• دوشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94042915174
  • خبرنگار : 71473

حضور هیات تجاری آلمان در ایران نشانه چیست؟

حضور هیات تجاری آلمان در ایران نشانه چیست؟

رییس مجمع عالی واردات با ارزیابی از حضور هیات تجاری آلمان در ایران عنوان کرد: در مذاکرت‌مان با هیات‌های خارجی در دوران پسا تحریم باید به انتقال تکنولوژی مدیریت توجه ویژه داشته باشیم.

رییس مجمع عالی واردات با ارزیابی از حضور هیات تجاری آلمان در ایران عنوان کرد: در مذاکرت‌مان با هیات‌های خارجی در دوران پسا تحریم باید به انتقال تکنولوژی مدیریت توجه ویژه داشته باشیم.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با ارزیابی از سفر هیات تجاری آلمانی به ایران که به منظور گسترش روابط تجاری دو کشور در زمینه‌های مختلف انجام شده است، اظهار کرد: حضور هیات‌های مختلف تجاری در کشور باعث می‌شود که روابط تجاری ما تنها به چهار یا پنج کشور معطوف نباشد چرا که این کشورها همواره منافع خودشان را در نظر گرفته‌اند و مسلما تاکنون در مناسبات تجاری با این کشور‌ها روابط عادی و مطلوب نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر که مشتریان تجاری ایران زیاد شده‌اند و هیات آلمانی در بالاترین سطح اقتصادی وارد ایران شده است نشانگر این موضوع است که بستر ایران آمادگی دارد که در بخش سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات، پذیرای شرکای خارجی باشد.

برخوردار با اشاره به نتایج توسعه روابط تجاری با سایر کشور‌ها ادامه داد: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌توانیم انتقال تکنولوژی، به ویژه تکنولوژی مدیریتی را دنبال کنیم. متاسفانه به دلیل تحریم‌های ناثواب در این سال‌ها تکنولوژی مدیریتی ما هم سطح تکنولوژی بین‌المللی نیست. نیاز است که ماشین‌آلات‌مان را به خطوط جدید تجهیز کنیم تا کارخانه‌هایمان تبدیل به کارخانه‌های صادرات‌ محور شوند.

مدیرعامل شرکت دخانیات تصریح کرد: دولت باید با هیات‌های مختلفی که وارد کشور می‌شوند تنها در زمینه صنایع بزرگ مذاکره نکند، بلکه باید برای صنایع کوچک و متوسط‌مان نیز برنامه داشته باشیم و با این هیات‌ها در این زمینه‌ها نیز مذاکره کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha