• جمعه / ۱۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 94041910158
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

"القدس لنا" نوای همخوانی امروز تمام مسلمانان جهان

"القدس لنا" نوای همخوانی امروز تمام مسلمانان جهان

ایسنا/خراسان جنوبی مردم خراسان جنوبی هم زمان با مردم سایر استان‌های کشور با شرکت در مراسم راهپیمایی "روز قدس" برای حمایت از فلسطین فریاد "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

مردم خراسان جنوبی هم زمان با مردم سایر استان‌های کشور با شرکت در مراسم راهپیمایی "روز قدس" برای حمایت از فلسطین فریاد "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، امروز روز جهانی قدس، روز جهانی استقامت و ایستادگی، روز جهانی پایداری حق در برابر باطل و روز جهانی مقابله با زور و زر و تزویر است. جهان امروز بر خود می‌بالد که گروهی بلند همت، ندای پیروزی حق را سر می‌دهند و جهانیان را به بیداری فرا می‌خوانند.

اینک جهان اسلام و امت اسلامی در حالی روز جهانی قدس را برگزار می‌کنند که از یک طرف فلسطینیان قهرمان و مظلوم هم‌چنان در حلقه‌ی سخت‌ترین محاصره اشغالگران دژخیم صهیونیستی، اسیر توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید دولت جعلی ترور و وحشت صهیونیسم بین الملل قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر امواج خروشان بیداری اسلامی است که تمامی کاخ های فراعنه زمانه را در هم می‌شکند.

در آستانه‌ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم غیور و هوشمند و همیشه در صحنه ایران اسلامی و مسلمانان بیدار جهان یک بار دیگر فریاد عدالت خواهی خود را برای احقاق حقوق مظلومان فلسطین و دیگر مردم تحت ستم منطقه سر دادند و اثبات کردند هم‌چنان پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی خود و یار و یاور مظلومینی هستند که راه قیام را برگزیده و بر ستمگران می‌شورند.

مردم غیور و سرافراز خراسان جنوبی نیز با حضور پرشور، انقلابی و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت خود از آزادی قدس شریف، شعار همیشگی خود یعنی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» را سردادند تا فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل‌عام فلسطینیان قهرمان به گوش جهانیان برسانند.

مردم هر سال‌ پس از دستور امام خمینی(ره) و ثبت روز قدس به عنوان روز حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل به خیابا‌ن‌ها می‌آیند تا نشان دهند که هیچ‌گاه فلسطین و مظلومیت فراموش نمی‌شود، همان‌طور که ظالم همیشه محکوم است.

راهپیمایی کنندگان، پیر و جوان، زن و مردم، کودک و بزرگسال و از همه اقشار مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این روز گرم تابستان بجای ماندن در خانه به خیابان‌ها آمده بودند تا به اسرائیل بگویند مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند.

روز قدس روز عزت و وحدت جهان اسلام است

امیر قائمی، یکی از شهروندان بیرجندی که در این راهپیمایی حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: روز قدس روز عزت و وحدت جهان و روز انسجام، همدلی و همزبانی پیروان راستین پیامبر رحمت(ص) است که چراغ وجدان و انسانیت خویش را روشن نگاه داشته‌اند.

وی افزود: کیست که نداند تروریست‌های انسان نمای داعش، النصره و القاعده که جهان اسلام را مورد هجوم و تاراج خود قرار داده‌اند، در سه رأس مثلث صهیونیستی قرار دارند که حاشیه امنی را برای رژیم معجول اسرائیل فراهم آورند تا این رژیم با آسودگی خاطر بر آتش تفرقه و نسل کشی که در منطقه افروخته بنگرند و جشن شادی بر پاکند.

قائمی ادامه داد: در راهپیمایی و سردادن شعار "مرگ بر استکبار" و "مرگ بر صهیونیسم" باید چنان فریاد مسلمانی سر دهیم که ستون‌های کاخ واهی رژیم صهیونیستی به لرزه افتد و در گرداب هلاک فرو رود.

وی تصریح کرد: هر کجا که ظلمی باشد مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار مظلومان، ایستاده و از آنها دفاع می‌کنند.

نگاه جمهوری اسلامی ایران به مظلومان جهان نگاه مقطعی نیست

زهرا ایوبی، یکی دیگر از همشهریان حاضر در این راهپیمایی نیز به ایسنا گفت: نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به محرومین و مظلومین جهان نگاه مقطعی نیست، بلکه آرمانی است و روز قدس روز دفاع از همه مردم مظلوم و محروم جهان است.

وی افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران، هماره یار و یاور مظلومان و ستمدیدگان بوده و در حمایت از آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

ایوبی تصریح کرد: امروز وظیفه آحاد مردم جهان اعم از علما، اندیشمندان، اقشار مردم جهان این است که دست در دست هم با وحدت و یکپارچگی از تمام توان و ظرفیت خود برای نابودی اسرائیل استفاده کنند.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمنان مانند وهابیت و داعش در نقاط مختلف کشورهای اسلامی حمله‌ور شده و زن و مرد و نوامیس مسلمانان را در معرض خطر جدی قرار دادند وظیفه ما نسبت به سال‌های قبل بسیار سنگین‌تر است.

نرگس احمدی، یکی از دانشجویان حاضر در این راهپیمایی نیز به ایسنا گفت: دفاع از مستضعفان و محرومان جهان جزئی از باورهای دینی ایران اسلامی است و تابع شرایط و مقتضیات روز نیست و تا زمانی که نظام ما نظام الهی است، هیچ کس نخواهد توانست از آرمان‌های تعیین شده فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: مسلمانان هر سال با برگزاری راهپیمایی عظیم روزقدس موجی از هراس را بر پیکر رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی می‌اندازند.

درگیری‌های داخلی برای دور کردن افکار عمومی از جنایات اسرائیل است

یکی از هم استانی‌های اهل سنت نیز به ایسنا گفت: مسجدالاقصی در طول تاریخ اسلام اهمیت بسیار ویژه‌ای داشته و قبله اول مسلمانان بوده است.

وی افزود: با توجه به اوضاع خاورمیانه، تجاوز عربستان به یمن و تحرکات داعش و تروریست‌ها در منطقه، روز قدس امسال از اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار است.

این هم استانی تصریح کرد: مایه خرسندی همه مسلمانان و اهل سنت است که ایران بیش از بقیه کشورها ندای مظلومیت مسجدالاقصی را سر می‌دهد.

وی تاکید کرد: ایجاد درگیری‌های داخلی در کشورهای اسلامی، از جمله تلاش‌های دشمنان برای دور کردن افکار عمومی جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی است.

این هم استانی اهل سنت خاطرنشان کرد: اگر افرادی هم از طرف شیعه و هم از طرف سنّی ساز تفرقه می‌زنند، به شدت محکوم هستند و رویکرد مسوولان جمهوری اسلامی، رویکرد وحدت، قرآن و کمک به اسلام است.

"گزارش از طوبی موسوی"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha