• پنجشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94041106462
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کاهش طلاق و ازدواج در کاشمر ‌

کاهش طلاق و ازدواج در کاشمر ‌

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره ثبت احوال کاشمر از کاهش واقعه ازدواج و طلاق در این شهرستان خبر داد.

رییس اداره ثبت احوال کاشمر از کاهش واقعه ازدواج و طلاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، رضا برکند، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان که در محل فرمانداری تشکیل شد، با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۹۶۳ مورد واقعه ازدواج در شهرستان اتفاق افتاده که به نسبت سال ۹۲ از کاهش ۱۶.۹ درصدی برخوردار هستند، گفت: هم‌اکنون به ازای هر چهار واقعه ازدواج یک طلاق در شهرستان اتفاق می‌افتد.

وی همچنین در خصوص وضعیت طلاق عنوان کرد: در سال گذشته ۴۹۳ مورد طلاق در شهرستان اتفاق افتاده که این آمار در سال ۹۲ در حدود ۵۰۶ مورد بوده است.

برکند با اعلام این که در مقایسه سال ۹۳ به نسبت سال قبل، شاهد کاهش ۲.۶ درصدی کاهش طلاق در سطح شهرستان هستیم، بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد ازدواج‌های شهری هزار و ۳۴۸ مورد و ازدواج‌های روستایی ۷۱۵ واقعه بوده‌، همچنین تعداد طلاق‌های ثبت شده شهری ۳۳۲ مورد و روستایی ۱۶۱ واقعه بوده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه میزان ولادت ثبت شده در سال گذشته سه هزار و ۹۶۴ مورد بوده که دو هزار و ۲۸ مورد آن پسر و هزار و ۹۶۳ مورد دختر بوده است، اظهار کرد: طی سال گذشته به ازای هر ۱۰۵ پسر ۱۰۰ دختر در کاشمر متولد شده که میزان ولادت نسبت به سال ۹۲ از رشد ۱.۴ دهم درصدی برخوردار بوده است.

رییس اداره ثبت احوال کاشمر همچنین با بیان اینکه نرخ رشد طبیعی شهرستان ۱.۹ دهم درصد است، عنوان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، ۱.۹ نفر به جمعیت کاشمر اضافه شده است.

وی به وضعیت وفات شهرستان اشاره کرد و گفت: وفات‌های ثبت شده در سال گذشته ۸۴۰ واقعه بوده که ۴۷۵ مورد آن مرد و ۳۶۵ مورد مربوط به زنان بوده است.

برکند با بیان اینکه به ازای هر ۱۳۰ نفر مرد ۱۰۰ زن در شهرستان کاشمر فوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: میزان وفات در سال ۹۳ به نسبت سال قبل، از کاهش ۵.۲ دهم درصدی برخوردار بوده است.

برکند در ادامه از ثبت هزار واقعه ولادت، ۲۱۳ واقعه وفات و همچنین ۵۲۸ واقعه ازدواج و ۹۱ واقعه طلاق در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست امسال در ازدواج ۵.۳ و طلاق ۲۳.۵ ‌کاهش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری در شهر ۳۴۳ واقعه ازدواج و در روستا ۱۸۵ واقعه و همچنین ۷۳ واقعه طلاق در شهر و ۱۸ مورد طلاق در روستا به ثبت رسیده است.

برکند اظهار کرد: در خردادماه سال جاری ۱۶۲ مورد ازدواج و ۳۰ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha