• شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 94042714402
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه بیرجند مطرح کرد

عید فطر، عید شکوفایی خلقت دوباره انسان

عید فطر، عید شکوفایی خلقت دوباره انسان

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند با بیان این‌که عید فطر، عید شکوفایی خلقت دوباره انسان است، گفت: انسان در این روز به فطرت پاکش باز می‌گردد و آماده می‌شود در پیشگاه خدا حاضر شود و روز عید روز شکوفایی ما خواهد بود.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که عید فطر، عید شکوفایی خلقت دوباره انسان است، گفت: انسان در این روز به فطرت پاکش باز می‌گردد و آماده می‌شود در پیشگاه خدا حاضر شود و روز عید روز شکوفایی ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین «علی رضایی بیرجندی» (امروز 27 تیرماه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بیرجند، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران، گفت: عید فطر عید انسانیت و معنویت است و آنانی که در این ماه زیبا و محسن شدند پاداش می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) افزود: ماه مبارک رمضان نمونه یک عمر است روزی آغاز شد و امروز به پایان رسید و سرانجام یک عمر نیز چنین است.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر این‌که انسان‌ها زندگی خود را به بازی نگیرند، ادامه داد: حرکت امروز به سمت میعاد گاه نماز و شرکت در نماز عید به منزله محشور شدن در روز قیامت و حضور در پیشگاه خداست.

رضایی تصریح کرد: هم‌اکنون که از نماز برگردید مومنانی که یک ماه رمضان و شب‌های قدر را درک کرده‌اند ملائکه به آنها ندا می‌دهند بشارت باد بر شما که گناهانتان بخشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: حالا که رمضان را درک کرده‌ایم پس از رمضان و شب‌های قدر زندگی داشته باشیم که لیاقت حضور در پیش خداوند را داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند، با بیان این‌که سیره رمضان را که سیره یک مومن واقعی است ادامه دهیم، افزود: تغذیه طیب داشته باشیم و کم بخوریم تا بر اعمالمان حساب و کتاب داشته باشیم.

رضایی، با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: امر به معروف پشت مومن را تقویت و نهی از منکر پشت منافق را به خاک می‌مالد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha