• پنجشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94040402232
  • خبرنگار : 71467

ادامه اعتراض سپرده‌گذاران موسسه میزان/ دادگستری مسئوول رسیدگی شد

ادامه اعتراض سپرده‌گذاران موسسه میزان/ دادگستری مسئوول رسیدگی شد

اعتراض سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان در حالی ادامه دارد که با تشکیل هیات تصفیه در دادگستری اموال این موسسه به فروش رفته و حساب سپرده‌گذاران رسیدگی خواهد شد.

اعتراض سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان در حالی ادامه دارد که با تشکیل هیات تصفیه در دادگستری اموال این موسسه به فروش رفته و حساب سپرده‌گذاران رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بعد از مسایل پیش آمده برای موسسه اعتباری غیر مجاز میزان و عدم پذیرش ادغام آن با بانک صادرات این موسسه حدود یک ماهی است که رسما منحل شده و عاملیت آن بر عهده بانک صادرات قرار گرفته است.

با این حال اعتراض سپرده گذاران و حتی کارکنان این موسسه در حالی ادامه پیدا کرد که با توجه به اینکه این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی قرار نداشته و در زمان فعالیت و بعد از آن تعهدی در این رابطه بر عهده این بانک نیست، اخیرا هیات تصفیه‌ای با نظارت قوه قضاییه تشکیل و موظف به رسیدگی به اموال این موسسه شد.

آنطور که یک مقام مسئوول به ایسنا اعلام کرده است هیات تصفیه تشکیل شده ارتباطی به بانک مرکزی نداشته و متشکل از گروهی سه نفره از بازپرس قوه قضائیه و دادستانی است که مسئوولیت فروش اموال موسسه میزان را بر عهده گرفته اند که البته این موضوع مورد تایید بانک مرکزی نیز است.

به گفته وی بعد از فروش اموال از سوی هیات تصفیه، منابع آن به حساب بانک صادرات واریز و این بانک که عاملیت موسسه میزان را برعهده دارد نسبت به پرداخت پول سپرده گذاران اقدام خواهد کرد.

طبق ماده (207) قانون تجارت هیات تصفیه مسئوول خاتمه دادن به کارهای جاری، اجرای تعهدات، وصول مطالبات و تقسیم دارایی های شرکت منحل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۳:۱۴

داداش دم خروسو باور کنيم يا قسم حضرت عباسو اسناد موسسه که بابانک مرکزي در حال انجام کارش بوده تو سايتا پره سرتونو از تو برف بيارين بيرون لطفا فکر نکنيد بگيد غير مجاز بود مردم ميگن راست ميگيد

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۶:۵۰

هميشه همين طور است.موقع جمع کردن سپرده هاي مردم که مي رسد موسسات آرم مخصوص ميزنند وازجمله درمورد ميزان بانک مرکزي مجوز تبديل از تعاوني اعتبار به موسسه اعتباري راميدهد وحتي تاچندي قبل اسم آن درليست موسسات مجاز بانک مرکزي بود ولي موقع پرداخت سپرده هاي مردم که ميرسد همه به نوعي زيرش ميزنند.البته مديران شعب اين موسسه در شهرستانها افراد کاربلدي نبودند وحتي بعد ار ايجادمشکل به بعضي از اشنايان خود بخشي ازسپرده شان راپرداخت کردندوحتي وامهاي بدون ضمانت به برخي آشنايان خود هم دادند وجالبه بعضي ازاين کارکنان مدعي هم هستند

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۲۳:۲۲

اگه مسئوليتي راجع به پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران متوجه بانک مرکزي نيست پس بانک مرکزي چطور تو منحل کردن مسئوليت داشت حالا نداره .

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۰۰:۴۳

بابا چرا مطلبو نميگيرين ؛ مسئولين ديگه کاري از دستشون برنمياد . فرماندار بيرجند افزود: من تا حدي اجازه دارم که مسئله شما را پيگري کنم و بيشتر از آن اجازه ندارم و اين موضوع بايد در مشهد پيگيري شود. ما سپرده گذاران بايد با هم يک صدا شوميم و حقمان را کامل باز ستانيم. يک دست صدا نداره .

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۰۲:۵۸

در حق کارکنان جوان و انقلابي ميزان واقعاً با 15 سال فعاليت جفا شد و خود بانک مرکزي هم خيلي خوب ميدونه خيلي راحت نسبت به کارکنان ميزان ظلم نموده است

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۱۶ ۱۰:۱۷

پيامبر گرامي اسلام (ص) : "هر کس صداي ياري و کمک مسلمان ديگر را بشنود و به ياريش نشتابد ، مسلمان نيست." آيا مسولين دادگستري (صاحب ميزان ) و بانک مرکزي صداي صدها هزارتن مالباخته را نمي شنوند؟