• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94042212304
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آفتی که اقتصاد را دچار مشکل کرده پدیده قاچاق است

آفتی که اقتصاد را دچار مشکل کرده پدیده قاچاق است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین آفتی که امروز اقتصاد کشور ما را دچار مشکل کرده، پدیده قاچاق است که سرمایه‌های کشور براحتی از دست می‌رود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین آفتی که امروز اقتصاد کشور ما را دچار مشکل کرده، پدیده قاچاق است که سرمایه‌های کشور براحتی از دست می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان‌کرد: آسیبی که از ناحیه قاچاق به بدنه کشور وارد می‌شود از آثار تحریم‌ها بیشتر است.

حمیدی افزود: هیچ اولویتی در جامعه امروز ما مهم‌تر از ضرورت پیشگیری نیست و آنچه که امروز باید بیشتر به آن پرداخته شود استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل داخلی خود کشور است.

وی تاکید کرد: اگر اراده قوی در کشور در مورد مهار این پدیده صورت پذیرد و حاکمیت و همه مسئولان بخواهند با آن مقابله کنند، می‌توانند و تحقق این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

حمیدی افزود: امروز بسیاری از تولیدکنندگان داخلی بدلیل اینکه بازار داخلی از محصولات خارجی مشابه پر شده است از 20 درصد توان خود در تولید استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: چرا شرایط اقتصادی کشور ما بگونه‌ای می‌شود که اندک تحریم‌ها تبعات زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید از خود نهادهای دولتی و خانواده‌های آنان آغاز شود و به جامعه منتقل شد تا اقتصاد کشور ما از این شرایط خارج شود.

حمیدی افزود: اگر هر کسی در حیطه کاری خودش به وظایف پیشگیرانه خود عمل کند و دیگران را نیز تشویق کند این وضعیت در کشور بهبود خواهد یافت.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی افزود: باید نظارت بر بازار بصورت دقیق و مستمر انجام بگیرد تا کالای مصرفی مردم با قیمت مضاعف به دست آنها نرسد.

وی از تشکیل کارگروه مقابله با جرائم انتخاباتی در استان خبر داد و افزود: باید زمینه لازم برای انتخابات با شکوه‌تر از قبل و خلق حماسه سیاسی در استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان بر نظارت اجرای دقیق قانون که در سایه اعتماد مردم به دست می‌آید تاکید کرد و ادامه‌داد: هر گاه اعتماد مردم بدرستی جلب شود زمینه برای حضور حداکثری آنها فراهم می‌شود.

محمد علی حمیدیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز از تشکیل شورای پیشگیری در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در پدیده قاچاق ضرورت تدوین قانون جدید با ساختار جدید و اقدامات بازدارنده یک ضرورت است.

وی افزود: پدیده قاچاق مانع جدی در راه توسعه کشور است و باید با مهار این پدیده به رشد و شکوفایی کشور کمک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha