• یکشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94042111469
  • خبرنگار : 90136

از سوی وزارت صنعت صورت گرفت

واگذاری مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی در حریم پارک‌های علم و فناوری به دانشگاه آزاد

واگذاری مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی در حریم پارک‌های علم و فناوری به دانشگاه آزاد

طبق تفاهم امضا شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت‌ صنعت متعهد شده مجوز ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی، صنفی و خدماتی در محدوده یا حریم پارک‌های علم و فناوری را به دانشگاه آزاد اعطا کند.

طبق تفاهم امضا شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت‌ صنعت متعهد شده مجوز ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی، صنفی و خدماتی در محدوده یا حریم پارک‌های علم و فناوری را به دانشگاه آزاد اعطا کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز - یکشنبه - به امضای نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی ‌رسیده است، دانشگاه آزاد متعهد است پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان را به سوی اهداف و موضوعات پژوهشی مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت سوق دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مذکور را براساس قانون تأسیس شهرک‌های صنعتی ایران اعطا می‌کند و از سوی دیگر حمایت مالی از تحقیقات دارای اولویت وزارتخانه توسط واحدهای دانشگاه که توانمندی لازم را از نظر نیروی انسانی، تجهیزات آزمایشگاهی وکارگاهی دارند، انجام می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز متعهد شده است، هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان به سوی اهداف و موضوعات پژوهشی مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدایت پروژه‌ها و پژوهش‌های اعضای هیأت علمی در جهت اولویت‌های سرمایه‌گذاری وزارت وبرگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت برای ارتقای سطح تحصیلی مدیران و کارکنان بخش صنعت، معدن و تجارت را محقق سازد.

تفاهم نامه مذکور با هدف همکاری بین صنعت و دانشگاه برای بسط و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با توجه به امکانات موجود طرفین اعم از فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آن‌ها منعقد شده است.

همچنین استفاده متقابل از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به منظور ارتقای سطح تحصیلی مدیران و کارکنان وزارتخانه، ایجاد بستر انجام پروژه‌ها و پژوهش‌ها، طرح های تحقیقاتی مشترک اعضای هیأت علمی دانشگاه و وزارت و نیز پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای اهداف و برنامه‌های وزارت و برگزاری نشست‌های علمی مشترک (سمینارها، همایش‌ها و ...) و همچنین تبادل اطلاعات و اسناد علمی بین وزارت و دانشگاه در این تفاهم نامه به عنوان زمینه های همکاری دو طرف مطرح شده است.

تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ امضا (امروز) به مدت سه سال معتبر است و درصورت توافق کارگروه تمدید ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا اعمال تغییرات اساسی در مفاد آن صورت می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha