• سه‌شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94040905153
  • منبع : نمایندگی زنجان

طی سه ماهه اول امسال اتفاق افتاد؛

کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در زنجان

کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از کاهش مصرف انواع فرآورده نفتی به ‌جز بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از کاهش مصرف انواع فرآورده نفتی به ‌جز بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

علی‌اصغر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در سه‌ماهه اول امسال نزدیک به ١٨٧ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید، نفت کوره و سوخت هوایی (بنزین هواپیماهای مسافری) مصرف شد که به ‌جز بنزین، روند مصرف بقیه فرآورده‌ها نسبت به بهار پارسال روند کاهشی بوده است.

وی افزود: مصرف بنزین موتور در منطقه زنجان در سه ماه نخست امسال، 81 میلیون لیتر بوده این در حالی است که این میزان در مدت مشابه پارسال ٧٨ میلیون لیتر بوده است یعنی با رشد 6.04 درصدی مواجه بوده است که بیشترین میزان رشد مربوط به اردیبهشت‌ماه می‌شود که رشد 10 درصدی داشته است.

عباسی در خصوص مصرف سایر فرآورده‌های نفتی در منطقه زنجان، تصریح کرد: وضعیت در بخش مصرف گازوئیل در مصارف غیر نیروگاهی در مدت مشابه پارسال 93 میلیون لیتر و طی امسال 92 میلیون لیتر بوده است که بیشترین میزان کاهش مربوط به خردادماه با سه درصد کاهش بوده است.

این مسئول یادآور شد: همچنین درباره نفت‌گاز، نفت کوره و نفت سفید مصرفی در مدت مشابه امسال برابر با 92 میلیون لیتر نفت گاز، 4.6 میلیون لیتر نفت کوره و 11 میلیون لیتر نفت سفید مصرف ‌شده که این مقادیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهشی بوده‌اند. این در حالی است که طبق بررسی‌ها نفت‌گاز مصرفی بهار پارسال ٩٢ میلیون لیتر و مصرف نفت کوره نیز 8.4 میلیون لیتر بوده است.

وی ادامه داد: مقدار کاهش نفت‌گاز بهار امسال در قیاس با مدت مشابه پارسال یک درصد و کاهش نفت کوره را نیز ٤٥ درصد نشان می‌دهد، در ضمن مصرف CNG نیز در بهار پارسال 34 میلیون مترمکعب بوده که امسال به 32.5 میلیون مترمکعب رسیده است که کاهشی شش درصدی را در خردادماه شاهد بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha