• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94042211925
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

چاه‌های غیرمجاز سراب نیلوفر را خشکاندند

چاه‌های غیرمجاز سراب نیلوفر را خشکاندند

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با تایید خشک شدن "سراب نیلوفر" گفت: بنا داریم امسال با چاه‌های غیرمجاز تا شعاع چهار کیلومتری این سراب برخورد کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با تایید خشک شدن "سراب نیلوفر" گفت: بنا داریم امسال با چاه‌های غیرمجاز تا شعاع چهار کیلومتری این سراب برخورد کنیم.

کیاست امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته سراب نیلوفر امسال دچار خشکی شد و آب خود را از دست داد.

وی دلیل این امر را کاهش بارندگی و خشکسالی پی در پی و به علاوه برداشت بی‌رویه از چاه‌های حاشیه این سراب دانست و تصریح کرد: خشکسالی خشکی بسیاری از سراب‌ها و چشمه‌های استان از جمله سراب نیلوفر، سراب روانسر، خضر زنده و غیره را در پی داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد 63 حلقه چاه در حاشیه سراب نیلوفر در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته برخورد با چاه‌های غیرمجاز تا شعاع سه کیلومتری بود و امسال این کار را تا شعاع چهار کیلومتری انجام خواهیم داد.

امیریان افزود: به علاوه کنترل مصرف نیز بر چاه‌های مجاز اعمال خواهد شد و قرار است کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز حاشیه سراب نیلوفر نصب شود.

وی در ادامه از تنش جدی آب در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این شرایط باعث کاهش روان‌آب‌های ما به میزان 45 تا 50 درصد شده ‌است.

به گفته این مسئول کاهش بارندگی و حدود 12 سال خشکسالی باعث شده تراز آب‌های زیرزمینی استان نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند که این عدد در دشت‌ها و مناطق مختلف استان متفاوت است و رقم دقیقی نمی‌توان برای آن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی استان که حدود 30 درصد بود، کاهش روان‌آب‌ها را نیز به میزان بیشتری یعنی در حدود 45 تا 50 درصد در پی داشته است.

وی ادامه داد: در این شرایط کشاورزان نیز چون به دلیل گرما و خشکسالی نتوانستند از بارش‌ها برای آبیاری استفاده کنند، زودتر سراغ بهره‌برداری از منابع آبی می‌روند و این امر خود کاهش منابع آبی را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۵

مهندس چاههاي مجاز هم غير مجازن چون بدون هيچ کار کارشناسي يا با دادن رشوه و پارتي بازي مجوز گرفته اند. فقط هر چه زودتر اين کار را انجام بدين تا بيابان نشديم