تعدیل ظرفیت‎ها و توجه به ارتقای کیفی مدارس استعدادهای درخشان دو رویکرد مهم و اصولی آموزش و پرورش در خصوص مدارس استعدادهای درخشان است.

وی در ادامه به برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به صورت متمرکز و کشوری اشاره کرد و ادامه داد: باید استانداردهای قابل قبول در پذیرش و جذب دانش‎آموزان رعایت شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: آزمون‎های پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان در دو مرحله طی سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه گفت: لرستان با داشتن شرایط اقلیمی متنوع و وجود بیش از 300 هزار دانش‎آموز و 30 هزار فرهنگی با محوریت پژوهش‎مداری و برنامه محوری با تکیه بر سیاست‎های پنج گانه مقام عالی وزارت با شعار ایجاد فرصت‎های عادلانه برای آموزش و پرورش، توسعه فرایند پرورشی، توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و تامین، تربیت و اعتلای منابع انسانی تلاش می‎کند تا بستر لازم را برای بالندگی دانش‎آموزان و فرهنگیان فراهم کند.

دکتر گودرز کریمی‎فر با اشاره به نقش محوری مدیران در فرایند تعلیم و تربیت افزود: مدیران سفیران اصلی تعلیم و تربیت در مدارس هستند و تحقق برنامه‎ها و اهداف متکی به وجود مدیران لایق و توانمند است که بتوانند این طرح‎ها و برنامه‎ها را به صورت معقول و منطقی پیاده کنند.

کریمی‎فر خاطرنشان کرد: اگر مدیران خلاق و با برنامه باشند هیچ برنامه‎ای در آموزش و پرورش بر زمین نمی‎ماند.

وی اضافه کرد: باید اهداف مشخص و قابل سنجش باشند تا بتوان آنها را عملیاتی کرد.

کریمی‎فر بر این نکته تاکید کرد که باید خروجی تصمیمات در آموزش و پرورش ملموس و مشهود باشد.

وی در ادامه ایستایی، کارآیی و زیبایی را 3 عنصر مهم برای پیشرفت ذکر کرد و گفت: برای موفقیت در کارها باید ایستادگی کرد و بر انجام آن تا حصول نتیجه مداومت کرد و خوب کار کردن را در کنار کارخوب کردن سرلوحه خود قرار داد.

این مقام مسوول زیبایی در برنامه‎ریزی و عمل را یک ضرورت برشمرد و گفت: مهمترین ملاک در گزینش و به کارگیری افراد مصلحت و منفعت آموزش و پرورش است و نباید احساسات و هیجانات را در کار آموزش و پرورش محور قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha