• دوشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94040804524
  • خبرنگار : 71368

مترو به اسلامشهر می رسد

مترو به اسلامشهر می رسد

شهردار تهران با بیان اینکه رایزنی‌هایی برای ادامه خط 3 مترو تهران به اسلامشهر انجام شده است، گفت: اسلامشهر حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و می‌توان با هماهنگی بین شهرداری‌ها، مشکل مترو را حل و فصل کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه رایزنی‌هایی برای ادامه خط 3 مترو تهران به اسلامشهر انجام شده است، گفت: اسلامشهر حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و می‌توان با هماهنگی بین شهرداری‌ها، مشکل مترو را حل و فصل کرد.

به گزارش خبرنگار شهری ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروعبدل‌آباد با بیان اینکه افتتاح هر ایستگاه و حفر یک کیلومتر مترو سختی و پیچیدگی‌های خود را دارد، افزود: با این حال خوشحال هستیم، چراکه ساخت مترو مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است و فرقی نمی‌کند که مترو در کجا احداث شود هرچند که دولت به برخی از شهرها توجه بیشتر از تهران دارد.

وی با بیان اینکه در حالی مسیر متروی تهران به عدد 200 کیلومتر می‌رسد که در این مسیر سختی‌های زیادی را متحمل شدیم، گفت: تورم، رکود در نرخ تجهیزات، کارگر و... تاثیرات مستقیمی می‌گذارد و علیرغم مشکلات ارزی و بانکی و به لطف خدا اجازه نداده‌ایم که هیچ کدام از این موانع ما را از برنامه‌ریزی‌های انجام شده وا بدارد.

شهردار تهران با بیان اینکه آنقدر دلایل قابل قبول برای مردم و مسئولان وجود دارد که بتوانیم کار را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: اما با این حال شرط کار ما، شرط پول نیست و با اراده و تصمیم جدی بر وعده خود به مردم و خدا پایبند هستیم.

روایت قالیباف از فراز و نشیب‌های ساخت مترو حومه تهران

قالیباف درمورد متروی حومه تهران نیز با بیان اینکه ساخت این مترو فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است، گفت: در دوران گذشته بخشی از زمان ساخت بر این گذشت که ساخت متروی حومه را از شهرداری تهران بگیرند و حتی ما اعلام آمادگی کردیم که خط کرج را واگذار کنیم اما قبول نکردند و پولی نیز برای ساخت متروی حومه داده نشد و متاسفانه بعد از گرفتن امتیاز ساخت متروی حومه از شهرداری، یک متر هم، مترو نساختند.

وی با بیان اینکه در سال آخر دولت قبل مجددا ساخت متروی حومه به شهرداری داده شد، افزود: هنگامی که دوباره کار شروع شد و ما بحث متروی فرودگاه و ورامین را پیگیری کردیم، جلسه‌ای با دوستان راه‌آهن برگزار شد و خواستند که تجربه گذشته را مجددا تکرار کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه رایزنی‌هایی برای ادامه خط 3 مترو تهران به اسلامشهر انجام شده است، گفت: اسلامشهر دو میلیون نفر جمعیت دارد و می‌توان با هماهنگی بین شهرداری‌ها که گویا با ثبات‌تر نیز هست، مشکل مترو را حل و فصل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد از لحاظ اجرایی و فنی به شهرداری اسلامشهر کمک کند، تصریح کرد: قطعا مجلس و دولت نیز اعتباراتی را تخصیص خواهند داد و اگر بتوانیم حداقل دو ایستگاه بسازیم، می‌توانیم حجم زیادی از تردد خودروها را کم کنیم.

به گفته وی برگزاری جلسه برای ساخت این مترو پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۱۵:۱۹

سلام اقاي شهردار عزيز تو رو خدا متروي تهران -کرج رو به کمالشهر کرج هم برسانيد بخدا ما مردم مشکل ترددي داريم

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۱۵:۳۲

با سلام انشاالله شاهد وصل شدن اين خط مترو به اسلامشهر باشيم. متاسفانه سالها از قول افتتاح ايستگاه اسلامشهر گذشته ولي هنوز مسئولين براي اين منطقه محروم و مردم شهيد پرور آن کاري نکرده اند.

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۲۲:۲۰

با سلام. ايسناي عزيز لطفا پيگير متروي شهرک واوان که در پروژه مترو پرند هست باش

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۰۷:۳۹

خواهشا يه مقدار بيشتر بودجه بديد و مترو رو حداقل تا نسيم شهر بياريد چون مردم نسيم شهر قشرکارگري و ضعيف هستند و نميتوانند هزينه زيادي رو براي کرايه پرداخت کنند .