• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 94042212362
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد:

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در خوزستان

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بر لزوم ایجاد یک بانک اطلاعاتی از زنان سرپرست خانوار استان به منظور حمایت از این زنان تاکید کرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بر لزوم ایجاد یک بانک اطلاعاتی از زنان سرپرست خانوار استان به منظور حمایت از این زنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، سیده فرانک موسوی در جلسه کارگروه زنان و خانواده استان که امروز برگزار شد، با اشاره به تقسیم بندی کمیته​های زیرمجموعه امور بانوان اظهار کرد: بر اساس بند 230 قانون پنجم توسعه، این کمیته‌ها در زمینه تحکیم خانواده، حجاب و عفاف، پیشگیری از آسیب​های اجتماعی، اوقات فراغت، سامان​دهی و پژوهش و تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند. دبیران تمامی آنها در خوزستان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز هستند.

وی افزود: اهداف این کارگروه، تعیین یک بانک اطلاعاتی و توانمندسازی زنان در این امور بوده که مهم​ترین آن در استان خوزستان، بررسی وضعیت زنان بی​سرپرست و بدسرپرست است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: نظارت بر اجرای تفاهم​نامه​ای که میان نهاد ریاست جمهوری و سه وزارت​خانه در زمینه امور بانوان منعقد شده، در استانها برعهده مدیرکل امور بانوان استانداری است.

موسوی اظهار کرد: تا سال گذشته کمیته​های حمایت از زنان بی​سرپرست و اشتغال مجزا بودند اما از امسال این دو کمیته ادغام شده​اند و پیش​بینی می​شود این همکاری، نتیجه بهتری داشته باشد. طبیعتا هر کمیته، سازمان​های متولی خود دارند که این سازمان​ها نیز عضو کمیته​ها هستند. به طور مثال در کمیته حمایت از زنان سرپرست خانوار، موسسات خیریه و دادگستری عضو هستند و اهداف اجرایی آن را دنبال می​کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان افزود: در راستای اهداف اجرایی کمیته حمایت از زنان سرپرست خانوار، در ابتدا باید یک بانک اطلاعاتی از این زنان تهیه شود، پس از آن باید از روند فعالیت​های صرف حمایتی برای این زنان خارج شده و به سمت توانمندسازی آنان پیش رفت، بدین ترتیب می‌توان زنان سرپرست خانوار را در زمینه​های مختلف توانمند کرد تا این توانایی را داشته باشند که مشکلات زندگیشان را خود دنبال و حل کنند.

وی ادامه داد: در کمیته خانواده سالم نیز تاکنون فعالیت​های خوبی انجام شده است؛ آموزش خانواده​ها یکی از وظایف این کمیته است که در این زمینه، سرفصلهایی برای آموزش همکاران زن شاغل و نیز همسران آقایان شاغل در ادارات تدارک دیده شده و به فرمانداری‌ها و ادارات کل استان خوزستان ابلاغ شده است. برای کمیته اوقات فراغت و ورزش نیز که دستگاه​های متولی امر ورزش عضو آن هستند، اهدافی طراحی شده است. کلیه وظایف حوزه امور زنان و خانواده در کمیته​های فوق دنبال و بررسی می​شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: طبق تفاهم​نامه​ای که بین معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری و سه وزارتخانه امضاء شد، وزارت آموزش و پرورش موظف به بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش​آموزان دختر نیازمند در مقطع اول متوسطه، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل و تقویت شیوه​های مهارتی و ارتباطی اولیا با دانش​آموزان شده است.

به گزارش ایسنا، فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: برای آموزش برخی از مشاغل به زنان می​توان از ظرفیت سایر دستگاه​ها استفاده کرد مثلا در زمینه آموزش خیاطی یا آرایشگری می​توان از سازمان آموزش فنی و حرفه​ای کمک گرفت.

وی افزود: کانونهای فرهنگی و اجتماعی بانوان باید تبدیل به کانونی برای فعالیت سازمان​های مردم نهاد در زمینه امور زنان و خانواده شود که در این صورت شاهد سازمان یافته​تر شدن فعالیت​ها در امور بانوان خواهیم شد. در صورت تشکیل و راه​اندازی سازمان​های مردم نهاد می​توان از ظرفیت​های نهفته موجود در جامعه بانوان به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha