• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94042211900
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

تکلیف سقف تعداد دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی باید مشخص شود

تکلیف سقف تعداد دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی باید مشخص شود

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که هر کدام از زیرنظام‌های سندتحول بنیادین راهکارهای زیادی دارد و ممکن است در تعارض با هم یا موازی کاری صورت گیرد گفت: تعاملات بین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین لازم است.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که هر کدام از زیرنظام‌های سندتحول بنیادین راهکارهای زیادی دارد و ممکن است در تعارض با هم یا موازی کاری صورت گیرد گفت: تعاملات بین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین لازم است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغرفانی در جلسه تدوین و گزارش زیرنظام‌های سند تحول بنیادین که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، نیروی انسانی آموزش وپرورش در دو حوزه انگیزه و ارتقای مهارتهای حرفه‌ای با چالش جدی مواجه است که باید در زیرنظام‌های «مدیریت و راهبری» و «منابع انسانی و تربیت معلم» به این دو مقوله توجه ویژه شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک میلیون معلم و کارمند در آموزش وپرورش تصریح کرد: نباید در این زیرنظام ها فقط به نیروهای ورودی آموزش وپرورش توجه شود، بلکه باید بهسازی نیروی انسانی موجود در آموزش وپرورش هم به صورت آموزش های ویژه دیده شود.

فانی با بیان این که باید فضا و امکانات در ساخت مدارس انعطاف پذیر باشد خاطرنشان کرد: نباید در ساخت مدارس روستایی شرایط به گونه ای باشد که پس از تخلیه روستا، مدرسه دیگر قابل استفاده نباشد بلکه باید از آن فضاها متناسب با شرایط درکاربری دیگری بهره برد.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: نباید به وضع موجود قناعت کنیم بلکه باید متناسب با اهداف دوره های تحصیلی، فضاهای آموزشی را طراحی کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که تربیت در مدارس پرجمعیت 2 یا 3 هزارنفری شکل نمی‌گیرد افزود: باید تکلیف سقف تعداد دانش آموز در فضاهای آموزشی و شرایط استفاده از تکنولوژیهای نوین در آموزش را در این زیرنظام ها مشخص کنیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اعضای تیم تدوین زیرنظام های سند تحول بنیادین نکات مهم و پیشنهادهای اثربخش خود را برای تدوین برنامه ششم توسعه به دبیرخانه شورای عالی ارائه دهید تا منابع آن در لایحه بودجه سال 95 لحاظ شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش؛ فانی با بیان این که یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست خاطرنشان کرد: باید سه یا چهار راهکار مهم مانند استانداردسازی فضای آموزش و ارتقای معیشت فرهنگیان را در بندهای برنامه ششم توسعه قرار دهیم تا آثار آن برای معلمان و اولیا دیده شود.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه گزارشی از تدوین زیرنظامهای پژوهش و ارزشیابی، مدیریت و رهبری، فضا وتجهیزات ، منابع انسانی و تربیت معلم و منابع مالی توسط آقایان قدمی، زرافشان ، رئیسی ، مهرمحمدی وانصاری ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha